6 Ekim 2020 Salı

Geleneksel Lanetli Maraton Devam Ediyor! 🕸

Şeker mi şaka mı?

Selam! Bu ay cadılar bayramı olduğu için ve Karanlık Şato'da lanetli maraton zamanı olduğu için bu aydan çok ümitliyim. Umarım istediğimiz kadar verimli geçiririz bu ayı :) 

Bildiğiniz gibi Karanlık Şato'da geçen sene başlayan lanetli maratonumuz geleneksel hale geldi. Geçen senenin yazısını okumak için tık! Bu yıl da kapılarımızı tüm cadılara, kurtadamlara, vampirlere ve hayaletlere açıyoruz! Efendiim şatomuza hoş geldiniz hepiniz, sefalar getirdiniz. İşte görevleriniz: 

💀💀💀💀💀💀💀
KURTADAMLAR
1. Bir kurtadam hikayesi oku 
2. İsminde kurt kelimesi geçen bir kitap oku 
3. Kurtadamlar toplumdan dışlanmışlardır: Bir dönem yasaklanmış bir kitap oku
4. Kurtadamlar özgür ruhludurlar: Konusu itibari ile özgürlüğü çağrıştıran ya da adında özgürlük kelimesi geçen bir kitap oku 
5. Kurtadamlar hep yollardadır: Bir yol hikayesi oku 
6. Kurtadamlar insana dönünce ne yaptıklarının hatırlamazlar: Okumayı unuttuğun +300 sayfa bir kitap oku 
7. Kurtadamlar dolunayda dönüşür: Dolunaylı bir gecede en az bir saat kitap oku 

🧛🧛🧛🧛🧛🧛🧛
VAMPİRLER
1. Adında Kan, Vampir veya Ölü kelimesi geçen bir kitap oku 
2. Bir vampir hikayesi oku 
3. Vampirler ölümsüzdür: Ölümsüzleşmiş kült bir eser oku 
4. Vampirler kana susamıştır, sen de okumaya susa ve bir gün boyunca en az 100 sayfa kitap oku 
5. Vampirler kırmızı ve siyah ile bütünleşmiştir: Dış tasarımı bu renklerde olan bir kitap oku 
6. Vampirler gün ışında ölür: Gün ışığında okumayı beklemekten ölmek üzere olan +300 sayfa bir kitabını okuyarak dirilt
7. Vampirlerin günü gecedir: Çok merak ettiğin bir kitabı seç ve bütün geceni onu okumaya ayır.

👻👻👻👻👻👻👻
HAYALETLER
1. İsminde hayalet kelimesi geçen bir kitap oku 
2. Bir hayalet hikayesi oku, olabildiğince korkunç olsun 
3. Konusu ölüm üzerine olan bir kitap oku
4. Hayaletler melankoliktir: Melankolik bir yazardan kitap oku
5. Hayaletler kayıp ruhlardır: Kitaplığında kaybolacak kadar beklemiş +300 sayfa bir kitap oku
6. Hayaletler izoledir: Telefonunu uçak moduna alıp yarım saat kesintisiz kitap oku 
7. Hayaletler kapalı havaları çağrıştırır: Kapalı bir günde en az bir saat kitap oku

(Tarafımız yeterince belli mi? :D)

🧙‍♀️🔮🧙‍♀️🔮🧙‍♀️🔮🧙‍♀️
CADILAR
1. Ana karakteri cadı /Büyücü olan bir kitap oku
2. Adında Cadı /Büyücü kelimesi geçen bir kitap oku
3. Ortaçağ'ın cadılarını anma zamanı, yazarı Ortaçağ' da doğmuş bir kitap oku
4. Cadılar doğayı ve kendini bilendir: Doğayla bağlantılı bir kitap oku
5. "Bütün Kadınlar Cadıdır", feminist edebiyat yazarlarından bir kitap oku
6. Büyü kitabını açma zamanı: Kitaplığında uzun zamandır bekleyen, sayfa sayısı +300 olan bir kitabını oku
7. Cadılar ay ışığında uçar: Gece yarısından sonra elindeki kitaptan en az bir bölüm oku

Geçen sene şatonun vampiriydim, bu sefer cadıyı seçtim. :) Eylül ayı için Henry James'den Yürek Burgu'sunu okuyacaktım güya. Başladım da ama pdf olduğu için mi bilmiyorum, bir türlü devam edesim gelmedi. Yarım bırakmayı da hiç sevmem ama. :/ Bu yüzden uzun süre pdf'den uzak kalacağım sanırım.  Gelme süresini düşününce de yeni kitap sipariş etmek istemedim. Evdekileri değerlendireyim dedim. Son okuduğum kitaplar da hep ince olduğu için mi artık nedense elime kalın kitap alıp okumayı çok özlemişim. 


1. Madde için Deniz Tanrıçası'nı seçtim. Ana karakterin büyü ile tanrıça çağırmasını konu alıyormuş.
2. Madde için Gece Dünyası-Büyülü Aşk'ı seçtim. Eskiden okumuştum bu kitabı ama epey oldu okuyalı. Büyülü Aşk'ta biri iyi diğeri kötü olan iki cadı kız kardeşin aynı kişiye aşık olmasını konu alıyordu. Bir de güzel olduğunu hatırlıyorum. Ben çok sevmiştim, hatta kitapta en sevdiğim hikaye buydu.
4.Madde için Kayıp Gül'ü seçtim.
6. Madde için de Monte Kristo Kontu'nu. 
3. ve 5. maddelere bulamadım. :D
7. Madde için de yine bu kitaplardan birini düşünüyorum. 


Bu kısımda bir kendi izleme listemi paylaşacağım bir de sizlere izleyip beğendiğim, halloween temalı film önerilerim olacak. :)

Öneri listem
🕸🕸🕸🕸🕸🕸🕸
phantom of the opera (1925)
the exorcist (1973)
animasyon - küçük cadı kiki (1989)
edward scissorhands (1990)
vampirle görüşme (1994)
the village (2004)
ölü gelin (2005)
kabuslar evi - takip (2006)
kara büyü (2009)
elm sokağında kabus (2010)
the final (2010)
husk (2011)
mama (2013)
crimson peak (2015)
the boy (2016)
us (2019)
dizi - penny dreadful
anime - gosick

İzleme listem 
🕸🕸🕸🕸🕸🕸🕸
halloween (1978)
the nightmare before christmas
child's play
coraline
creepshow (1982)
It (2017)
queen of the damned 
rebecca
dizi - the haunting bly malikanesi

🕸🕸🕸🕸🕸🕸🕸
Madem cadıyız, cadılı film izlemezsek olmaz değil mi ;)
Bunun için de küçük cadı/the little witch(2018) filmini seçtim. Evet, halloween izleme listemin de sonuna geldik. İnşallah düşündüğüm gibi hepsini okuyup izleyebilirim. :) Sizin de önerileriniz varsa yorumlarda belirtmeyi unutmayın. ❤

20 yorum:

  1. küçük cadı kiki ve ölü gelin çok güzel filmler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de çok sevdiğim filmler, sizin de sevmenize sevindim :) yorumlarınız için teşekkür ederim bu arada :)

      Sil
    2. Adeen sen miydin, profilin değişmiş ben yeni bir blogger sandım :D neyse, kalp kalp <3

      Sil
    3. eheheh değişiklik yapayım dedim :)

      Sil
    4. Ayy çok tatlı olmuş ^.^

      Sil
    5. teşekkür ederimmm 💌

      Sil
  2. Güzel dileklerin için çok teşekkür ederim canım :) fighting! :D

    YanıtlaSil
  3. ebrar nerdesiiinnn seni görünce the walking dead aklıma geldi bir bakayım final yayınlanmış mı diye yayınlanmış valla :P ben izlerim birkaç güne. sezon finali yazını bekliyorum bak 🤍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahaha buralardayım işte ama pek vakit ayıramıyorum açıkçası bloğa bu sıralar. The Walking dead aklına gelmesi :D ben izledim son bölümü, yazısını yazmaya çalışırım tabii. Teorilerim tutmadı 😅 bir de önemli bir sahneden spoiler yemiştim. Yine de çok güzeldi her zamanki gibi. 🖤 Sana da keyifli seyirler o zamaan. Ben de senin yorumlarını bekliyorum. :) <3

      Sil
    2. Beğenmedin mi canım

      Sil
    3. pek final bölümü gibi değildi, beğenmedim pek. Maggie geldi ama çok saçma bir şekilde geldi yani gelmesi pek işe yaramadı rahip ölse de olurdu yani :D çok sönük kaldı gelişi... sonra judithler nereden girip çıktılar o binaya da o kadar aylağın içinden kurtuldular anlamadım. bir final bölümüne göre durağan geldi bana biraz daha dehşet verici ve heyecanlı olabilirdi. sen ne düşünüyorsun?

      Sil
    4. Kesinlikle Maggie’nin gelişini daha olaylı bekliyordum. Ama katanalı adamın onun arkadaşı çıkması şaşırttı beni. Ben de aslında senin dediğin gibi izlerken hiç final gibi değil dedim. Bana da çok sönük geldi. Özellikle Judith ve yanındakilerin oradan çıkıp bizimkilerin yanına ulaşması sonra halat olayı falan aşırı saçma geldi bana da. Ama beta’nın ölüm sahnesi ve lydia&carol’ın final sahnesi toparladı gözümde. Gerçi Carol’ın bunu yapmak için Lydia’ya ihtiyacı yoktu yani atlamak zorunda değildi yine tek başına zombileri kandırabilirdi şimdi düşününce o da mantıksız geldi ddhshshs ama ne bileyim zombilerin düşme sahnesini falan çok sevdim. Aynen Gabe ölecek diye tahmin etmiştim baya şaşırdım ölmemesine. Ve bizimkilerden hiç önemli biri ölmedi yani. O yüzden de biraz sönük bir final oldu sanki. Gerçi fısıldayanlarla savaşın bitmesine sevindim tabii ama beta o kadar aylakla oraya geliyor yani bu kadar basit miydi kurtulmak dedim. O kadar heyecan yaptığımıza değmedi yani :D Darly’ın beta’yı öldürmesi ve finali olmasa kurtarmazdı bence de...

      Sil
    5. evet orayı biraz katanalı adam kurtardı yüzünü de görseydik çok merak ettim yavv. Maggie'yi de konuşturabilirlerdi gülümseyip durdu kızcağız. Carol ve Lydia sahnesi görsellik olarak etkileyiciydi ama bana da saçma geldi dediğin gibi. Ben de sönük kalmasına bozuldum bölüm başında binanın etrafını saran o kadar zombiyi gösterdiler, beklentiyi artırdılar sonra bölüm sonunda uçtu gitti hepsi. Bir de dizi ilerledikçe bu zombiler salaklaşıyor galiba... dizinin ilk bölümlerindeki depar atan zombiler nerede bu bölümde arabanın peşinden mıy mıy yürüdüler resmen :D

      Sil
    6. ahaha evet çok mıymıydılar :D aynen zombiler giderek salaklaşmaya doğru evriliyorlar valla. Harbiden yaa Maggie niye konuşmadı 😂 hiii en sevdiğim olayı unuttum ben asıl. Connie geri döndü yaa çok sevindim ona. Oyuncunun geri döndüğünü bilmiyordum baya sürpriz oldu. Çığlık attım hatta görünce. Daryl & Connie istiyorum ya ben 😅 ama büyük ihtimal Daryl & Carol yapıcaklar :/ spin-off geliyormuş ya. Carol’ın intikamını almasına rağmen intihar etmeye çalışmasını sevdim bir de sfsfsfsg Bir de altı ek bölüm daha var, bakalım onlar nasıl olacak :D Ayy iyi ki yazdın yaa <3 <3 çok özlemişim the walking dead hakkında konuşmayı :))

      Sil
    7. connieyi unutmuştum gelmesi iyi oldu renkli bir karakter, farklılık katıyor diziye. Daryl Carol yapmazlar gibime geliyor kaç sezondur bekledik yapmadılar onların arasındaki ilişki abla-kardeş gibi ele alınıyor bence. spin-off hangisi acaba world beyondlu bir şeyler görmüştüm o mu pek beğenilmemiş ama... sen izledin mi? altı ek bölümü de duymamıştım o ne oluyor? çok geriden takip ediyorum sanırım :/ twd konuşurken mutlu oluyorum ben de... üçüncü sezondan beri izliyorum nerdeyse karakterlerini çok benimsedim, hayatımın bir parçası gibi olmuş ya diziye bak :D

      Sil
    8. Umarım öyle olur yaa :D Daryl ve Carol’a özel spinn-off geliyor diye duydum ama kesin mi emin değilim. Geç kalmış sayılmazsın aslında. 2021’in başlarında 10.sezona özel 6 ek bölüm yayınlanacak. 11.Sezonda da final yapacak :/ world beyond izlemedim yaa. Fear yarım kalmıştı ya benim de. Belki onu izlerim beyond yerine :D

      Sil
    9. aslında daryl ve carol güzel olurdu, mini dizi gibi olsa güzel olabilir. şu sezon finalinden sonra artık bir yanım dizi kötüleşmeden final yapsın istiyor game of thrones gibi olmasın canım dizimm. Fear'a da bi devam edemedim ben de :D hep bi twd havası arıyorum ftwd izlerken sarmıyor bu yüzden

      Sil
  4. vayy süper bir etkinlikmiş, katılım modum olsa hiç düşünmem en sevdiğim tür vampirli olanlar Edward ve avanesini tek geçerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haha teşekkür ederiim :) ben de geceyarısı güneşi’ni okuyorum şu an. Edward’ın ağzından anlatıyor. Tam da üstüne geldi bu yorum :)))

      Sil