10 Şubat 2020 Pazartesi

Oscar 2020 Tahminleri

"and the Oscar goes to..."

Şu an, bir taraftan star wars the rise of skywalker  albümünü dinliyorum :D, çok heyecanlıyım yani bu yazıyı yazmak benim için çok keyifli olacak :) Sizin yazılarınızı da keyifle takip ettim, heyecanla okudum (Şu yazımdan o yazılara, yani diğer bloggerların yazılarına ulaşabilirsiniz). Yazılarımızı takip eden okuyuculara da teşekkür ederim, hepinizi seviyorum :) en önemlisi de etkinliğin birçok kişiye ulaşmasını sağlayan Deep'ciğime çok teşekkür ederim <3 ayrıca etkinlik boyunca konuştuk filmler hakkında, yorumlarıyla beni hiç yalnız bırakmadı sağ olsun :) ve en çok film izleyen ödülünü huzurlarınızda kendisine takdim etmek istiyorum :)) Sessiz Gemi'cim ile her gün bir film yapmışlar, tebrik ediyorum gerçekten 😊 


Eveet asıl konumuza gelecek olursak, filmleri toplu olarak yorumlamak istemiştim ama film izlemekten buna zaman kalmadı, hatta ben bu yazıyı yazarken Oscar'lar dağıtılacak diye korkmuyor değilim 😂 Neyse tahminlerden anlaşılır film yorumum az bir şey hiç olmazsa :) 

Şu yazımdaki hedeflerime hemen hemen ulaştım diyebilirim :) Yazarlar birliği için özgün senaryoda Booksmart'a yirmi dakika katlanamadım, gerçekten Wga nasıl aday gösterebilmiş anlamadım, beğenenlere saygım var tabii ki. Belki sonradan güzelleşiyordur , orasını bilemeyeceğim artık neyse :) Uyarlama senaryoda ise A beautiful day in the neighboorhood (mahallede güzel bir gün)'ü izlemedim, onun yerine Oscar kadın oyuncu dalında az film izlediğim için Judy'yi izleyeyim dedim ve onu izledim. Toplamda on iki film izledim, en iyi film dalındaki adayların başka dallarda da adaylıkları olduğu için birden fazla dalı bitirebildim :) sonuç olarak bitirdiğim kategoriler; en iyi film, özgün senaryo, uyarlama senaryo, kostüm tasarımı, yönetmen, kurgu, prodüksiyon tasarımı. Star wars'ı da dinlediğim için bunlara özgün müziği ekleyebiliriz ;) hala Coco'yu izlememiş biri olarak yine animasyon izleyemedim 😂 (aslında animasyon severim ama) bu arada özgün şarkı adaylarını açtım, dinliyorum onu da bitiriyormuşum yazı bitmeden :D

Gelelim tahminlere 😍

En iyi erkek oyuncu: 
Bu kategoride pain and glory'yi izlemedim ama hiç zorlanmadım adayımı seçerken 😄
Kazanan tahminim: Joaquin Phoenix......... Kazanmasını istediğim: Joaquin Phoenix 

En iyi yardımcı erkek oyuncu:
Bu kategoride a beautiful day in the neighboorhood izlemedim. Anthony Hopkins, Al Pacino, Joe Pesci hepsi iyiydi. Tabii bunların arasında Hopkins bir adım öne çıkıyor benim için <3 ama tarafsız olarak düşünürsem ödülü Al Pacino ya da Joe Pesci alır gibi. İkisinin arasından da Joe Pesci daha güçlü dursa da Al Pacino diyorum tahmin için,  kazanmasını istediğime ise ters köşe yaptım 😃
Kazanan tahminim: Al Pacino............ Kazanmasını istediğim: Brad Pitt

En iyi kadın oyuncu: 
Bu kategoride Harriet ve Bombshell'i izlemedim. Charlize Theron'u çok severim ama <3 Kadın oyuncular arasında Judy filmindeki performansıyla Renee Zellweger öne çıkıyor, gerçekten hak ediyor da. En çok Scarlett Johansson ile çekişecek gibi. Açıkçası Scarlett ve Driver'ı ben o filmde, yani marriage story'de sevemedim. Tabii ki çok iyi oyuncular normalde ama hissedemedim sanki bu filmde. Daha ne yapsınlar, uzaya mı çıksınlar dediğinizi duyar gibiyim ama belki filmi çok sevemememle ilgilidir bilemiyorum, o yüzden bu ödülü Scarlett'in almasını istemem. Saoirse dururken...
Kazanan tahminim: Renee Zellweger........... Kazanmasını istediğim: Saoirse Ronan

En iyi yardımcı kadın oyuncu:
Burada da Bombshell ve Richard Jewell'i izlemedim. Scarlett burada kazanabilir işte, Jojo Rabbit'teki performansıyla :) 
Kazanan tahminim: Laura Dern............ Kazanmasını istediğim: Scarlett Johansson

En iyi görüntü yönetimi (sinematografi):
The lighthouse dışındakileri izledim. Bu da zorlanmadığım bir kategoriydi. 
Kazanan tahminim: 1917............ Kazanmasını istediğim: 1917

En iyi kostüm tasarımı:
İzlemişim hepsini 😻 👍 (sonraki bitirdiğim kategorilere bu emojileri koyayım kısaca). Çok teknik kategorilerden çok anlamıyorum açıkçası o yüzden tahmin olarak zorlandım biraz burada. Jojo rabbit, little women, once upon a time in hollywood çekişecek gibi. 
Kazanan tahminim: Jojo Rabbit.......... Kazanmasını istediğim: (jojo rabbit'e de sevinirim-ama) Little Women

En iyi yönetmen: 
😻👍 Burada da hangisini istediğime karar veremedim 😂 Todd Phillips, Sam Mendes, Bong Joon Ho üçü de mutlu eder.  
Kazanan tahminim: Sam Mendes ya da Quentin Tarantino (buna da karar verememişim 😂 ama Sam Mendes daha güçlü tabii) tamam son kararım Sam Mendes
Kazanmasını istediğim: (Joker'i daha çok sevdiğim için) Todd Phillips

En iyi kurgu:
😻👍 Ford v Ferrari güçlü aday, sevdim de filmi ama kurgusu daha iyi olan filmler var bence bu kategoride. Joker, jojo rabbit, parazit gibi. Irishman'in o kadar adaylığı var en azından kurguda kazansın demesinler de. 
Kazanan tahminim: Ford v Ferrari....... Kazanmasını istediğim: Parazit

En iyi uluslararası film: 
%90 ihtimalle parazit kazanacağı için başka hiçbirini izlemedim 😂
Kazanan tahminim: Parazit....... Kazanmasını istediğim: Parazit (çok sürpriz olmuştur eminim 😂)

En iyi makyaj ve saç tasarımı: 
Benim gönlümden joker geçse de bu kategoriyi Bombshell alacak gibi.

En iyi prodüksiyon tasarımı: 
😻👍 Zor bir kategori daha. Once upon a time in Hollywood ile 1917 yarışacak gibi. 
Kazanan tahminim:1917......... Kazanmasını istediğim: Jojo Rabbit

En iyi özgün müzik: 
Star wars'ın müzikleri güzeldi, diğer filmlerin müzikleri de iyi, kazananı tahmin etmesi gerçekten çok zor. 
Kazanmasını istediğim: Joker

En iyi özgün senaryo:
😻👍 Benim en sevdiğim kategorilere geldik :) Lütfen marriage story ya da once upon a time in hollywood almasın. Marriage story'yi sevemediğimden bahsetmiştim. Once upon a time in hollywood konusu güzel ama süresi çok uzun, sonu güzel yine de en iyi senaryoyu alması için yeterli değil bence. 1917 ile Parasite arasında çok çekişme olacak gibi.
Kazanan tahminim: Parazit........... Kazanmasını istediğim: (parazit'e de sevinirim-ama) Knives Out

En iyi uyarlama senaryo:
😻👍 Jojo rabbit, joker, little women üçü de çok iyi. 
Kazanan tahminim: Jojo rabbit......... Kazanmasını istediğim: Litlle Women

En iyi film:
😻👍 Eveet, bu sene 9 aday var ve bu sene filmler çok iyi. Çoğu gerçek olaylara dayanıyor. Kendi içinde bir sıralama yapacak olursam -kişisel beğeni olarak- joker, parazit, litlle women, jojo rabbit ve ford v ferrari (eşit sevdim), 1917, once upon a time in hollywood, marriage story, irishman. Büyük ihtimalle 1917 alır, ama benim en sevdiğim Joker. 1917 de savaş filmlerine farklı bir soluk getiriyor o da güzel aslında :) 
Kazanan tahminim: 1917............ Kazanmasını istediğim: Joker

İşte tahminlerim böyleydi, bakalım kimler alacak? Ödüller hangi filmlere gidecek? Çok merak ediyorum. Bu sene canlı olarak izleyebileceğim için mutluyum :) Neyse, Oscar heykelcikleri verilmeye başlamadan yayınlayayım yazıyı en iyisi, görüşmek üzere 😂 

13 yorum:

  1. oleeeeey oleeeey tahminlerin iyimiş de miii. zaten sen ben sessiz gemi oytun ilkay farklı diyarlar genelde benzer düşündük. parazit de iyi oldu yaa :) ne eğlendik ama yaa. sen de film buulucuuu hihihi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evettt çok keyifliydi sayenizde efendim :D ben tek başıma izlesem yani filmler hakkında konuşamasam böyle güzel olmazdı <3 benzer düşündük eveet oleeey :)) parazit en iyi film ve yönetmen çok sürpriz oldu benim için, hiç beklemiyordum. Yani hem uluslararasını hem en iyi filmi alması çok ilginç değil mi :D ama iyi oldu yaa dediğin gibi, sevindim ben de :)) ahahah film bulucu oleyy çok iyi kikiki, izleyemediğiniz film kalmasın ahahah <3

      Sil
    2. eveey eveeey ne güzel bir oscar macerası olduuuuu :)

      Sil
  2. heey baksan yaaa, ilkayın oscar 2020 kazananlar yazısının sonunda bir sorusu var, bak yorumlarda da ben söledim, derya var bişiler dedi, ilkayın "beni bilgilendir" kutusunu sen görebiliyon muuu, yani içine tıklıyon ve ona yaptığın yorumları gmailden takip edebiiliyon muuu. ben göremiyom yani de, beni bilgilendir kutusunu, yorumları görmek için bloguna gidiyom. bi arkadaşımız daha dedi, mutlu anlar koleksiyoncusu da göremiyomuş. ama derya görmüş. sen de bir baksanaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. baktım baktım ben de gözüküyor beni bilgilendir butonu deep’cim :))

      Sil
    2. aslında ben onu hiç kullanmıyordum, bloglara gidip bakıyordum. İyiymiş, kullanayım bundan sonraa :D

      Sil
  3. Yaa çok mutlu oldum canım teşekkür ederiiim :)) Olsun olsun sen de izlediklerini çok güzel yorumladın blogunda :) <3

    YanıtlaSil
  4. heeyoo heeyooo :D genelde benzer şeyleri düşünmüşüz hepimiz :D tahminlerin de çok iyii :) ve irishman, hollywood ve mariage story hakkında da aynı şeyleri düşünmüşüz ödül alsalardı diğer filmler için çok üzülürdüüm kiki :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Heyyo, eveett genelde benzedi düşüncelerimiiz. Oleyy hepimizin tahminleri çok iyiydi <3 ama en iyi filmi nasıl tahmin edebilirdik, ilk kez yabancı dilde bir film kazandı kiki :D aynı şekilde hollywood, story, irishman kazansaydı ben de üzülürdüm. Şimdi genel olarak sonuçlardan memnunuz sanki :))

      Sil