8 Mart 2020 Pazar

Çünkü Anne Ben Bir Suçluya Aşığım


Bu ay iki film izledim. Biri Batman Kara Şövalye (Dark Knigt) diğeri de İntihar Timi -ya da vizyona giren adıyla Gerçek Kötüler- (Suicide Squad). Geçtiğimiz aylarda Joker'i izleyip çok sevmiştim. Sonra Joker'in olduğu bu iki filmi kaçırmayayım dedim. Batman Kara Şövalye'den başladım. Evet, daha önce izlememiştim -utandım- 🙈🙈 


İzlemesem de, senaryo-anti kahraman oluşturmada en çok örnek verilen ikili Batman-Joker ilişkisini biliyordum tabii.  Hatta beş yaşındaki yeğenimin kalemliğinde Batman'i gördüğümde aramızda şöyle bir konuşma geçmişti: 
ben: Sen Batman'i mi seviyorsun? Ben Joker'i seviyorum. (Joker filmi çıkmamıştı daha o zaman yani Joker'i hiç izlemeden bile seviyordum 😂)
o: Joker kötü adam.
ben: Hayır kötü değil aslında, sadece (Gotham) Şehri'ni yönetmek istiyor. 
o: İstemiyor yönetmek, istiyor ki zengin olmak.

Evet konuşmamız burada bitti ama filmi izledikten sonra gördüm ki ben haklıymışım 😄Yani aslında söylediğim doğru değilmiş tam olarak ama onun da söylediği doğru değilmiş. Yani joker zengin olmak istemiyor- hatta bir yerde paraları yakıyordu :D-, sadece Gotham'ı hakimiyeti altında tutmak da değil amacı, ayriyeten insanların kötü olmasını istiyor o. Çünkü kendisi iyi bir insandı ama kendini o şekilde koruyamadı, kötü olduktan sonra kendi kimliğini oluşturabildi. Bu yüzden insanların da öyle olmasını istiyor, kendince bir nevi iyilik yapıyor yani. 

Tabii işin bu kısmı 2019'daki Joker filminde ortaya çıkıyor. 


Joker'in geçmişine gidiyoruz bu filmde. Joker, gerçek ismiyle Arthur, aslında iyi biri, bir palyaço ve insanları güldürmek istiyor sadece. Nörolojik bir rahatsızlık yüzünden durup dururken gülme krizine girebiliyor, buna engel olamıyor. Bu yüzden insanlar hep dışlıyor onu. (Çok önemli ailevi sorunlar da var Arthur'un hayatında tabii ama bu yazıda spoiler vermeyeceğim) Kısacası herkes Joker'e ucube diyor ama onu bu hale getiren zorba insanlar aslında. 

;(

Suicide Squad'a geçmeden önce Joker'i canlandıran oyunculardan bahsedeyim biraz. 


Heath Ledger, Jared Leto, Joaquin Phoenix hepsi de çok iyiydi bence ama Joaquin Phoenix'in işinin diğerlerine göre bir tık zor olduğunu düşünüyorum çünkü o hem Arthur'un Joker halini hem de Arthur'u canlandırıyordu. Joaquin Phoenix ile ilgili tek sorunum; daha genç olması gereken Jared Leto'lu Joker'den daha yaşlı gözükmesi. Yani Joker'in hayatını kronolojik olarak düşünürsek; ilk Joker(2019), sonra Dark Knight en son Suicide Squad. Yani Jared Leto'nun oynadığı Joker'in en yaşlı olması gerekiyor ama tam tersi 😂 


Gelelim Harley Quinn 😍 ile tanıştığımız Suicide Squad'a 
ikilinin bu fotosunu da izlemeden önce görmeyi başarmıştım bir video sayesinde, o videoyu da paylaşacağım birazdan ;) Bu fotoyu görünce duygulanmıştım. İnsanlar onunla güldüğü için dalga geçiyordu ama şimdi onunla birlikte gülecek birisi var demiştim. Özellikle Harley'in Joker'e aşık olduğunu öğrendiğimde çok heyecanlandım. Sırf bu ikili için izledim filmi desem yalan olmaz. Evet, ikilinin sahneleri çok çok azdı filmin bütününe bakılınca ama o sahneler o kadar güzeldi ki beni tatmin etti. 10/10 verdim bu filme :)


H: Seni sevdiğimi kanıtladım. Sadece kabul et.
J: Ben birinin seveceği biri değilim. 


H: Yüreğim seni korkutuyor ama silah korkutmuyor mu? 


J: Benim için ölür müsün?
H: Evet.
J: Bu çok kolay oldu... Benim için yaşar mısın?
H: Evet.


Harley'i çok sevdim. Aşkı için yaptığı tüm o fedakarlıklar, işkencelere katlanması... Ben de böyle yapardım gerçekten ve Joker'in onun sevgisine karşılık verdiği yerlere bayıldım, bittim. Gerçekte böyle olmuyor çünkü. Özellikle kimyasal sahnesinde Joker'in geri dönüp atlaması... Söyleyecek söz bulamıyorum...


Bu da videomuz ❤ Beyzanur Kılıç'ın ellerine sağlık, gerçekten harika bir video hazırlamış, teşekkürler buradan :) 
 Şarkı Britney Spears'in Criminal şarkısı. Bu biraz daha yavaş versiyonu sanırım ama bu versiyonunu daha çok sevdim ben. Toplu halde Türkçe çevirisini de buraya bırakıyorum çünkü benim hayatıma da biraz uyuyor bu şarkının sözleri:

"O bir dolandırıcı
Çok da iyi sayılmaz
O bir mağlup bir serseri
Yalan söylüyor, tökezliyor, güvenilmez biri
O bir silahlı manyak
Biliyorum ondan uzak durmamı söylemiştin bana
Biliyorum yoldan çıkmış bir köpek olduğunu söylemiştin
O kirli kalbiyle bir isyankar
Ve ben bile biliyorum bu akıllıca değil
Çünkü anne, ben bir suçluya aşığım 
Ve bu tür aşklar mantıksal değil bedenseldir
Anne lütfen ağlama iyi olacağım.
Bütün sebepler ortada, bunu inkar edemem ben bu oğlana aşığım 
O şeytana uyan bir kötü
O sadece eğlence için öldüren bir katil
O bir hırsız, ne yapacağı belli olmayan
Vicdanı yok, hem de hiç.
Biliyorum gitmesine izin vermem gerek.
Ama hayır
Çünkü
O kirli kalbiyle bir isyankar
Ve ben bile biliyorum bu akıllıca değil
Çünkü anne, ben bir suçluya aşığım
Ve bu tür aşklar mantıksal değil bedenseldir 
Anne lütfen ağlama iyi olacağım.
Bütün sebepler ortada, bunu inkar edemem  ben bu oğlana aşığım
Adımı alıp koluna dövme yaptırmış
Ona uğur getirsin diye
Sanırım her şey yolunda
O benim yanımda.
Ve insanların konuştuklarını duyuyorum 
Laf atıyorlar, bizi ayırmaya çalışıyorlar
Ama duymuyorum bile
Umrumda değil.
Çünkü anne, ben bir suçluya aşığım
Ve bu tür aşklar mantıksal değil bedenseldir
Anne lütfen ağlama iyi olacağım.
Bütün sebepler ortada, bunu inkar edemem ben bu oğlana aşığım..."

Joker ve Harley'imiz için iki güzel video daha paylaşacağım :)
(üzerilerine tıklayarak izleyebilirsiniz)



Bu arada Harley karakteri için Margot Robbie'yi seçen kişinin alnından öpmek istiyorum. Joker ile mükemmel uyum 👏

(Spoilerlı JH gif :D) Keşke burada bitseydi, Suicide Squad 2 olmasaydı ve yeni çıkan Harley Quinn filmi. Harley'i çok seviyorum ama Joker'le ayrılıyorlarmış devamında, yani zaten filmlerde Joker'in olmadığından da anlaşılıyor spoi sayılmaz bu. En azından filmlerde, çizgi romanlarda dünyanın en iyi çiftleri kavuşsun ya. Ne olurdu ki yani :( Sadece Harley ve Joker üzerine bir film çekeceğinize siz onları ayırıp bir sürü ayrı film çekiyorsunuz of ;( 

Bilmiyorum, önce dark knight'ı sonra suicide squad'ı sonra Joker'i (yani yapım sırasına göre) izleseydim nasıl hissederdim. Bu kadar çok sevmezdim belki de. Suicide Squad 2 ve Harley yırtıcı kuşlar filmlerini şimdilik izlemeyi düşünmüyorum. Gerçeklerle yüzleşmeyi bitirip, huzurlu hissettiğim bir zamanda belki. Şimdilik Joker ve Harley'in mutlu sahneleriyle yetineceğim... Hoşçakalın <3


6 yorum:

  1. Aaa ben de o videoyu uzun süre izledim müziğini dinlemek için ve her seferinde editini de izledim en sonunda ben de sırf bu ikili için Suicide Squad'ı da izledim. Ne kadar çok 'izledim'li bir cümle oldu :) Ama maalesef Joker filmini henüz izleyemedim ve sanırım sadece ben izlemedim, sorun değil yazın izlenecekler listesinde ona da uer var :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa gerçekten mi çok sevindim buna :)) müzikle çok uyumlu değil mi. Ben de videosunu önceden sevmeme rağmen yine de izlememiştim, çok şey kaçırmışım, ilk Joker’i izlemek kısmetmiş. Bence onu da çok seversin :) Şimdiden keyifli seyirler ^.^

      Sil
  2. güzel filmler, benim için gotham dizisi en iyisi ama =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gotham dizisini ilk defa duydum :D Joker ve Harley olmadığı için pek ısınamadım ama aklımda bulunsun teşekkür ederim ayrıca takip için de :))

      Sil
  3. ikinci filmi bilmiyom, bakarım, o kızı severims, heath ledger en iyi coker yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Margot Robbie değil mi, ben dee seviyorum :) <3 Heath Ledger evett çok iyiydi :)

      Sil