14 Ocak 2020 Salı

Aday Filmleri İzliyoruz | Oscar 2020


Yılın en sevdiğim zamanı ödül sezonuuu geldi! Hatta bazı eleştirmen birliği ödülleri ve Altın Küre verildi bile. Akademi de adaylarını dün 16.18'de (Türkiye saatiyle) canlı olarak açıkladı, heyecanla seyrettim ben de sunucular da çok tatlıydı (John Cho ve Issa Rae). Adaylar açıklanırken en büyük alkış Parasite'e geldi. Gerçekten yılın en çok konuşulan filmi Parasite olduğu gibi en çok sevileni de Parasite sanırım -henüz izlemedim- daha doğrusu hiçbirini daha izlemedim :D ama zaten bu etkinliği bunun için yapıyoruz kiki... Geçen sene etkinliği Sibel başlatmıştı, link paylaşacaktım ama şuan bloğuna ulaşamıyorum sanırım kaldırdı :/ umarım geri döner, eğer okuyorsa iyi dileklerimi yolluyorum ona <3 Benim geçen seneki etkinlik yazımı ise Leo-Gemini de okuyabilirsiniz :)

Şimdi gelelim etkinliğin detaylarına, hangi kategoriden hangi filmi izlemek istiyorsanız fark etmez, yani istediğiniz sayıda filmi istediğiniz kategorilerden izleyebilirsiniz. Amacımız; tören yaklaştığında çok sayıda film izlemiş olup kazanacak olana dair tahminlerde bulunabilmek. İsterseniz izlemek istediğiniz filmlerden kendi listenizi oluşturabilirsiniz, ben bu sene izleyebildiğim kadar çok film izlemek istiyorum. O yüzden liste oluşturmayacağım ama benim için en değerli ödül olan WGA(Amerikan Yazarlar Birliği Ödülleri) adaylarının hepsini izlemek istiyorum onun dışında Oscar en iyi film ve yabancı dilde en iyi film adaylarının hepsini izlemeye çalışacağım tabii ama dediğim gibi sınırlama yapmıyorum kostüm/makyaj/görsel efekt vs. hepsinden izleyebilirim. Gerçi geçen sene okul vardı bu sene de Yds -ara tatil bile yok- ama yaparım bence ;)


*
Bu bahsettiğim WGA adayları, 1 Şubat'ta ödüller sahibini bulacak. İçlerinden Booksmart'ın Oscar'da adı bile geçmedi. Diğerlerinin çeşitli sayılarda adaylıkları var. Benim için 2019 yılının filmi Biz di. Biz'i, 2017'deki 'Kapan' kadar olmasa da (ki bence kapan'dan daha güzeldi) özgün senaryo adaylığında en azından burada WGA'da  görmek isterdim doğrusu. Bakalım bu filmler düşüncemi değiştirecek mi... 


**
Bu da tabii ki Oscar'ın en iyi film adayları... Ödül töreni 9 Şubat'ta. Siz ne düşündünüz adaylarla ilgili? Ben kendi adıma once upon a time in hollywood'u listede görmekten bir irite oldum. Tabii biliyorum bu bir ön yargı, bakalım filmi izleyince ne düşüneceğim... 

Eveeeet, etkinliğe katılmak isteyen blog dostlarım. Yorum bırakın ki bloğunuzu aşağıya ekleyebileyim... Kendinize çok iyi bakın, sevgileer... <3

* Filmloverss
** Oscars.org

(Tüm adaylara buradan ulaşabilirsiniz: Oscars 2020 )

36 yorum:

  1. hiçbirini izlememişim ben dee. isimlerini duydum amaaa. parasite izlemedim ama güzeldir tabiii. geçen yıl oskarı bilmiştim amaa. etkinlik bilemedim valla hepsini izleyebilir miyim artıkın yaniii. bi dursun aklımdaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy harikasın hepsini izlemesen de oluuur bunlar benim izlemek istediklerimdi istediğin adaylığı izle izleyebildiğin kadar slogan gibi oldu böyle de yani sayı sınırlaması yok hihi :D tamamdır dursun aklında ;)

      Sil
  2. Joker diyince gözüm başka bir şey görmediii hahah :D ne güzel etkinlik yaa sevdim bunuu :) ama bende de yds filan sorunsalı var yine de geceleri dinlenmek için film dizi izliyorum çoğusuna bakmaya çalışırım :) parasite bilim kurgu gibi gelmişti ismi ama değilmiş çok değişik bi filmdi yönetmenin değişik bi kafası var :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haha ilk Joker’den başlamayı düşünüyorum :) sevmene çok sevindim <3 o Yds sorunsalı bende de var sorma :/ inşallah yaparıız ;) Parasite’ı da çok merak ediyorum herhalde ikinci izleyeceğim film o olacak :D

      Sil
  3. heeeey bi bak ama son yazısımaaaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeeyy hemen baktım hem de çok mutlu olduum teşekkürleer kocaman sevgilerimi yolluyorum harikasın her zamanki gibi hihi :D

      Sil
  4. Evet once upon a time in hollywood un oyunculuk dışında sıfır olduğunu duydum ama beğenenler de var tabii ben de bilemiyorum şimdilik izleyip bakalım bakalım :D hiç önemli değiiil canım kafana göre takıl, seni de ekliyorum o zaman katılanlaraa :)) çok teşekkür ederim inşallah :)

    YanıtlaSil
  5. izlemediklerim var. ben de katılmak isterim, du bakalım ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. süper, katılmana sevindim keyifli seyirler :)

      Sil
  6. İzlemek istiyordum ben de, Deep'ten öğrendim etkinliği. İzleyebildiklerimi izleyeceğim 🤭

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağ olsun Deep <3 tabii tabii ne kadar izleyebilirsek sayısı hiç önemli değil, maksat keyifli bir etkinlik olsun ;) keyifli seyirler şimdiden :)

      Sil
  7. Ay ben normalde ödülleri hiç takip etmem, sonrasında ödül alanları merak edersem izlerim ama hemen ardından değil birkaç yıl geçer muhakkak :D Yine de etkinlik ilgimi çekti, katılasım geldi. Kategorilere bakıp ona göre bir tane belirlerim. Zaten tatil, akşamları oturur izlerim ne var :D İzlediklerimin yorumunu da etkinlik kapsamında bloga yazarım güzel olur. Teşekkürler Ebrar! :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy süper olur Gözde, çok sevinirim katılırsan canım <3 ben de son birkaç yıldır takip etmeye başladım, törenden önce tahmin yürütmek çok keyifli oluyor :D Ne demeek, ben teşekkür ederim keyifli seyirler diliyorum :)

      Sil
  8. Bu yazın gözümden kaçmış, Deep sayesinde haberim oldu, çok güzel bir etkinlik olmuş. :) Ben pasif olarak katılayım, sizin paylaşımlarınız sayesinde gördükçe izlerim umarım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaşasın Deep! sağ olsun <3 sana da teşekkürler canım beğenmene sevindim çok tamamdır sen nasıl istersen kolayımıza gelen her şeyi yapabiliriz bu etkinlikte, keyifli seyirler :))

      Sil
  9. İlk 6 kategorinin filmlerini izlemeye çalışıyorum ben de... Geçen sene hariç bunu uzun süredir yapıyorum sanırım. Bu sene tahminler nasıl olacak bakalım ;)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oo süper, bakalım nasıl olacak ben de çok merak ediyorum. Çok teşekkür ederiim Keyifli seyirler diliyorum, sevgiler benden de :))

      Sil
  10. ay baksan yaa, sessiz gemiyle sırayla izliyoruz yaaa, parasite, joker, little women, the irishman, ford vs ferrari, once upon a time in hollywood, bu gece de jojo rabbit. senden okuduktan sonra gecede bir film gidiyoz. parasite, joker, little women sevdiik. irishman ve hollywood da sıkıldık. ford vs ferrari öyle güzel ve heycanlı kiii. ve jojo rabbit de öyle tatliş kii. bugünlerde yazcam izlediklerimi, oscar şeysi diye, hepsini izleyince yine yazarım daa. ay ford ve jojoyu izle önceee. parazit ve joker ile little women da tabiii :) bir de two popes iyimiş galpağ. ben şimdiden jojo veya forda verdim oskarı. kişisel beğeni olarak yaniii :) tarafsız gözle de bi ayrı düşünmem lazıım. ama oskar tarihini düşününce oskarı herhalde cokere verirler yaa. çünkü en çok onun izlenmesinden para kazanırlaar :) aslında little women yönetmeni almalı. çünkü yönetmen kadın. kadınlara oskar vermiyolar. bu kez verseler barik garik :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa keşkeee ben de sizle izleyebilseydim, yetişirim dedim amaa iki gündür o kadar yoğunum kii önce misafirliğe gittik sonra arkadaşım geldi bize o gün parasite’i izleyecektim o da Parasite’i izlemiş şimdi bir Kore dizisine başladık ondan sonra ben de beraber izlemek için ford vs ferrari düşünmüştüm çok iyi oldu bu yorumun önce onu izleyelim sonra Jojo, Little Women oley :)) ay evet keşke artık kadın yönetmenlere Oscar verseleeer ama aday bile olamadı yönetmen adaylarının hepsi erkek :/ sen ama en iyi film olarak Little women diyorsun sanırım, bakalıım bakalııım ben de izleyiiim bu arada teşkürler tekrardan şimdiden yazını merakla bekliyorum kiki :))

      Sil
    2. hangi kore dizisii :) ya parasite, joker, little women iyiler, ford ferrari valla süper yaa, jojo rabbit ama hepsinden iyi yaa. çocuk gözüyle çekilmiş film, hayat güzeldir, çizgili pijamalı çocuk, kitap hırsızı gibi bu film. şimdilik, jojo yu birinciliğe koydum, 1917 kaldı bi tek bakalım, best picture dan yaniii :)

      Sil
    3. Memories of Alhambra ilk bölümünü izledikte ben çok sevemedim :D Oo tamamdır ilk jojo’yu izleyelim o zamaan, harikasın Deepsi ;) <3 <3

      Sil
    4. alhambra pekuuuu çizdim üstünüü :) ay yazdım şimdiiiiii oskar yazısooo :)

      Sil
    5. Aaa hemen yazına ışınlanıyoruum ^.^

      Sil
    6. heeyoo ben de jojo diyoruum ondan önce ford diyordum ondan önce de tabi ki joker :D ama şimdi jojooo <3 Ebrar izledin mi joker yorumunu merak ediyorum yaa :D

      Sil
    7. Jokeer izledimmm evett harikaydı, yorum yazısı yazarım yine aaa sen de yazmışsın etkinlik yazısı canım, hemen yazına gideceğim şimdi <3<3 siz nasıl Deep'le izlediniz yaa harikasınız ben daha sadece joker ve litlle women izledim, ama little women'ı da çok sevdim ben. Deep'le bu yorumunuzdan sonra Jojo'yu çok merak ediyorum Parasite'den sonra ilk onu izleyeceğim ;) yine konuşuruz izledikten sonra, sevgiler kocamaan :))

      Sil
    8. eveey yazısını da yaaz ben de yazdıım eveet biraz uzun yazdım galiba tutamadım kendimi filmler çok heyecanlıı :D işte her gün filmlerden birini seçtik günün filmi diye kendimize görev yaptık yani etkinlik için, seçmezsek ertelersek etkinliğe yetişemeyiz diye düşündük yoksa ben hayatta yetişemezdim zaten :D eveet konuşuruuz izle bakalıım jojo çok seveceksiin <3 <3

      Sil
    9. ayy ben de her gün izleyim diye düşündüm ama birkaç şey çıktı şimdi izleyip yetişmeye çalışacağım :) Jojo için sabırsızlanıyorum :D <3

      Sil
  11. ya bu harika bir etkinlik. ben de katılacağım. aralıkta joker i izlemiştim yorumunu anca yazabildim. hazır yazmışken etkinliğe de katılayım. yorumumu yarın yayımlayacağım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa çok sevindim merakla bekliyorum yorumunu canım oleyy :)) jokeer <3

      Sil
  12. of ya parasite ve knives out u çok izlemek istediğim halde bulamadım telif yemiş. :(( nerden izlediniz siz,, başka izleyen varsa link atabilir mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Parazit İlkay’a attığım linkte açılmadı mı :/ knives out için de evrenselfilm’e bir bakar mısın kaldırılmış mı oradan da :/ deepe atmıştım onun linkini ona bir sorsan ya ben şimdi kopyalayamadım akşam bir tekrar bakayım canım bulursam atarım sana :))

      Sil
    2. ilkayda link göremedim bi de onun yazı kopyalama yasağı var ya yine bakarım. deep e sorarım en son

      Sil
    3. asyamekani ndan silinmiş sanırım siteyi kapatacaklar.
      evrenselfilm den de knives out u bulamadım. of ya ne şanssızlık keşke aralıkta bksaydım o zaman bulma şansım olurdu. torrentten indiriliyormuş bir de ama onu yapmadım hiç uğraşmaya da vakit yok. artık bulduklarımı izleyeceğim. jojo rabbiti izledim onu da yazcam bu gece yayımlarım :)

      Sil
    4. evet ya torentle ben de uğraşamıyorum :/ knives out altyazılı bulabilseydim keşke, öyle daha güzel olurdu

      Sil
  13. attığın linkler için tekrar teşekkür ederim. jojo rabbit yorumunu yazdım şimdi knives out izlemeye başlayacağım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. süper :) ben de tahminleri yazayım, okuyacağım yazılarını :)) knives out izleyip yazmışsın bile ben yoruma gelene kadar :D ayrıntılı okuyacağım tekrar, sevmene çok sevindim :) umarım paraziti de seversin ;)

      Sil