12 Temmuz 2019 Cuma

Biraz farklı, biraz sanatsal, biraz romantik: Tolkien

"Bu bir yoldaşlık hikayesi..."

Tür :Biyografi, dram Yönetmen: Dome Karukoski Yapım: 2019 A.B.D.   

 Herkese merhaba başlıkta da belirttiğim gibi her şeyden biraz barındıran Tolkien'in vizyon önerisi ile karşınızdayım :) aslında bu filmi sinemada izlemek için yalnızca J.R.R Tolkien'i bilen, hayatını merak eden ya da yüzüklerin efendisi'nin hayranlarına önerebilirim. Benim gibi sanatsal yapımları sevenlere de  bir nebze önerebilirim. Çünkü:

Ben iki arkadaşımla birlikte gittim, arkadaşlarımdan biri benim gibi Tolkien ile ilgili hiçbir şey bilmiyordu, diğeri yüzüklerin efendisi serisini çok seviyordu zaten bizi de bu filme o sürükledi. Tolkien hakkında hiçbir şey bilmeyen ikimiz ise biraz ne olduğunu anlayamadık. Hatta arkadaşım film arasında konu Tolkien'in hayatı mı diye sordu :D Şaka bir yana konu Tolkien'in hayatı cidden... Bir yazarın hayatı, yüzüklerin efendisi'nin yazarının hayatı. Yüzüklerin efendisi'ni çok küçükken izlemiştim hayal meyal hatırlıyorum ama o kadar işte :) Bu filmde ise yüzüklerin efendisi'ne birçok gönderme yapılmış, bu seriyi yazarken yazar nelerden esinlenmiş, yazarın hayal gücü ve bu seri ile ilgili daha birçok şeyi filmde görebilirsiniz...

Ama dediğim gibi yapımcılar her şeyden biraz katalım derken filmin süresi bitmiş ve bazı sahneleri kesmek zorunda kalmışlar gibi hissettim, bu beni biraz rahatsız etti yani o sahneye ne ara geçtik falan diyorsun izlerken. Bu sebeple J.R.R Tolkien'i netten aratınca mesleği hakkında daha çok bilgi sahibi oldum açıkçası:

"John Ronald Reuel Tolkien, İngiliz yazar, şair, filolog ve profesör unvanlı akademisyen. Uzmanlık alanı Anglo-Saxon Dili ve Edebiyatıdır. Hobbit, Yüzüklerin Efendisi ve Silmarillion gibi fantastik kurgu eserleriyle tanınır." 

Yine de filmi sevdim ben özellikle Gotça konuşulan bir yer vardı o kısmı çok sevdim ve sanata dair diğer kısımları da sevdim. Kısacası film benim için değişik bir yapımdı ve savaş sahnelerinden gündelik hayata geçişleri ile farklı bir havası vardı. Bu tarzı seviyorsanız bir şans verebilirsiniz, iyi seyirler şimdiden :)



31 yorum:

  1. Yüzüklerin efendisini ilk çıktığı zamanlarda izledim. Kitaplarını okumadım, açıkçası net hatırlamıyorum bile olayları o yüzden bu filmi sinema yerine daha sonra izlesem benim için daha mantıklı olabilir. :) Samimi anlatımın için çok teşekkür ederim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de samimi yorumun için teşekkür edeyim o zaman :) evet sinemada görsel şölen anlamında iyi oluyor tabii bu tarz filmler ama daha sonra izlemek daha iyi olur dediğin gibi çok hatırlamıyorsan :)

      Sil
  2. Ben de o sereye çok sevenlerdenim.
    Merak ediyorum bu filmi. En kısa sürede izleyeceğim.
    Tanıtımın için teşekkürler, sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oo sen o zaman sinemada izlemelisin :) ben teşekkür ederim, senin yorumunu da çok merak ediyorum şimdiden iyi seyirler, sevgiler benden de :)

      Sil
  3. Biyografik filmler bazen sıkıcı olabiliyor. Anlattığınıza göre bu da onlardan biri sanırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslında film sıkıcı değil, yalnızca bazı sahneler çok kesik kesik geldi bana :) bir de yüzüklerin efendisi'ni çok bilmiyorsanız veya yazarının hayatını merak etmiyorsanız sinemada izlemenizi tavsiye etmem daha sonra izlemek için önerebilirim :)

      Sil
    2. Sinemada izlemek için zaten çok fazla vaktimiz olmuyor. Yanılıp edip de bu filme harcamayalım hem vaktimizi hem de naktimizi. :)

      Sil
    3. Güzel bir bakış açısı olmuş bu, teşekkür ederim yorum için :) ailece izlemek için aslan kral filmine gidebilirsiniz belki ;)

      Sil
  4. Rica ederim, arkadaşlarla birlikte güzel vakit geçirmek için ideal :)

    YanıtlaSil
  5. Böyle üstün yazım nitelikleri olan insanların hayat hikayelerini izlemek, okumak bence gerekli. Kesinlikle izlemek isterim, o Hobit dilini nasıl yarattı mesela? Kolay iş değil yahu çok zor adam basbayağı yeni bir dil uydurmuş...kaç kişi yapar?:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet filmde de işte bu yeteneğine çok değinilmiş adamın. Hocası da hatta buna benzer bir şey söylüyor, senin gibi birini ilk defa gördüm diye... bana da çok ilginç geldi bu yeteneği :) Kesinlikle seversin diye düşünüyorum o zaman bu filmi, keyifli seyirler şimdiden :)

      Sil
  6. Oyuncuları yüzünden filmi biliyordum ama izlemedi. Pek Yüzüklerin Efendisi hayranı değilim de :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hmmm nete düşünce izlersin sen de o zaman ;) ama dediğim gibi sanatsal yapımları seviyorsanız sinemada güzel ve arkadaşlarla izlemek keyifli oluyor :) teşekkürler yorum için :)

      Sil
  7. Tolkien'in hayatı hakkında çok engin bilgilerimin olduğu söylenemez. Ama biyografi filmlerini izlemeyi severim. Dolayısıyla izlemek isteyeceğim bir film gibi geldi bana. Bu arada bloğunu uzun zamandır ziyarete geliyorum ama şimdi dikkatimi çekti. Yukarıdaki perili ev görseli ne kadar güzelmiş. Bugünlerde hava yağmurlu, denize de gidemiyorum 1 haftadır. Şöyle oturup perili hayaletli bir film izleme çağrışımı yaptı bende. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman şimdiden keyifli seyirler dileyeyim, çünkü seveceğini düşünüyorum umarım yanılmam :) aaa görseli beğenmene çok sevindim :) Ooo tam evde film izlemelik hava desene, izlemediysen ölü gelin'i tavsiye ederim, sen öyle deyince aklıma o geldi direk :)

      Sil
  8. Bu filmi merak ettim izliycem.

    YanıtlaSil
  9. Bu arada bende Samara'yı chibi olarak çizdim hakkında bölümünde okudum da Samara hanım :) İnstagram hesabımda var beklerim değerli yorumlarını @fatofotofan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnstagramım yok ama annemin hesabından baktım, çok beğendim eline sağlık güzel çizmişsin ve takip ve yorum için çok teşekkür ederim hoş geldin bloğuma :) umarım Samara ile çok keyifli vakit geçirirsin burada ;) görüşmek üzere :)

      Sil
  10. Bu filmi geçen birisi daha yorumlamıştı. Merka ediyorum. Yüzüklerin Efendisini bu yıl kardeşimle izledik. Daha kitapları okuyamadım. Film yorumun da çok güzel ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. filmi izlemekte yeterli olur aslında diye düşünmekteyim, umarım seversin :) çok teşekkür ederim :)

      Sil
  11. Film hakkında olumsuz yorumlar okumuştum ben de, Tolkien'i anlatamamış vs diye. Merak ediyorum, afişini seviyorum ben :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen sinema salonunda da bizim dışımızda iki kişi vardı beş kişiydik yani herkes örümcek adama gidiyordu :D afişi filmi çok iyi özetlemiş onu söyleyebilirim :) yorum için çok teşekkürler, keyifli seyirler :)

      Sil
  12. TANITIMI BEĞENDİM ÇOK TEŞEKKÜRLER.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim Fatih Bey, beğenmenize sevindim :D

      Sil
  13. Yanıtlar
    1. Yaaa teşekkür ederiiim ya kim çizdi acaba :D 😍

      Sil
  14. Hobbit'i yeni okumaya başladım. Sıraya aldım bu filmi, seri bitince izlicemm. Eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa, o zaman çok keyifli olacak senin için bu filmi izlemeek :)) şimdiden iyi seyirler :) rica ederim izledikten sonraki yorumunu da beklerim :)

      Sil