28 Nisan 2020 Salı

Mart ve Nisan Yazısı

İlk defa bu kadar çok evde olduğum bir zaman dilimi için yazdığım bir aylık rapor yazısından herkese merhaba! Üstelik iki aylık. Daha dolu geçmesi gerekiyordu gibi hissettim şu an ama en azından tüm favorilere yorum girebildiğim bir ay -iki ay- oldu. Burada yorumlayacağım bir şey kalmadı neredeyse, bu yüzden bu yazı biraz özet gibi olacak sanırım...  

Kitap:
Koralin- Neil Gaiman
kitap yorumumu okumak için tık 

Dizi:
The walking dead (10.sezon) 
the walking dead 10.sezon 2.yarı değerlendirmesini okumak için tık
Romance is a bonus book
dizi yorumumu okumak için tık

Film:
Kara Şövalye
İntihar Timi
Rastlantının Böylesi
Senin Adın
Küçük Cadı Kiki
Hıçkırık
The Library
Dreadout
Cloverfield Yolu No 10

 Aralarından favorilerim olan; rastlantının böylesi, senin adın, küçük cadı kiki, hıçkırık ve the library'den karantinada izlenecekler yazımda bahsetmiştim. Okumak için tık

Cloverfield yolu no 10 da aslında müthiş başladı ama çoğu kişi gibi ben de sonunu sevemedim. Böylelikle son ana kadar iyi gidip sonuyla bana kriz geçirttiren filmler kervanına katılmış oldu. O yüzden daha fazla bir şey söylemek istemiyorum bu filmle ilgili ama müziği güzeldi :)


En sevdiklerimi sona bıraktım tabii ki: Kara Şövalye, intihar timi ve daha önce izlediğim Joker filmlerini şu yazımda birlikte yorumlamıştım. Bu arada suicide squad 2 daha çıkmamış, o yazımda çıkmış gibi bir hava estirmişim kusura bakmayın :D 



Youtube'da Joker & Harley videolarından çıkamıyorum şu sıralar. Özellikle bu edite bayıldım. Yan bardaki KerLey fotosunun üzerine de sabitleyeceğim bu videoyu. Evde sürekli 'my heart scares you and a gun doesn't' diyerek dolaşıyorum çünkü. Bloğumda da dursun :)

İntihar timi (suicide squad) filminde kesilen sahneler çok fazlaymış. Hatta Jared Leto bu duruma baya bir bozulmuş sanırım. O sahnelerin çoğunda Joker Harley'e kötü davranıyormuş öğrendiğim kadarıyla. Hatta bir yerde tokat atıyordu galiba. Sahnelerin neden kesildiğine gelirsek; yapımcılar filmin iki versiyonunu hazırlamış ve bir test grubuna izletmişler. Test grubu, eğlenceli olan versiyonu seçmiş. O yüzden intihar timini bu şekilde izledik ve öbür versiyon çizgi romana daha sadıkmış yani. Bu şekilde düşününce belki, Joker ve Harley'in ayrılması daha mantıklı gelebilir. Çünkü zaten Joker, Harley'i terk etmiş. Youtube'da gördüğüm bir yorumu çok sevmiştim bu konuda: "Joker, Harley'i bıraktı çünkü nasıl seveceğini bilmiyordu." gibi bir yorumdu. Off tam tezlik konu :D
Gerçekten ikisinin psikolojilerini ayrı ayrı inceleyerek bu konu üzerine tez yazmak isterdim. Çizgi roman, kesilen sahneler, daha bir sürü şey... Peki siz bu ikili hakkında ne düşünüyorsunuz? Yorumlarınızı bekliyorum :)


Son zamanlarda popüler olan Dalgona kahveyi ben de yaptım :) daha doğrusu bunu arkadaşım yaptı benim yaptığım bu kadar güzel görünmüyor ama tat olarak aynı 😂 zaten ben de ondan öğrendim. Tam Kore dizilerine sardığım sırada zamanlama da ilginç oldu çünkü bu kahve ilk kez bir Kore dizisinde çıkmış sanırım ama hangi dizi olduğunu ben de bilmiyorum, bilenler yoruma yazabilirse sevinirim :) Şimdi kendi tarifimi vereceğim, tadı da çok güzel oluyor. 
Her şeyi iki kaşık koyuyoruz, benim gibi az az koyanlardansanız iki buçuk. Yani bu bir kişi için, iki kişi için üç buçuk kaşık oluyor. Derin bir kaba verdiğim ölçülerde nescafe, sıcak su ve şekeri koyuyoruz. Normalde mikser ile karıştırılıyor ama bizim mikserimiz bozulduğu için ben el çırpıcısıyla karıştırdım :D Karıştırma süresi beş dakika, daha sonra soğuk sütün üzerine karışımı döküyoruz. Bir de ben üzerine damla çikolata ekledim -o da güzel bir tat katıyor- ve işte dalgona kahvemiz hazır! Afiyet olsun :) 

Derken yazının sonuna geldik :D 
Kendinize iyi bakın, görüşmek üzere <3

15 yorum:

  1. Hıçkırık filmini izledim gerçekten çok güzeldi 😊bu dalgona kahvesini benim küçük kardeşim yapıyor 😊🌼 demek kahvenin ismi Dalgona kahvesi 😊🌼 tâbi birde yaparken mutfağı uçurmasa 😊🌼 emeğine sağlık canım benim sevgiler 😊🌸

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahaha evet mutfağa dikkat etmek gerekir :D çok teşekkür ederim canım benden de sevgiler :) <3

      Sil
  2. Cloverfield Yolu ilgimi çekti hemen bakacağım nette. Dalgona kahveye bayıldım, görüntü harika, tadta güzelmiş.. Afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deneyince tekrar yorumunuzu bekliyorum o zaman :) cloverfield yolu sona kadar iyiydi dediğim gibi ama sonunu da sevenler var tabii umarım seversin ve teşekkür ederim :)

      Sil
  3. Gayet güzel bir yazî olnuş canım bende bazen günce yazıp bloğuma da paylaşıyorum izlediklerinin çoğunu izledim .
    Verdiğin tarifi de malasef yapamam çünkü bizim evde filitre kahve var ve Türk kahvesi daha çok filitre tercih ediyoruz .
    Ama şu virüs bitsin dışarı çıkıp alacağım nescafe.
    Seni de bloģuma beklerim .
    Hayırlı ramazanlar 💕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim çok teşekkür ederim :) Filtre kahveyle de olur aslında, bir deneyebilirsin ;) Hayırlı ramazanlar <3 hemen geliyorum bloğuna ^.^

      Sil
  4. Çok teşekkür ederim canım :)) Kikii <3

    YanıtlaSil
  5. cloverfield number ten severim yaa :) ay korku pekiii, şunları izledin miii, children of the corn, cabin in the woods, wrong turn, yaratık (the gwoemul). bunlar izlersen söylee de sana gerçekten de korkunçlu filmler söleyim başka :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cloverfield ben de çok sevmiştim aslında ama işte sonuyla biraz hayal kırıklığına uğradım :/ Yaa cabin in the woods sinemada izlemiştim. Kimse gelmek istemeyince tek başıma gitmiştim, salonda üç kişiydik ben en arkanın bir önüne oturmuştum en arkada da bir çift vardı biraz tuhaf hissetmiştim onu hatırladım şimdi sen söyleyince :D korku kapanı tv’de birazına bakmıştım korkunçlu eveet. Diğer ikisini izlemedim not aldım sağ ol :) ayy bir de otostopçu vardı korkunçlu slasher izledin mii :)

      Sil
    2. dalgona dabayım ben dee. hep vanilya tarçın americano filan içiyore :) otostopçu, the hitcher mı, slasher, dizisini izledim, filmi de mi vaaar :)

      Sil
    3. Afiyet olsun şimdiden :) the hitcher evet. Yani tür anlamında demiştim slasher diye otostopçu için :D slasher diye dizi de varmış demek öğrenmiş oldum :)

      Sil
  6. Güzel bir yazı olmuş. Suicide squad bende izlemiştim. Ama filmin iki versiyonu olduğunu bilmiyordum. Acaba diger versiyonu nasıldi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) diğer versiyonu sadece test grubu izleyebilmiş ama kesilen sahnelerden tahmin edebiliriz gerçi ben de kesilen sahnelerin hepsini izlemedim ama daha çok jokerli imiş ve bu kadar romantik değilmiş yani joker ve harley açısından :D

      Sil
  7. Evet, bu kahve son zamanlarda çok popüler. Henüz denemedim ama deneyeceğim. Yapımının çok kolay olması beni cesaretlendiriyor :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet hem yapımı kolay hem de tadı çok güzel, şimdiden afiyet olsun :)

      Sil