14 Nisan 2019 Pazar

Kendinizle Yüzleşin: Biz


Aslında bir vizyon önerisi olarak yazmak istiyordum ama bunun için geç oldu yani film vizyondan kalkmak üzere olabilir şuan tam bilmiyorum. Beğenenler kadar beğenmeyenler de çok ben kendi adıma beğendiğimi söyleyebilirim çünkü bana değişik geldi. Aynı zamanda filmi sinemada izlemeseniz de olur diye düşünmekteyim evde de aynı etkiyi yakalayabilirsiniz. Ben gitmedim ama arkadaşım şuan vizyonda olan 'hayvan mezarlığı' filmini daha çok beğendiğini söyledi mesela. Siz karar verin, ben yinede sıkılmadım bu filmde keyifle izledim ve konusu falan baya değişik geldi o açıdan da beğendim onu söyleyeyim.


Filmin Konusu: Adelaide ve Gabe Wilson çifti, 2 çocuklarıyla Kuzey Kaliforniya sahil kıyısında bulunan evlerine giderler. Tyler ailesi ile geçirdiği bir günün ardından Adelaide, ailesinin başına kötü şeyler geleceğini düşünerek paranoyaklaşmaya başlar. Ailenin, gece yolda el ele tutuşmuş 4 kişiyi görmesiyle işler daha da garipleşecektir; çünkü gördükleri dörtlü kendilerinin birebir kopyalarıdır.

Jordan Peele'nin bir önceki filmi kapan'dan daha çok sevdim ben bunu.  Bir de son zamanlarda filmler yoruma açık olmasa bile kendi istediğim gibi yorumlamaya başladım. Neden böyle oldu ben de bilmiyorum :) En son hereditary filminin yönetmenin röportajını okuduktan sonra bile filmi kendi kafamda farklı yorumlamayı başarmıştım. Böyle bir hakkım yok ama elimde değil :D Bu filmde de biraz öyle oldu. Gelelim yorumuma: Sonuyla ilgili zaten o yüzden kesinlikle izlemeden okumayın!!! Bir daha belirteyim yine de:

  *********Spoiler**********

Kırmızılar hükümet tarafından klonlanmış, tünellerde tavşan yiyerek beslenen insanlarmış. Filmin açıklaması böyle. Hatta şöyle bir diyalog var:
"Siz kimsiniz?"
"Biz Amerikan'larız"
Yani film Amerika'ya bir eleştiri getiriyor. Amerikan Rüyasını yalanlıyor. Okuduğum incelemelerde böyleydi ben ise daha farklı yorumlamıştım. Sadece Amerika'ya yönelik bir eleştiri değilde tüm insanlığa yönelik bir eleştiri olmasını istedim belki de. Şöyle ki: Hani kız eğlence parkında komik gösteren aynaların olduğu yerde gördüm demişti ya, girişte de kendini bul yazıyordu. O yüzden klonları aynadaki insanların hayat bulmuş hali diye düşündüm. Biz ne yaparsak aynadaki yansımamız da aynısını yapmıyor mu? Onların canlanıp ortalıkta gezindiğini bir düşünsenize. 'İnsanlığın sonunu insanlık getirecek' sözünde olduğu gibi. Bizden tek farkları konuşamamaları. Ama kadın konuşuyor. Ta taam! Çoğu kişi sondaki twistin son anda konduğunu düşünmüş ama bence öyle değil bu kadının konuşmasını ve küçük kızın başta hiç konuşmamasını çok net açıklıyor hatta anne ve babası konuşmadığı için üzülüyordu. Ben çok beğendim bu twist tam yerinde ve olması gerekendi bence. Yani gerçek Adelaide kırmızı olanmış ve gerçek Adelaide'ı küçükken televizyon izlerken görüyoruz filmin başında. El ele Amerikalılar diye bir şey çıkıyor televizyonda o yüzden onun aklına daha sonra böyle bir fikir geliyor. 'Kuklaları oynatanları yönetmek için' diyor ayrıca. Böylelikle daha güçlü olacaklarına inanıyor Amerika'ya karşı bu yüzden de diğer klonları o yönlendiriyor 'benim farklı olduğumu anladılar' dedi hatta. 'İnsanları klonladılar ama ruhlarımız ayrılmadı' sözünü ise açıklayamıyorum. Bir an şey diye düşündüm acaba hatırlamıyor mu gerçekten, ama hatırlamayacak kadar da küçük değil sanki, bir de travma geçirmiş nasıl unutur, bilemiyorum. Jason'ın da klon olduğunu söyleyenler var ama bence değil onun için de imdb'deki sinopsisi okudum. Anladığım kadarıyla çocuk sonunda anlamış annesinin klon olduğunu ama korkmuş ve maskesini takmış. Bu tarz küçük soru işaretleri kalsa da ilginç bir fikir gerçekten. Araya komik şeyler de katmış Jordan Peele ve büsbütün değişik bir yapım olmuş.

Us soundtrack -Anthem    

11 yorum:

  1. not aldım izlerim kiii :)

    YanıtlaSil
  2. izledim sevdim :) zaten korku gerilim çok severiim :) ivit korkuda ilginç konu bulmak zor. bu filmde ivit bulmuşlar ilginç bir konu. ay hepimizin böyle doppelganger ı olsa amaniin :) eş ruh canavarlarımız :) biz klonuz da onlar orcinal olsa. amanin korkunç fikir yaniii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaaa inanamıyorum nasıl hemen izlediiin imrendim sana deep harikasın tebrik ediyorum :) beğenmene çok sevindim aynen Allah korusun :D

      Sil
  3. bak filmi izledikten sonra okudum senin açıklamaları. kafam daha da karıştı ha ha haa :) amerikan sineması bu. hiç anlamaz felsefeden sanattan. görsellik işte. görsel olarak ve gizem olarak iyiydi. ama anlamaya çalışmak zor. amerikalılar bencesi zaten 10 yaşında zeka ile film çekiyoo :) ama eğlenceli seyri güzel. felsefe sanat iletişim gibi ağır konularda anlamaz onlar. onun için fransız, italyan sinemasına bakmak gerekiyor veya uzakdoğu iran :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahahaha gerçekten mi karanlıkta kalan yerler aydınlansın diye yazmıştım halbuki daha da karışmış tüh ya ne yapsak sen başka incelemeleri de oku en iyisi :D evet ya katılıyorum söylediklerine ama bir dee ispanyol sineması <3

      Sil
  4. ama pek keyifle izledim. bi de güzel müzik vardı. good vibrations (beach boys). ay ne güzel yaa senin ilgi alanın bunlar. bak bir de kafa dergi mert arkadaşımız var. o da senin branşta okudu. onun bloguna bi bak. şimdi atlas global editörü oldu daha yeni. ayy senin dalda süper bi hoca var yaa. oku kitaplarısını. ünsal oskay. bol bol sinema yaaz sen bi deee :) bak şu üçlemeyi izlesene, unbreakable, split, glass. yine fena olmayan amerikan gizem gerilimi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bilmem mi kafa dergi okuyorum blogunun takipçisiyim :) Ünsal Oskay ilk defa duydum tamamdır okuyacağım not aldım :)
      onları da izlediiim unbreakable izlemedim ama güzeldi son ikisi de split daha güzeldi ama yaa Shayamalan bir harika zaten :)

      Sil
  5. Spoileri okumadım ama filmi bayağı merak ettim, vizyondayken gitmek istedim ama kısmet olmadı zaten :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok bir şey kaçırmadınız bence bu film evde izlense daha iyi olur aslında :) yani sinemada etkisinin arttığını söyleyemeyeceğim ama dediğim gibi ben sevdim filmi umarım sen de izleyip seversin, teşekkürler :)

      Sil
  6. Güzel bir filme benziyor bu. Hükumet tarafından klonlanmış insanlar falan oldukça etkileyici. Bayılırım bu tür konulara. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayy keşke spoilerı okumasaydııın, umarım hepsini okumamışsındır :/ kötü olur yani izlerken onun için yoksa oku tabii de :D seninle zaten çok benziyor zevklerimiz <3 bence sen de seversin bu filmi ;) ben teşekkür ederim, sevgiler :)

      Sil