17 Şubat 2020 Pazartesi

İkisi Bir Arada: Ocak ve Şubat 😊

Merhaba! Ocak yazısını yazamamıştım, Şubat'ın da sonunu bekleyemedim. Madem öyle ortada ikisini birleştirip yazayım dedim :) Hem filme doyduğum bir ay olduğu için daha fazla film izlemem diye düşündüm, dün de hem dizimi bitirdim hem kitabımı. Yazmak için iyi bir zamanlama oldu böylece :)
Evet, gelelim bu süre içerisinde izlediklerime:
Dizi:
Atiye
W two worlds apart
Killing Eve (2.sezon)

Atiye'yi zaten birçok blogger yorumladı, onların yazılarına yorum atarken görüşümü belirtmiştim ben de ama tekrar yazmam gerekirse; beğenmediğim birkaç nokta var. Birincisi olayların bir anda olup bitmesi ve bu yüzden karakterlerin tepkilerinin komik kaçması. Diğeri de yabancı dizilere, ya da hayata desem daha doğru olur, özenme sezdim -düğün sahnesi en basitinden, kültürümüzü yansıtmıyordu- Bunların dışında, genel olarak sevdiğim bir dizi oldu Atiye :)

W two worlds! Adam akıllı izlediğim ilk Kore dizim, daha önce birkaç Kore dizisini yarım bırakmıştım. Bana bu diziyi öneren Ecrin'e çok teşekkür ederim. Hani şöyle bir soru var ya: Hafızandan bir diziyi silip yeniden başlama şansın olsa hangi dizi için kullanırdın? Ben bu sorunun cevabına prison break derdim hep, şimdi w diyorum. Bayıldım bayıldım bu diziye :) Tabii yanlış anlaşılmasın prison break'in yeri ayrı, ikisini karşılaştıramam zaten ikisi de çok farklı diziler. Peki yeri gelmişken  sorayım, siz bu hakkınızı hangi dizi için kullanırdınız? Yorumları bekliyorum ;)

Killing Eve nihayet bitirdim :) 2.sezon yorumum spoiler içerecek!!! Spoilersız birinci sezon yorumumu okumak isterseniz tık :) Bu sezonda da; 'on ikiler kim, amaçları ne tam olarak, Carolyn onlardan biri değilse bağlantısı ne?' gibi sorularım cevapsız kaldı ne yazık ki. Bu soruların cevabına ulaştığımız bir sezon olacağı beklentisiyle izlemiştim. Sonu çok ilginçti ama, sizce Eve öldü mü? Bence ölmedi, çelik yeleği giymiş gibiydi sonra Hugo'nun dediği gibi ölü taklidi yaptı. Bakalım 3.sezonda neler olacak...

Film:
Joker
Little Women
Parasite
Jojo Rabbit
Ford vs Ferrari
Marriage Story
1917
The Irishman
Once upon a time in Hollywood
Two Popes
Judy

Evet, acil arama dışındakiler Oscar macerası içindi :D En iyi film ödülü Parazit'e gitti. O zaman Parazit hakkında birkaç şey söylemek istiyorum ama yorumum spoiler içerecek!!!



Ben filmi kısaca şöyle yorumladım: Fakir olup insanlıktan çıkıp canavara dönüşmek; parazit olmak (asıl aileden değil de ‘RESPECT’ diyen adamdan bahsediyorum) ayrı bela açıyor insanın başına. Zengin olup, yoksul insanların halinden anlamamak, kendini kaf dağında görmek; insanlıktan yoksun olmak ayrı bela açıyor. Sonuçta fakirlikte zenginlikte aynı kapıya çıkıyor; önce insan olmaya. Peki asıl ailenin hiç mi suçu yok derseniz, var tabii ki.  Hatta bu yukarıda çıkardığımız mesaj onlar için de geçerli, onlara da şöyle diyebiliriz o zaman: Ne kadar uyanık olursan ol, asıl kaderinden kurtulamazsın. Onlar da yanlış yaptılar ama bu yanlışlarının bedelini fazlasıyla ödediler. Sonuçta kısacası benim sevdiğim aile onlar oldu. Özellikle kız çok tatlıydı, nam-ı diğer Jessica. Bir de değinmek istediğim, Ki-woo karakterinin sürekli elinde tuttuğu kaya parçası var. Ki-woo’ya arkadaşı vermişti. O kayanın zenginlik getirdiğine inanılıyormuş. Ev halkı, altı üstü bir kaya dese de Ki-woo onu zenginlikle özdeşleştirdi bence. O yüzden kayadan hiç ayrılmak istemedi. Sonunda da merdivenlerin orada elinden kayıp gitmesi gibi aynı hızla kaybetti zenginliği... Kısacası film farklı bir konuyu ilginç bir şekilde anlatmış ve oldukça iyi bir sonuç çıkmış ortaya. Bong Joon Ho’nun diğer filmlerini de çok merak ediyorum artık. Vee tekrar tekrar izlemek istediğim sahne:



Kitap:
Sarı Duvar Kağıdı -Charlotte Perkins Gilman


Karanlık Şato'da bu ay, İthaki'den karanlık kitap ayıydı. Ben de dönemin feminist yazarlarından Charlotte Perkins Gilman'ın yazdığı sarı duvar kağıdı'nı okudum. Kitap kısa öykülerden oluşuyor; ilk öykü sarı duvar kağıdı bir kadının delirme öyküsü. Bu tarz öyküleri ben severim zaten bunu da sevdim, oldukça farklı anlatmış ama ikinci öykü 'ben cadıyken' de biraz sıkılmaya başladım. Üçüncü 'büyük mor salkım' öyküsü üzücüydü. Dördüncü ve son öykü 'sallanan sandalye' de güzel başladı ama sonunu anlamlandıramadım o yüzden o öyküyü de pek sevemedim. Kısa sürede bittiği için kitabı sevdim ama :D 3/5 

Evet sanırım yazının sonuna geldik, siz neler okuyorsunuz, neler izliyorsunuz yorumlarda paylaşmayı unutmayın :) Görüşmek üzere <3

24 yorum:

  1. Parasite filmini yeni izleyebildim, tespitlerini okurken kendi düşüncelerimi okuyormuş gibi hissettim. :)
    Atiye ve Parasite dışındakilere dair hiçbir fikrim yok :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı düşünmemize sevindim :)) parazit Şubat filmiydi her ay bir kitap bir film etkinliği için. Filmlerde katılacaktım ben de ama paraziti dayanamayıp Ocak’ta izledim. Artık bu ay senin adın’ı izleyeceğim bakalım :)

      Sil
  2. killing eve not aldım izleyim :) w de izlemedim onu da not aldım :) lee jong suk var galiba en sevdiğim oyuncu oooo :) sarı duvar kağıdı ilginç geld, okusam mı kiiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa lee jong suk harika, ben de çok seviyorum :)) oku oku sarı duvar kağıdı incecik zaten hemen bitirirsin kii :)

      Sil
  3. heey, feriha hanım yeni bölümü yazdııım, sevmiştin sankiii, yani zamanın olursa okursun ki belkilims :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Heyyo oley, okuyacağım ilk fırsatta :))

      Sil
    2. osman naci bey, feriha hanımın ölen eşi, arada onunla geçmiş yaşamlarını da anlatıyom hihihi :)

      Sil
    3. killnig eve e başladım, sayende. ne dizi ama yaa, heyecandan çatladım valla :) çok iyi dizi. bak bir de the stranger var böyle, heyecan dizisi, o da nefes aldırmıyo, kaçırma onu daa :)

      Sil
    4. Hiii anladım anladım yani tahmin ettim sonradan :)) yaa killing eve beğenmene çok sevindim deepcim üstte spoiler okumadın di mi okuma sakın ;) The strangers mı ? Sanki ilk bölümüne bakmıştım çok sarmamıştı, tekrar bakayım o zamaan :) sevgilerimi yolluyorum sana <3

      Sil
    5. heeey baksana son yazımaa, killing eve bu gece bitiyo benim, ya ne dizi yaaa valla en sevdiklerimden olduuu, heycandan çatladım yaaa :) benceee, oksana ile eve birlikte öldürüp onikileri temizleycekleer, nisandaymış üçüncü sezon :) bak the blacklist, blindspot, bodyguard adlı diziler de böyleee çok fenaaa hihihi :) peaky blinders da böyleee :) the stranger daaa aman aman nefes kesiyoooo :) visavis dizisi de öyle nefis nefis :) ay bi de mom adlı dizi var, komedi seviyosan, allam efsane diziii :)

      Sil
    6. Ne çabuk bitirdin, maşallah diyorum :D peaky blenders pek bana hitap etmemişti sanki başına bakmıştım ama diğerlerini hiç duymadım, bakayım piki :)) hemen geliyorum :)

      Sil
    7. Desene 3.sezonuna yetiştik dizinin vay be :)) oksana ile Eve birlikte mi temizleyecekler, yani son sahneden sonra bana biraz uzak göründü ama olabilir tabii si ;) şeyi anladın mı peki Carolyn ne iş? Yani her yerle bağlantısı var, habersiz iş yapıyor çözemedim ben o kadını :D

      Sil
    8. Yaaa ayy çok ilgiiinç :)

      Sil
  4. atiye izlerken hem çok fazla iyi dizi izlemenin etkisinden hem de arkeolog kafasından çıkamadım önce ama sonra amaan dedim neler olacağını merak ederek izledim :D çok havada kalan şey oldu senaryonun hızı yüzünden de karakterleri derinlikli bulamadım. ama ikinci sezonu yine de merak ediyorum :) w dizisini ben de çoook severim ve bence de tekrar izlenir yaaa bayılmıştım :) hatta unutmuşum bile bi ara izlerim yeniden :) hımm goblin dizisi diyebilirim ben de bu soruya o da nefisti :) killing eve de ne fenaydııı öyle pervasız bir katil yok vallaa değişikti heyecanlıydı hemen gelsin yeni sezon :) carolin de on ikilerden bence hatta liderleri çıkarsa şaşırmam ne fena kadın :D parazit yorumunu sevdim benzer düşünüyoruz bence de diğer filmlerini de izlemelisin yönetmenin değişik bi bakış açısı var :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay hepsini okumuşsun teşekkür ederiim :)) Atiye hakkında aynı düşünüyoruz ben de devamını merak ediyorum çok. W sevmene sevindiim, Goblin çok merak ediyorum ya romance is a bonus book bitince onu izleyim :) Oo killing Eve de izlemişsin, Carolyn on ikilerdenmiş büyük ihtimal evett ama anlamadığım Carolyn’in yaptıklarını görmesine rağmen Eve’in hala onunla çalışması. Bırakamıyor herhalde :D 16 nisanda sanırım üçüncü sezon :) parazit yorumumu sevmene çok mutlu oldum canım benim, evett biran önce izlemeliyim diğer filmlerini :) <3

      Sil
    2. goblin ilk fırsatta izlee şiir gibi dizi bencee :) eve'in kafası karışık ki heep o yüzden göremiyor bence carolynin yaptıklarını ama yeni sezonda ortalık daha da karışacak gibi :D <3

      Sil
    3. Goblin için sabırsızıım :) Eve, evet kafası karışık bir de kocası falan da karıştırıyor :D Evet ya yeni sezon için çok heyecanlıyım ben dee bakalım neler olacak <3 ^.^

      Sil
  5. neler dabıyoon bi yaz beee kikiriki :)

    YanıtlaSil
  6. Ebrar'cım merhaba canım. Uzun zaman yoktuk biliyorsun, seni de ziyaret edemedim. Bu diziler çok beğenildi sanırım. Birçok kimse tavsiye ediyor. Atiye hakkındaki görüşlerine katılıyorum. Oyuncuların tavırları çok yapay ve komik. Ben Türk yapımı bir fantastik korku denilince heyecanlandım açıkçası. Bu sefer bizimkiler turnayı gözünden vurmuş dedim. Ama yapay geldi ve izleyemedim. Daha doğrusu o anda kafam öyle bir yapaylığı çekecek durumda değildi. Ben de izlemeyi erteledim.:) Ben 15 sezonluk Supernatural izledim bu arada, Messiah güzeldi, Versailles adında XIV. Louis dönemini ve kralın hayatını anlatan bir tarih dizisi izledim. Ben de sana onları tavsiye edebilirim. Görüşürüz canım iyi bak kendine. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiiin :) sorma ben de bu sıralar blog okuyamıyorum hiç, kafam çok karışık. Bir deep’in Feriha hanım öyküsünü okudum bir de senin mitolojide gülün hikayesini okudum çok ilgimi çektiği için, hatta daha önce okumuştum ama ancak yorum yazabildim :D Ben mitolojide en çok Medusa’yı severim onu da yazmışsın gördüm bloğunda <3 Heeey the walking dead izlemiyor musun? Çok heyecanlıydı yine dokuzuncu bölüm onuncu bölümü daha izlemedim izleyeceğim :) 15 sezonluk supernatural mi maşallah diyorum :) ben onu iki sezon izleyip bırakmıştım. Diğer diziler aklımda bulunsun sağ ol canım benim sen de kendine iyi bak :) <3

      Sil
  7. Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz. Teşekkür ederim, hemen geliyorum :)

      Sil