18 Nisan 2020 Cumartesi

Romance Is A Bonus Book

"Gyeroo kaybetme savaş!"

Yapım: 2019-Güney Kore, Tür: Romantik, Komedi Oyuncular: Lee Jong-Suk, Lee Na-Young, Wi Ha-Joon 

Birkaç gün önce bitirdim ama yazısını biraz beklettim şu resmi izliyorum'dan kaldırmamak için :D



Resimleri bile iç açıcı değil mi ? Normalde film izlerken bir sahnede bile kitap görünce sevinen; konusunu sevmese bile filmi sevebilen ben, kitaplarla dolu bu diziyi bulduğum için çok şanslıyım. Bana diziyi öneren sevgili Aydan'a çok teşekkür ederim. İlk başladığımda bu kadar seveceğimi hiç tahmin etmemiştim gerçekten. 


Dizimiz başarılı bir reklam yazarı olan Kang Dan-Yi'nin evlilik hayatı ile başlıyor. Ancak Kang Dan-Yi çocuğu olunca ona daha iyi bakabilmek için işi bırakıyor. Yedi yıl sonra boşanıyor ve evsiz kalıyor. Başvurduğu yerler 'yedi yılda çok şey değişti' diyerek onu işe almıyor. Kang Dan-Yi bir gün Gyeroo Yayınevi'ne ait, yaş ve eğitim  durumu fark etmeksizin mülakat olacağına dair bir duyuru görüyor ve kendini lise mezunu göstererek mülakata katılıyor. 

Yazılı mülakatta şöyle bir soru vardı: Kendinize söylemek istediklerinizi yazın. Kang Dan-Yi'nin buna yanıt olarak yazdıkları Başkan Kim'in dikkatini çekiyor ve  onu işe alıyor. Kang Dan-Yi'nin yazdıklarından aklımda kalan bir cümleyi yazmak istiyorum çünkü benim de çok dikkatimi çekti ve daha sonra ben de kendime söylemek istediklerimi yazmaya başladım. "Yine de insanların yaptıklarına iyi dayandın, gülümseyerek..." 


Kang Dan-Yi'nin görev destek ekibinde işe başlamasıyla diğer karakterleri de tanımaya başlıyoruz ve hikayemiz böyle başlıyor. Bir de tabii önceden tanıdığımız baş editör Cha Eun-Ho var. Cha Eun-Ho Kang Dan Yi'nin kardeşi gibi gördüğü birisi ve evsiz kalınca onun evinde yaşamaya başlamıştı. 


Cha Eun-Ho, en tatlı karakterlerden kendisi :)

Karakter demişken, bir dizide karakterle özdeşleşmek çok önemli benim için. Karakteriyle özdeşleşemediğim diziyi sevemiyorum yani genel izleyici de böyledir zaten diye tahmin ediyorum. Neyse asıl konumuza dönelim: Bu dizide bütün karakterlerle özdeşleştim sanki. Evet en çok Dan-Yi olması gerekiyor ama benim en çok özdeşleştiğim karakter:


Oh Ji-Yul !
Ben de tek çocuğum ve Oh Ji-Yul ile aynıyız resmen :D Dizinin aynı zamanda Oh Ji-Yul ile tek çocuk hayatını güzel yansıttığını düşünüyorum. Çok komik sahneleri vardı Park Hoon ile birlikte. Hatta şaşırabilirsiniz ama en çok görmek istediğim çift, Eun-Ho ile Dan-Yi değil Oh Ji-Yul ile Park Hoon'du :)


Park Hoon en komik karakterdi diyebilirim, her sahnesinde sesli güldüm neredeyse. Gerçi hüzünlendiğimiz minik anlar dışında dizinin bütün sahneleri çok eğlenceliydi. 


Elbette ki dizi sadece eğlenceli değildi. Aynı zamanda öğreticiydi bence. Yaşam hakkında, iyilik hakkında bol bol düşündürdü. Bana çok şey kattı. İş hayatını çok iyi yansıtmış. Onların deneyimlerini izlerken ben de oturduğum yerden tecrübe sahibi oldum bir nevi. Hatta dizi bitince ben de yayınevinde çalışmak istedim. 


En sevdiğim şeylerden biri de karakterlerin okudukları kitaplardaki alıntıları paylaşmasıydı. Hayal ürünü  kitaplar olsa bile çok güzeldi. Ekip şefi Bong Ji-Hong'un okuduğu şiirler hala kulağımda sanki. Bu yüzden romance is a bonus book sanki bir dizi gibi değil de kitap gibiydi benim için. 


En sevdiğim karakterlerden biri de Asistan Song Hae-Rin, o da bana çok şey öğretti. Müdür Go’yu bile çok sevdim. Onların hayatlarını spoiler olmaması için anlatmıyorum ama bence mutlaka keşfetmelisiniz...

Dizinin bana kattığı bir şey de şu şarkısı, umut veriyor.



“Yeni bir kitabın kapağını açmak, içi sevdiğin şeylerle dolu bir odanın kapısını açmak gibidir.” 
“Kalbimizdeki hatları değiştirdiğimiz zaman, ağlar, güler ve başkalarını sevmeyi öğreniriz.”

10 yorum:

  1. Merak ettiğim dizilerden biriydi. Çok güzel yorumlamışsınız. Emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederiim :) O zaman şimdiden keyifli seyirler, umarım sen de beğenirsin :)

      Sil
  2. Kore dizilerini izlemeyi bırakalı çok olmuştu ama arada takılıyorum güzelini bulunca. Kitaplı falan olunca ilgimi çekmedi değil şimdi bu dizi de. Bir bakalımm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eskiden başlayıp yarım bıraktığım diziler vardı ama son zamanda Kore izlemeye başladım ben de :) ayy çok heyecanlı, umarım beğenirsin ^.^

      Sil
  3. https://www.youtube.com/watch?v=hRupZIOagd8

    the library :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evett buldum sonradan İngilizce altyazılı çok güzeldi yaa teşekkürler :))

      Sil
  4. romance is a bonus book çok sevdiklerimden. ay yeni dizi başladı, the king: eternal monarch, lee min ho oynuyi, 3 bölüm oldu daha, izleseneeeee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzliyorum kiki ikinci bölümdeyim :D Lee mim ho çok iyi <3

      Sil
    2. 3 daha çevrilmedi hıhım. bir de, the world of married couple a başlaaaa. çok iyi çok heycanlııı :)

      Sil
    3. Tamamdır ekledim, daha stranger izlenecek :D

      Sil