28 Nisan 2020 Salı

Koralin- Neil Gaiman


Koralin 11 yaşında zeki ve meraklı bir kızdır. Keşif yapmayı çok sever. Bir gün yeni taşındıkları evde keşfe çıkar. Sadece özel günler için kullanılacak olan misafir odasının köşesinde 'öbür daire'ye açılan bir kapı vardır. Koralin, evde annesi ve babası yokken gizlice o kapıdan içeri girer. Karanlık bir geçidin arkasında bekleyen ise tıpkı Koralin'in kendi evidir, içindeki eşyalar bile aynıdır. Hatta annesi ve babası bile... Tabii önemli bir farkla; diğer anne ve babanın siyah düğme gözleri vardır ve Koralin'in sonsuza kadar orada kalmasını istemektedirler. 

Evet kitabın konusu bu şekildeydi. Şimdi kendi yorumuma gelecek olursam; başlamadan içinde bu kadar korku unsuru olabileceğini tahmin etmemiştim doğrusu. Kapağı sizce de çok naif değil mi :) Bir iki yerde ürkmedim desem yalan olur :D Koralin'i de on bir yaşında olmasına rağmen aşırı cesur buldum ve hayran kaldım bu özelliğine tabii ki. Aslında Koralin, nasıl cesur olunabileceğini bir taraftan bize öğretiyordu yaşadığı maceralar boyunca. O yüzden kitapta en çok bu kısımları sevdim. Örneğin Koralin başlarda kendi kendine 'korkmuyorum' dediğinde buna kendisi bile inanamıyordu. Daha sonraları inanmaya başladı ve bunda sürekli 'korkmuyorum' demesinin büyük payı vardı bence.


Karanlık Şato'nun bu ayki teması çocuk/genç-yetişkin korku/gotikti. Bu temayı görünce aklınıza ilk Neil Gaiman gelmiştir eminim. Benim de çok merak ettiğim yazarlardandı böylelikle ilk kez okumuş oldum ve kalemini çok sevdim. Kitap çok heyecanlıydı, siyah düğme gözlü diğer anne her çıktığında hop oturup hop kalktım. Acaba bir sonraki hamlesi ne olacak diye diye okudum. Bölümlerin arasındaki illüstrasyonlar da kitaba ayrı bir hava katıyordu. Kısacası her yaştan kişinin okuyabileceği keyifli bir kitaptı diyebilirim Koralin için. Dikkat edin Karolin değil, Koralin :D Ben de başta karıştırıyordum ama Koralin'in komşuları Bayan Spink, Bayan Forcible ve fareli adam sağ olsun her fırsatta Koralin'in adını yanlış söyledikleri ve Koralin de onları uyardığı için kısa sürede alıştım :D 
Ayrıca çay yapraklarının falına bakan Bayan Spink ile Bayan Forcible'ı da çok sevdim ve Kedi'yi de unutmamak lazım :)

"Çünkü" dedi Koralin, "bir şeyi korkmana rağmen yapıyorsan, bu cesurcadır."

"Gerçekten anlamıyorsun değil mi? Ben istediğim her şeyi istemiyorum. Kimse istemez. Hayır. İstediğim her şeyi, öylesine elde etsem nesi eğlenceli olurdu ki? Hiçbir anlamı olmazdı. Ya sonra ne olurdu?"

"Günahtan nefret eder ama günahkarı severiz." 

"Peri masalları gerçekten de ötedir; yalnızca bize ejderhaların var olduğunu söyledikleri için değil, bize ejderhaları yenmenin mümkün olduğunu söyledikleri için."

10 yorum:

  1. Korku filmlerine aşırı hasta birisi olarak korku temalı okuduğum kitaplarda o aynı lezzeti bulamadım bir türlü. Anlattığın kitap ister korkutsun ister korkutmasın benim hoşuma gitti. Gerçekten kitabı okumak istiyorum. Okuduktan sonra buraya yorumumu yazacağım. Ayrıca kitabı çok iyi anlatmışsın. Güzel alıntılar seçmişsin. Kalemine sağlık. Saygılarımla. Vesselam...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok mutlu oldum bu yoruma, teşekkür ederim :) Beklentiyi çok yükseltmiş olmayayım şimdi korku anlamında daha çok fantastik bir kitaptı çünkü. O zaman okuduktan sonraki yorumunu da merakla bekliyorum :) ve bence de korku filmlerinin yerini hiçbir şey tutmaz :)

      Sil
  2. Bunun animasyon filmi vardı. Konusu aynı gibi, tabii kitapla film arasında olayların gidişatında küçük değişiklikler olabilir diye düşünüyorum. Bu kitabı bir yerde daha görmüştüm, merak ediyordum. Belki ileride okurum hem Neil Gaiman'ın kalemini de merak ediyorum. Yazınız için teşekkürleer :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aa ben de animasyonunu çok merak ettim şimdi :D Ben teşekkür ederim güzel yorumun için ^.^

      Sil
  3. Çok güzel bir kitaba benziyor konusu hoşuma gitti şu virüs hitsin de bir göz atıcam kitaba :)
    Yazılarınız devamını bekliyorum ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim sevindim çok. Kitap için keyifli okumalar şimdiden :)

      Sil
  4. Güzeldi değil mi ben de sevdim baya :)

    YanıtlaSil
  5. gaiman sevilmez mi yaaaa :) kitabı biliyom da okumadım ama animesi güzeldi bi daha izleyim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Karıştırmışım ya yürek burgusu Henry James’in kitabıymış. Koralin animesini çok merak ettim, izleyeyim ben de :)

      Sil
    2. yürek burgusu hıhım. pikiş :)

      Sil