5 Ekim 2019 Cumartesi

Karanlık Şato'ya Davetlisiniz: Lanetli Bir Maratonumuz Var! 🎃


Şşşt, uyuyan ruhları uyandırmamaya dikkat edin... Kim demiş Cadılar Bayramı'nı kutlamıyoruz diye? Cadı, vampir, kurt adam, hayalet ne ararsan var bizde!
Evet... Lanetli bir okuma maratonumuz var; yalnızca 31 Ekim'e kadar görevleri yerine getirenler Şato'dan çıkabilecek 😆
Maratonun maddeleri ise aşağıda, herkes tarafını seçsin! 

CADILAR
1. Ana karakteri cadı /Büyücü olan bir kitap oku
2. Adında Cadı /Büyücü kelimesi geçen bir kitap oku
3. Ortaçağ'ın cadılarını anma zamanı, yazarı Ortaçağ' da doğmuş bir kitap oku
4. Cadılar doğayı ve kendini bilendir: Doğayla bağlantılı bir kitap oku
5. "Bütün Kadınlar Cadıdır", feminist edebiyat yazarlarından bir kitap oku
6. Büyü kitabını açma zamanı: Kitaplığında uzun zamandır bekleyen, sayfa sayısı +300 olan bir kitabını oku
7. Cadılar ay ışığında uçar: Gece yarısından sonra elindeki kitaptan en az bir bölüm oku

HAYALETLER
1. İsminde hayalet kelimesi geçen bir kitap oku 
2. Bir hayalet hikayesi oku, olabildiğince korkunç olsun 
3. Konusu ölüm üzerine olan bir kitap oku
4. Hayaletler melankoliktir: Melankolik bir yazardan kitap oku
5. Hayaletler kayıp ruhlardır: Kitaplığında kaybolacak kadar beklemiş +300 sayfa bir kitap oku
6. Hayaletler izoledir: Telefonunu uçak moduna alıp yarım saat kesintisiz kitap oku 
7. Hayaletler kapalı havaları çağrıştırır: Kapalı bir günde en az bir saat kitap oku

KURTADAMLAR
1. Bir kurtadam hikayesi oku 
2. İsminde kurt kelimesi geçen bir kitap oku 
3. Kurtadamlar toplumdan dışlanmışlardır: Bir dönem yasaklanmış bir kitap oku
4. Kurtadamlar özgür ruhludurlar: Konusu itibari ile özgürlüğü çağrıştıran ya da adında özgürlük kelimesi geçen bir kitap oku 
5. Kurtadamlar hep yollardadır: Bir yol hikayesi oku 
6. Kurtadamlar insana dönünce ne yaptıklarının hatırlamazlar: Okumayı unuttuğun +300 sayfa bir kitap oku 
7. Kurtadamlar dolunayda dönüşür: Dolunaylı bir gecede en az bir saat kitap oku 

VAMPİRLER
1. Adında Kan, Vampir veya Ölü kelimesi geçen bir kitap oku 
2. Bir vampir hikayesi oku 
3. Vampirler ölümsüzdür: Ölümsüzleşmiş kült bir eser oku 
4. Vampirler kana susamıştır, sen de okumaya susa ve bir gün boyunca en az 100 sayfa kitap oku 
5. Vampirler kırmızı ve siyah ile bütünleşmiştir: Dış tasarımı bu renklerde olan bir kitap oku 
6. Vampirler gün ışında ölür: Gün ışığında okumayı beklemekten ölmek üzere olan +300 sayfa bir kitabını okuyarak dirilt
7. Vampirlerin günü gecedir: Çok merak ettiğin bir kitabı seç ve bütün geceni onu okumaya ayır.

Evet bu maratona herkes davetli, hepinizi bekliyorum :) Ayrıca Karanlık Şato instagram  adresinden de maratonu takip edebilirsiniz :) Tarafınızı seçip, listenizi yapın aramıza katılın ❤

Şimdi geldik kendi listeme...


Kendimi hayalet olarak seçmişken birden elimdeki okunmamış vampir kitaplarını fark edince bir vampir olmaya karar verdim.


  • Adında Kan, Vampir veya Ölü kelimesi geçen bir kitap oku: Vampirle Görüşme- Anne Rice 
  • Bir vampir hikayesi oku: Pandora-Anne Rice 
  • Vampirler ölümsüzdür: Ölümsüzleşmiş kült bir eser oku: Vampirle Görüşme (bir tembellik yapıp ilk maddeyle bu maddeyi birleştirdim🙈 filmi kült olarak geçiyor sonuçta kitap olmasaydı filmi de olmazdı değil mi ama 😁)
  • Vampirler kırmızı ve siyah ile bütünleşmiştir: Dış tasarımı bu renklerde olan bir kitap oku: Av-P.C. Cast+Kristin Cast
  • Vampirler gün ışında ölür: Gün ışığında okumayı beklemekten ölmek üzere olan +300 sayfa bir kitabını okuyarak dirilt: Küller Şehri-Cassandra Clare
  • Vampirlerin günü gecedir: Çok merak ettiğin bir kitabı seç ve bütün geceni onu okumaya ayır. (Buna henüz karar veremedim ama sanırım bu kitaplardan birini gece boyunca okuyarak maddeyi tamamlayacağım)
Bu arada hepsi vampir kitabı olmak zorunda değil, 1. ve 2. maddeler dışında kitaplığınızdan maddelere uyan farklı kitapları da kullanabilirsiniz, ben yine de hepsini vampir kitabı yapmayı başardım 😂 bu arada siz de kendi listenizi blogunuzda Karanlık Şato-Lanetli Maraton adıyla paylaşmayı unutmayın sevgili davetliler 😊 Lanetli maratona hazır olanları yorumlara bekliyorum...  Şato'da görüşmek üzere 😉

10 yorum:

  1. Kurt adamlardan çok korkarım. Bilgilendirme için çok teşekkürler Ebrar.:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haha kurt adamları seçmeyin en iyisi, teşekkürler :))

      Sil
  2. tımıms duyurayım daaaa katılmak için yanii ay sonuna dek bir konuda 3 kitap mı okuycaz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok tatlım benim, maddelere göre mesela hayaletten gidelim: ilk iki madde hayalet konulu evet ama mesela üçüncü madde ölüm konulu diğer maddelerde hangi konu olursa fark etmez o maddeye uyması önemli melankolik bir yazar maddesinden melankolik istediğin bir yazarın istediğin herhangi bir kitabı hayalet olmak zorunda değil yani umarım anlatabilmişimdir :D altı ve yedide istediğin herhangi bir kitabı aralıksız oku gibi mesela...

      Sil
  3. Vampir okumayalı çok olmuştu, çok özlemişim.. Harika bir vesile oldu yani benim için :D Bu maraton devam ederken vampir konulu filmler, animeler filan da izlemek istiyorum. Vampire doymak istiyorum yani. Listemi ben de paylaşacağım fırsat bulunca, ilk kitabımmız ortak ama ^.^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa aynı duyguları paylaşıyoruz en son lisede okumuştum sanırım vampir kitabı, çok özlemişim ben dee bu arada ortak kitabımıza başladım ;) vampirle konuşma olarak çevirmişler adını şu an harika gidiyor süper akıcı ve sürükleyici aynı zamanda şimdiden bir sürü alıntı buldum çok güzel dili kitabı bitirip seninle konuşmak için sabırsızlanıyorum ve üstüne kesinlikle filmi bir daha izlemeliyiz ;) serinin diğer iki filmini de izleyebilirsem çok keyifli bir maraton olacak benim için dediğin gibi izlemeler süper olur tam vampire doymalık bir ay gerçekten :) bir de güzel film, anime bulursan benimle de paylaşmayı unutma :D ben de paylaşırım, konuşuruz <3 ^.^

      Sil
  4. Anne Rice'ın bütün kitaplarını okumuştum zaten.. sayılır onlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oo süper teşekkür ederim :) vampirlerden sıkıldıysan başka bir gruptan katılabilirsin :) cadı, hayalet, kurtadam her grup için kitap önerilerimiz de instagramdan yayınlanıyor, onlara da bir göz atabilirsin istersen <3

      Sil
  5. Anne Rice kitaplarını üniversite yıllarımda okumuştum. Çok sevmiştim. Kitap alışverişi yapabilirsem katılırım, elimde uyan hiç kitap yok çünkü. Hepsini tüketmişim. Olur da katılamazsam, çok keyifli okumalar dilerim katılan arkadaşlara. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de vampirle görüşmeyi okuyorum şu an çok güzel gidiyor. tamamdır canım umarım katılabilirsin çok teşekkürler :))

      Sil