8 Ekim 2019 Salı

The Walking Dead 10.Sezon 1.Bölüm İncelemesi



Selam herkese... Şu yazımda niye boş heyecan yapmışım ki :D son bir gün diye çok komik, amc bir sürpriz yaparak tam 6 gün önceden yayınlamış. Haberi olmayan ben wp durumumda bile paylaştım ya haberi gören demiştir bu nasıl sıkı takipçisi diye :D aman neyse çok uzatmayalım sonuçta bugün izledim ne olmuş yani... Hemen incelemeye geçmek istiyorum. Spoilersız bir kaç bir şey söyleyeceğim önce ve bazı haberlerim var:


1) Twd 11. Sezon onayını almış!


2)Maggie Dönüyor! 


Angela Kang, Maggie’nin döneceğini söylemiş. Oh be rahat bir nefes aldık derken bu dönüş sanırım 11. sezonda olacak. Ranini’nin şu haberinde böyle geçiyor en azından. 


Zaten herkeslerin olduğu şurada kendisinin olmamasından anlamıştık.
Yani Maggie’yi bir süre daha göremeyeceğiz demek. Ama Carol ve Daryl konuşmasında adı geçti, buna daha sonra değineceğim...
İlk bölüm bir şeye şaşırmam dışında beklediğim gibiydi, güzeldi. 52 dakika nasıl geçti anlamadım. Hem güldüm hem gözlerim doldu. Diğer bölümü nasıl bekleyeceğiz bakalım...

!!!Dikkat buradan sonraki yorumum bölüm hakkında spoiler içerecek!!! 
************
Değişik bir intro beklerken intronun neredeyse aynı olmasına biraz şaşırdım. Sadece sonunda bir değişiklik vardı değil mi? Rick’in köprüsü vardı, bir de bir şey daha değişik gelmişti hatırlayamadım sondaki twd yazısı olabilir. Ama intro sezon tanıtımlarından birindeki gibi olsaydı daha güzel olurdu sanki: 


Hatta bunu ben yeni intro sanmıştım. :D ahaha neyse çok fazla introdan bahsettim ama ne yapayım çok seviyorum introları... 
Şaşırdığım ve hayal kırıklığına uğradığım şey ise savaşı bizimkilerin değil fısıldayanların başlatıyor olmasıydı. Kazık felaketinden sonra kesinlikle savaş başlatırlar diye düşünüyordum. Baştaki antrenman sahnesi de bu düşüncemi kuvvetlendirmişti. Ama doğru ya Negan’la da başta savaşmamayı seçmişlerdi, şaşırmamam gerekir. Bir de Michonne onların nükleer silahları olduğunu söyledi :/ 


Bu arada Michonne demişken, her yerde görüyoruz artık Michonne’a veda ediyoruz şeklinde paylaşımlar. Bir kere söylemeseniz de şaşırsak ne olur? Glenn söylenmemişti sanırım nasıldı tepkiler?  Geri sayım yapılan Rick’te nasıldı? 
Ah ah neyse biraz keyifli şeylerden bahsedelim...


Eugene karakterini seven varsa kusura bakmasın lütfen ama şu sahnede Eugene'in gram işe yaradığına nebze inanmıyorum. Michonne'lar da kaç kere görmüştü havadan atılan ateşi. Eugene tamam ilk sezonlarda seviyordum belki ama artık itici geliyor bana. Hatta yaptığı araştırmalar komik geliyor, bebeğin boyunu ölçmesi falan güldüm yani :D Kurtarıcılar'dayken nasıl kafası çalışıyordu ama zehir gibi, ne yani illa korkması mı gerekiyor? Bizimkilere sadece bir yük bana kalırsa... 

Şimdi gelelim sevdiğim sahnelere:


Carol ve Daryl birlikte olmasını isteyen bir kesim var ama ikilinin konuşma sahnesinde en iyi arkadaş sözü geçti, hatta Daryl Carol'a arkadaş bilekliği hediye etti. Bence de bu ikili arkadaş olmalı, çünkü tarafımız belli :)


Carol'ı seviyorum o ayrı tabii -en favorilerimden diyemem ama seviyorum yine de-. Daryl ile konuşma sahnelerine geri dönelim. Kaçıp gitmekten, savaşın olmadığı bir yerden falan söz ettiler, tabii ki Carol bunu Alfa'yı aramadığına Daryl'ı ikna etmek için yapıyordu bence, çünkü Daryl ona sorduğunda aramadığını söylemişti. Carol'ı az buçuk tanıyorsak Alfa'nın peşini bırakmaz çünkü ;)
Daryl ve Connie sahnelerini de çok sevdim bu arada :)

Şu yazımda Siddiq'in ihanetiyle ilgili bir video atmıştım. Siddiq'in flashback sahneleri tam olarak olmasa da bu şüphelerimizi doğrular nitelikte. Yani ihaneti görmesek bile en azından Siddiq yaşanan felaketten kendini sorumlu tutuyor, oldukça suçlu hissediyor onu anladık bu sahnelerde. 

En sevdiğim sahnelere doğru gidiyorum :)


Judith'in kardeşine babasının hikayesini 'cesur adam' diye anlattığı sahne... Michonne'un gözleri dolunca benim de doldu ister istemez. Bayıldım kısacası... Rick Jr.'da ne Michonne'a benziyor ne Rick'e öyle değil mi ama :D


En sevdiğim sahnelerden biri de Negan'ın stratejik zekasını konuşturduğu, Gabriel'in de dinlediği sahneydi...


Zaten bu resimden de anlıyoruz ve çok önceden beri tahmin ediyoruz ki fısıldayanlarla olan savaşta Negan'ın gücünü kullanacaklar, az kaldı.


Yalnız başta şu sahnede Negan'ı nasıl çıkarmışlar vay be demediniz mi ? Meğerse başında kazıklı adam dikiliyormuş ya da ben sonradan fark ettim onu. Domatesle birini öldürecekmişim gibi dedi ya Negan çok komikti o kısım :D


Yangını söndürme stratejileri de güzeldi, ayrıca Daryl'ın ağacı düşürdüğü kısım... ❤

Radyodaki 'Orada biri var mı?' diyen sesten devam etmedi ilginç bir şekilde, onu merak ettim belki ilerleyen bölümlerde gelecek o sahne de. 
Ve en sondaki sahne, acayip heyecanlı bir yerde bitti. Merakla ikinci bölümü bekleyeceğim...
Şimdilik bu kadar, umarım incelememi beğenmişsinizdir. Bu arada ben fragman izlemiyorum spoiler olmasın diye fragman ve çizgi roman spoi vermezseniz sevinirim yorumlarda :)
Peki siz bölümü nasıl buldunuz? Yorumlara bekliyorum... Görüşmek üzere <3

(spoi vermeyin diyorlar 😂)

(incelemenin bonusu :D)

5 yorum:

  1. hıms bunu parça parça aralıklı izledim ama güzel tabiii :) şu ilk bölüme bakayım mademsiğ :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler deep güzel yorumların için :)) bak bu sezonu tam izle ama tamam mı ;))

      Sil
  2. Güzel bilgilendirmeler için çok teşekkür eder, sizi blogumdaki yazılarla ilgili değerlendirmeler yapmak üzere blogumda görmekten mutluluk duyarım. Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  3. Ebrarcım, ben bu sezon bunu hala izleyemedim. Çünkü hiçbir yerde yok malum. Yabancı siteden izleyebiliyorum ancak. O da İngilizcenin tamamını anlayamıyorum. Büyük bir bölümünü anlasam da eksik kalıyor. Aslında netflix şifresi var kuzenimin. Orada yeni sezon yok. Acaba sezon bitince koyarlar mı sen bilirsin belki. :)

    YanıtlaSil