31 Ocak 2020 Cuma

Knives Out (Bıçaklar Çekildi) | Oscar 2020


Oscar adaylarını izlemeye devam ediyoruuuz <3 <3 Ben de hem WGA'da hem Oscar'da özgün senaryo adayı olan knives out (bıçaklar çekildi) filminin yorumunu yazmak istedim. Bu arada diğer filmlerin de yorumlarını toplu olarak yazacağım bitirince. Aslında Joker'e de böyle ayrı bir yazı yazmalıydım ama işte vakit, yds vs vs... Derken artık buradayım :)

Dikkat! Ağır spoiler içermeyecek ama yine de izlemeden yorumumu okumayın çünkü bu tarz filmlerde her şey spoiler olabilir hatta bu söylediğim bile. Yani bu tarz filmleri hakkında hiçbir şey bilmeden izlemelisiniz -ve kesinlikle knives out'u izlemelisiniz-. Diye uyarımı yaptıktan sonra nihayet izleyenler için olan yorumuma gelebiliriz. 

Ben bu filmi çok sevdim! Gerçekten sadece senaryoda aday olması çok üzücü. En iyi filmde aday olması gereken bir filmdi ki aday olamamasına hiç şaşırmadım türü itibariyle. Oyunculuklar  falan da çok iyiydi bence; Ana de Armas ve Chris Evans muhteşemdi, Toni Collette'e zaten Hereditary'de bayılmıştım burada biraz daha yan rolde izledik kendisini. Sadece dedektif Benoit Blanc karakterini başka bir oyuncu canlandırsa mıydı diye düşünmedim değil ama o da çok rahatsız etmedi. 

Çoğu kişi bunun bir Sherlock Holmes ya da Hercule Poirot bilmecesi olduğunu düşünebilir ama bence öyle değildi. Bir çok polisiye film/dizi izledim bu filmde farklı bir şey vardı. Evet bu filmde farklı, çok farklı bir şey vardı. Bu hikayenin altında büyük bir dram var aslında ama bazı yerleri öyle komiktiki, o drama üzülemiyorsunuz. Farklı olan ve beni cezbeden şey buydu sanırım. Trajikomik, evet doğru kelime bu galiba, oldukça trajikomik bir hikaye...

Kısacası en azından yazarlar birliğinin, filmin hem yönetmeni hem senaristi olan Rian Johnson’ı ödüllendirmesini isterdim. Ancak ödülü Parasite aldı, Oscar’da da knives out’un parasite’e karşı hiç şansı yok gibi görünüyor. Peki siz filmi izlediniz mi, izlediyseniz ne düşündünüz film hakkında? Yorumları bekliyorum, hoşça kalın :) 


12 yorum:

  1. ya verdiğin linkte çıkmadıııı bu film dün. sen izlediğinde vardı belkiii, kaldırdılar demekki, belki telif filan yanii :) bulursan yine linkini ver bana amaaa yinee noluur. bi de, kadın adaylardan, judy ve bombshell :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben izlediğimde yeni eklenmişti ya yani altı saat önce eklendi yazıyordu, hemen kaldırdılar demek ki :/ dur tekrardan bakayım belki başka bir yerde bulursam atarım :) Judy de mi yok izleyecektim ya pff :D

      Sil
  2. Merak ettiren bir yazı olmuş yine, bu aralar film izleyemiyorum ama listeme ekleyeyim ben, dursun en başlarda. Çok teşekkürler canım. :)

    YanıtlaSil
  3. oytunla hayatı okusanaaa. 1917 çok sevmiş yaniii :) son yazısıı :) şehir efsanesii, iki metrelik nacak katili ha ha haaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa ben onu takip ettiğimi sanıyordum, okuma listemde gözükmeyince filmleri izlemedi sandım. Halbuki kaç tane yazmış şaşırdım görünce :D iyi oldu yorumun teşekkürler, okurum şimdi :)) aynen haha :D

      Sil
  4. judy saooooool heyoooooo en çok onu merak ediyoduuuum oleeey hemen izliyoreeee tişkirs tişkirs bıp tıs bıp tıs :)

    YanıtlaSil
  5. ayy ebrar bu filmin ve judynin linkini sen bulmuşsun söylemişsin yaa iyi ki buldun valla ben de bulamamıştım deepsi söylemişti bulduğunuu ancak gelebildim valla yoruma :) bence de çok iyi filmdi ve izleyince sadece tek alanda aday olmasına hem şaşırdım hem üzüldüm ödül almasını isterdim valla :) judy izlemeden önce de aday belirlemiştim kafamda ama judy izleyince fikrim değişmişti sahiden de o kazandı kiki :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa izledin mi sen dee çok sevindim, ne demek :) geç olsun güç olmasın canım <3 beğenmene de ayrı sevindim :)) yaa kimi belirlemiştin unuttum şimdi :D Saoirse miydi senin de :) ama Renee gerçekten hak etmiş Judy ile dediğin gibi :))

      Sil
    2. yaa ben şimdi fark ettim yorumunu maillerin arasında karışmış gitmiş :) eveet daha önce başka aday belirleyemediğimde Saoirse düşünmüştüm ama judy izleyince değişmişti fikrim :)

      Sil
    3. Aa ben unutmuşum bile, hiç önemli değil canım :) yaa benim de öyle olmuştu, aynı düşünmüşüz :)) <3

      Sil