7 Temmuz 2019 Pazar

Tatil: Kitap, dizi, film...

Merhaba herkese, yaz tatili benim için çok hızlı ve çok keyifli geçiyor. Daha önce bahsettiğim tek dersim de kalmadı çok mutluyum bu sebepten çok teşekkür ederim güzel dilekleriniz için ;) İsterseniz hemen yazımıza geçelim, biraz karışık bir yazı oldu ama olsun :)


Örümcek ağı, ünlü dedektif  Poirot’muzun olmadığı bir Christie kitabı ve sanırım ilk defa onun olmadığı bir Christie kitabı okudum. Biraz değişik geldi yani son ana kadar hep bir yerden çıkacak diye bekledim :D Fazla uzatmazsak, kitapta zaman çok yavaş akıyordu bu biraz beni rahatsız etse de kitabı genel olarak beğendim. Sıra gotik edebiyat kulübü’müzün Temmuz kitabı uğultulu tepeler’de :)


2018 İspanya- Meksika ortak yapımı şampiyonlar,  komedi-drama- spor türünde. Kamu hizmeti cezası alan bir basketbol koçunun zihinsel engelli bir takımla çalışmasını konu alıyor. Beni hem güldüren hem ağlatan film, izlemeden önce bu kadar beğeneceğimi tahmin etmemiştim açıkçası... Çok hoş mesajlar veriyor. Kesinlikle tavsiye ederim 8/10 :)


Yine 2018 bu kez Güney Kore yapımı door lock (kapı kilidi) filmini Birpembesever'in blogunda 
görmüştüm. Ona da buradan teşekkürler :) gizem-gerilim türündeki bu filmi türü sevdiğim için kaçırmadım. Ancak psikopatı başlarda tahmin ettiğimden çok çok beğendiğimi söyleyemeyeceğim. Ama gerildim mi gerildim, türü sevenler şans verebilirler 6.3/10

Bu sıralar  dizilerden filmlere çok sıra gelmedi aslında, o yüzden bugün biraz dizi ağırlıklı konuşalım istiyorum :)


The Rain: Ölümcül bir virüs içeren yağmurdan kaçan ve yaşam savaşı veren bir grubun hikayesi. Danimarka yapımı dizinin en son 2. sezonu yayınlandı, 3. sezonu gelecek ben ise 1.sezon ve 5.bölümdeyim. Kıyamet senaryolarını çok sevmeme rağmen bundan çok keyif alamadım doğrusu. Virüsün anahtarının tek bir kişiye bağlanmasından çok hoşlanmadım sanırım. Bir de bu tarza çok alışık olduğumdan mıdır kurguyu hemen çözebiliyorum ve izlerken biraz sıkılıyorum açıkçası. Devam edip etmemek konusunda biraz kararsızım o yüzden...



FTWD diyelim kısaca biz ona :D Canım dizim the walking dead'in spin-off'u (yan dizisi). Bunca zaman neden izlemedim acaba? Twd kadar güzel olamaz diye bir ön yargı besledim sanırım bu diziye karşı ama gayet sevdim :) İnsanlığın sonunu getiren aylakların  ilk çıkışını anlatıyor 1.sezonda ben de birinci sezondayım daha doğrusu biri bitirmek üzereyim iki bölüm kaldı. Yalnız halihazırda 5.sezon yayınlanıyor, yetişemem kii ama olsun izlemeye devam <3 bu arada twd yeni sezon teorileri yazısı yolda haberiniz olsun :)



!!! Bu kısım game of thrones ile ilgili spoiler içeriyor !!!

GOT' a yakın bir arkadaşımın tavsiyesiyle başladım -bu kadar popüler bir diziye de bunu söylemek biraz absürt oldu ama- Daenerys Targaryen ve Jon Snow'ı birbirlerine çok yakıştırdım bunu o arkadaşımla da paylaştım ama ters bir görüş aldım hatta o Daenerys karakterini hiç sevmiyordu ileride kötü olacakmış sanırım ben buna baya bir üzüldüm tabii bunda 8. sezondan gelen bir görüntünün de etkisi oldu. 



Baksanıza çok yakışmıyorlar mı sizce de? Off şu an bu görüntüyü aratırken çok büyük bir spoiler yedim :/ neyse olsun hayırlısı belki bu sayede tekrar diziye başlarım :D Nerede kalmıştık? İşte bu sahne hiç göründüğü gibi değil falan dedi arkadaşım hatta Jon'a başkası var dedi :/ ve  benim izlediğim yere kadar -2.sezon 3.bölümde kaldım en son galiba- Daenerys karakteri favorim oldu hep, o yüzden ileride kötüleşmesi olayına daha çok üzüldüm. Zaten zar zor izliyordum, ileride daha güzel olacak diye diye... Bir de diziyi bırakmamda etken olan final rezaleti haberi; herkes final bölümünden nefret etmiş. Bu yazıyı yazmadan önce size danışmayı düşünüyordum ne yapayım izlemeye devam edeyim mi falan diye ama o spoilerı yedikten sonra büyük ihtimalle izleme yönünde ilerliyorum şu an ahaha bakalım neler olacak :D (Lütfen yorumda başka spoiler vermeyin 😂) 

Bakın bir de ne öğrendim, bir sigorta şirketi Birleşik Krallık izleyicileri için got'tan spoi yiyenlere tazminat ödüyormuş 😂 ( https://pazarlamasyon.com/bu-sigorta-sirketi-spoiler-yiyen-got-hayranlarina-tazminat-odeyecek/)

İzlenmek için Sırada Bekleyenler :

1) Çernobil
2) La Foret

Siz bunları izlediniz mi, başka hangi dizileri önerirsiniz? Merakla bekliyorum yorumlarınızı ;) Görüşmek üzere :)

17 yorum:

  1. Gözün aydın Ebrar'cığım çok sevindi senin adına, yorumumu yazarken sırıtarak yazıyorum şu anda umarım sana da geçiririm bu mutluluk hissini. :)
    Çernobil'in ününü çok duydum. Kazanın olduğu yılı da iyi hatırlıyorum çay içmeye korkuyorduk haliyle. Hatta bir anım var anlatayım:)
    O zaman hala ÜSküdar'dayız ve alışveriş için Kadıköy Migros'a gittim, çayların üzerine
    "Çernobil sonrası"
    diye yazmışlar:)))Garipler aslında Çernobil öncesi yazacaklardı belli ki ama kafaları artık nasıl şaşırmış:)))herkes çay almaya korkuyordu bir de o yazıyı görünce artık ne oldu bilmiyorum:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Müjde Abla'cığım evet evet aldım güzel enerjini çok sağ ol <3 sonrasında biraz üzüldüm Çernobil için yani. Çay olayı çok tuhafmış gerçekten şaşırdım ben de aynen daha kötü olmuştur o yazıyı görünce kesin :)) fındıklarda da aynı durum geçerliymiş sanırım...

      Sil
  2. Şampiyonlar filmini izleyebilirim sanırım. Farklı bir konusu var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet farklı bir filmdi, ben çok sevdim umarım siz de seversiniz teşekkürler yorum için :)

      Sil
  3. Çernobili kardeşim beğenmişti. :) Ben izlemedim ama. Game of Thrones'a da başladım ama bitiremedim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aa sen de bendensin demek game of thrones konusunda :)) ben de güzel olduğunu duymuştum çernobil'i birkaç kişi önerdi, umarım izleyip severim ben de teşekkürler :)

      Sil
  4. Süper bir pazarlama yöntemi,got'tan spoiler yiyenlere tazminat :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahahaha evet kesinlikle öyle :D teşekkürler :)

      Sil
  5. Çernobil'i izlemeyi planlıyorum bakalım. Uygun bir zamanda çökücem o dizinin üstüne. :D
    FTWD yarım bıraktım. Yerlilerin olduğu bir sezon var, sarmadı bıraktım. Ama ilk sezonlar güzel otelde kaldıkları bölümler heyecanlıydı baya. Bakalım sen beğenecek misin.
    GOT hakkında da senaristler hayran teorilerinden bir tanesini seçip son iki sezonu çekseymiş valla daha çok tatmin olurmuşuz. Özellikle son sezonun hikayesi, replikleri o kadar basitti ki inanamadım yani. Ama yine de izlemeye devam etmelisin. Son iki sezonun basitliği önceki sezonların kalitesine gölge düşürmüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de ilk fırsatta Çernobil'e bakmayı düşünüyorum :D ftwd otel kısmına daha gelmedim, evde kalıyorlar şu an Madison muydu kadının adı onun evinde hepsi bakalım umarım devam ettirebilirim ben çünkü Dwight o diziye geçmiş ben o karakteri seviyordum, üzülüyordum yani Negan'ın ona yaptıklarından dolayı daha sonra bir sempati oluştu :) Got'a devam edeyim o zaman, bir arkadaşım da 8.sezon 5. bölüme kadar izle 6. bölümü hayal et dedi, o derece sevmemiş :D aynen hayran teorilerine bakarım artık izlesem de zaten beklentiye sahip olmadan izleyeceğim :)

      Sil
  6. ay bu yazını çok sevdiim. rain daha izlicem. la foret var blogumda güzeldii :) çernobil de sırada :) şampiyonlar bi bakıyim :) oleey faydalı yazıı :) son film listeme bi bak oldukça iyi filmler vaar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok sevindim sağ ol deep :) evet senin blogunda görmüştüm zaten la foret'ı bir de birpembesever'in blogunda görmüştüm yanlış hatırlamıyorsam süper o zaman hemen geliyorum :)

      Sil
  7. beşinci elementi sakın kaçırma. en azından benim için izle yaa. kaç defa izledim. çok eğlencelii. ay filmde iki sahne var çok sevdiğim. birinde milla, gözlerini açıp big badaboom, diyor, patlamayı tarif ediyor :) bir de, pasaport kontrolden geçerken multipass diyor. her yerden geçerim gibii :) ben bunu metroya binerken yapıyom, görevli olunca multipass deyip kahkaha atıyom yaa :) beşinci element bir efsane bir kült. besson'un derinlik sarhoşluğu, nikita, subway, leon filmlerini de izle ama :)

    YanıtlaSil
  8. son listemden, kirazın tadı nı da kaçırma. abbas kiarostami büyük usta, hanekenin de modeli :) victoria adlı filmi de kaçırma. sinema sanatı, tekniği açısından izleee. tek gece tek çekim film :) ve çok da sürükleyici :)

    YanıtlaSil
  9. Çernobil... Kesinlikle aşırı iyi bir dizi!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorum ve takip için çok teşekkür ederim, hoş geldiniz bloğuma :) Çernobil'i ilk fırsatta izlemeyi düşünüyorum :))

      Sil