8 Nisan 2020 Çarşamba

The Walking Dead 10.Sezon 2.Yarı Değerlendirmesi

"Bu işler zaman alır."
Merhaba! Şu yazımın sonunda bahsettiğim gibi bir yazı olacak bu :)  Bu sefer ayrı ayrı inceleyemedim bölümleri. Biraz moralim bozuk olduğu için sosyal medyada takıldım hep, o da sadece zamanımı çalmakla kalmayıp üstüne daha çok depresyona girmeme sebep oldu. Ben de böyle bölümleri toplu olarak değerlendirdiğim bir yazı yazayım dedim. Umarım beğenirsiniz :) 

Baştan uyarayım biraz uzun bir yazı olabilir, zaten twd yazılarım hep uzun oluyor genelde. Şimdiden teşekkür ederim sonuna kadar sabırla okuduğunuz için :) Yani nasıl desem uzun yazmak benim için de iyi oluyor, yazı bitince kendimi bir rahatlamış hissediyorum. Aslında biraz twd etkisi de olabilir bu :D 6.sezonunda güncel bölümlerine yetiştim the walking dead'in. O zamandan beri beni hiç yalnız bırakmadı. 4 yıldır; üzgün olduğumda, canım yandığında, stresli olduğumda onun yeni bölümünü izlemek için her bilgisayarın başına oturduğumda bana her şeyi unutturup harika vakit geçirmemi sağladı yayında olduğu her hafta. O yüzden bir diziden çok bir arkadaş gibi benim için twd... Ve şimdi ilk defa yalnız bırakacak, çok tuhaf hissediyorum. Yani 16. bölüm geç yayınlanacak ya ondan bahsediyorum. Yine de olaya iyi tarafından bakalım; 11.sezonu bekleme süremiz azalacak. Örneğin normalde nisanda bitseydi ekime kadar bekleyecektik ya, şimdi mesela atıyorum haziranda yayınlanırsa son bölüm yeni bölüm için bekleyeceğimiz süre hazirandan ekime kadar olacak. Umarım anlatabilmişimdir, biraz karışık oldu galiba :D Neyse, her şeyin başı sağlık.

Şu an kendimi twd'nin değişen karakterleri gibi hissediyorum. Neden derseniz, iki yıl önce yazdığım şu yazı bana bunu düşündürdü, aslında yazıyı unutup gitmiştim. Sevgili Farklı Diyarlar bana twd hakkında genel bir yorum yazımın olup olmadığını sorunca aklıma geldi. Sonra yazıyı okudum ve şaşırdım bunu ben mi yazmışım diye. Çok ilginç değil mi :) O zaman zombileri teknolojiye benzetmişim, en çok buna şaşırdım nasıl bir dünyam vardı acaba :D Şimdi zombileri bizim dünyamızdaki kötü insanlara benzetiyorum sanırım. Onlarla muhattap oldukça sen de kötü olmaya başlıyorsun, neden bilmiyorum ama böyle bir bağ kurdum. Belki ileride bu da bana saçma gelecek, bilemiyorum. Ah, ne çok dolmuşum twd ile ilgili yazmayalı. Şimdiden uzun bir yazı oldu, tamam hemen konuya geçiyorum...

 Bu arada bu incelemeye geçmeden önce, daha önceki incelemeleri okumak isterseniz aşağıdaki bağlantılara tıklamanız yeterli :)


************* SPOİLER *************
(yazının devamında spoiler içeren resimler var!
there are pictures with spoilers in the rest of the writing!)

Beklediğimiz soruların yanıtlarını alacağız ve son sekiz çok daha çekişmeli çok daha heyecanlı ve müthiş olacak demiştim değil mi 😇 Şuradan tutan, tutmayan teorileri bir hatırlayalım o halde :) Alfa'nın tuzağından başlıyorum. Evet bu tamamen Alfa'nın tuzağıymış, özür dilerim Gamma'cım. Gamma'ya güvenmemekle hata etmişim, gerçekten bebeği umursuyormuş. Bu arada yeni bir yalan makinesi bulmuşlar: 



Gamma'nın, yani daha doğrusu artık Mary diyelim, yalan söyleyip söylemediğini bir çırpıda yüzüne bakınca anlayan Gabriel yapmışlar 😁 Mary'nin Rosita'yı Beta'nın elinden kurtarıp bizimkilere katılması çok hoştu, ama maalesef kısa sürede aramızdan ayrıldı Mary. Sezon arası sonrası ilk ölen (yani önem sırasına göre ilk ölen, daha öncesinde Kurtarıcılar'dan biri ölmüştü sanırım)  o oldu böylece. Yani belliydi böyle olacağı diyeceğim ama üzücüydü yine de.


"Eğer annemle ya da babamla karşılaşmış olsaydın, bu hücrede olmazdın." :/

Mağaradan ilk bölümde çıkacaklar tahminim de doğruymuş. Jerry'nin sahnesi nefes kesiciydi, kesin ölecek dedim. Son anda kurtulunca rahat bir nefes almıştım. Kimseyi kaybetmeden çıkarız demişim mağaradan, orada da yanıldım yani bir bakıma doğru ama Magna ile CONNİE ! Yani bu kadarını beklemiyordum. Connie'yi canlandıran Lauren Ridloff, yeni Marvel sinematik evren filmi The Eternals'da başrol oynadığı için böyle yapmışlar, yani çekimlere katılamayacağı için. Neyse, en azından hala hayatta :)


Burada Daryl'ın Connie'yi kurtarmak için gösterdiği çabaya  bayıldım. Sonrasında Carol'a bakışına da :D Ben Donnie'ciyim biliyorsunuz ❤ Bu bakışlarda çok şey gizli, canım Daryl'ım <3

Tamam kızmayın, fangirl modunu kapatıp yazıya devam ediyorum. 


Tutan teorilerden en çok buna sevindim, Virgil'a güvenmeyelim demiştim :) Öncelikle Michonne için çekilen bu bölümü çok sevdiğimi söylemeliyim. Tam Michonne'a yakışan harika bir vedaydı. Hatta unreal-flashback sahneleriyle beklentimin de üstündeydi diyebilirim. Virgil'ın içirdiği çay yüzünden Michonne gerçek üstü şeyler görmeye başladı. Bu esnada taa Michonne ile ilk kez tanıştığımız zamana gittik ve 'Michonne Andrea'ya yardım etmeseydi, bizimkilere katılmasaydı ne olurdu?' sorusunun cevabını izledik. Açıkçası bu bölümde en etkilendiğim sahne de Negan ile karşılaşma sahnesi oldu. Negan'ın Michonne'a davranışları, tam Negan'ın eski karakterinden beklediğim gibiydi.


Şu sahneyi gösterdiklerinde tüylerim diken diken oldu. Daha sonra Michonne, Rick tarafından öldürüldü alternatif dünyada. Çok ilginçti o sahneler ve aynı zamanda kısa da olsa yeniden Andrea'yı, Glenn'i ve Rick'i görmek çok güzeldi. 


Michonne kendine geldiğinde orada önce Rick'in botlarını buldu sonra da bu telefonu. Bu telefonu acaba biri Rick'e vermiş olabilir mi? Çünkü Rick, Judith'in bu halini bilmiyordu...


İlk başta uzun süre bunun ne olduğunu anlamadım hatta bir ara bilgisayarın içine giriyordum :D Sonra biraz araştırınca ortaya çıktı, bu Rick'i götürenlerin olduğu CRM (helikopter) topluluğuymuş. Ne kadar kalabalıklar ya, ve bu şekilde gitmek de stratejilerinin bir parçası olsa gerek. Yalnız, yaralanan olunca da geride bırakmışlar. Gözümden kaçmadı... Michonne'la Rick'in de olduğu film üçlemesinde görüşmek üzere vedalaştık böylece. Ama Judith 😢



Hoşçakal Michonne <3

Ve burada bir parantez açmak istiyorum. Bölümün çekimleri efsaneydi. Bu nasıl bir kurgu, nasıl bir sinematografi... Bu bölüm sinema-tv öğrencilerine ders olarak verilmeli bence. Hatta üzerine tez bile yazılır...


Her zamanki gibi en sevdiğimi sona bıraktım :) Negan, Lydia'yı saklayacak demiştim gerçi o sahnenin böyle bir şey için olacağını bilmiyordum. Bir de beklediğimden çok erken gerçekleşti, on beş ya da on altıda diye tahmin etmiştim Alfa'nın ölümünü. O yüzden şaşkınlığım iki kat arttı. Bu sezonun en iyi sahnesiydi kesinlikle.


Negan'ın güven kazanmak için fısıldayanlara katıldığını biliyordum. Ancak Alfa ile sevişme sahnesinde ben bile Negan'dan ümidi kesmiştim. Sonunda Daryl ile konuşurken işi bilerek ağırdan aldığını itiraf etti, Alfa'nın onu topluluğa kabul etmesi hoşuna gitmişti. Aslında yukarıdaki resimde de görüldüğü gibi Negan'ın ne kadar üzgün olduğu suratından anlaşılıyor... Ve çok uğraştı onu öldürmemek için, Lydia'yı öldürme kararından vazgeçirmeye çalışarak. En sonunda Alfa kararından vazgeçmeyince, 'bana başka çare bırakmadın' der gibi öldürdü. Yani Alfa Negan'ı dinleseydi, Negan onlarla olmaya devam edecekti :/  Neyse, haticeye değil neticeye bakalım hem zaten Alfa'nın kararından vazgeçmeyeceğini hepimiz biliyorduk. Ayrıca "Onu sen öldürmedin, ben öldürdüm"  dediğini duyar gibiyim Negan'cım, tamam merak etme sana övgüler şimdi geliyor :D


N: ...Ama çok ileri gitti. Hak etmeyen insanları öldürmezsin. Ve asla çocukları öldürmezsin. 
D: Bu beni senin gibi biri mi yapıyor?
N: Hayır.
D: Güzel.

Negan gerçekten de başından beri böyle bir karaktere sahip. Hatta yedinci sezondaki tekerleme işinin uydurma olduğunu, Carl'ı zaten öldürmeyeceğini söylemişti. Hatta Carl'ı sevmişti ve o ölünce üzülmüştü. Hatta ve hatta onun uğruna yaralanmıştı. Negan, tekerleme olayında önce onlar gelip halkını öldürdükleri için bunu hak ettiklerini düşünmüştü. Daha sonra Sasha'ya tecavüz etmek isteyen adamı öldürmüştü, şu yazımda Negan çocukları seviyordu diyebilir miyiz demişim. Diyebilir miyiz değil, kesinlikle diyebiliriz :)


Şu sahnede çok mutlu oldum, oh be Henry'nin, Tara'nın, Enid'in ve diğerlerinin intikamı alındı böylece, teşekkürler Negan <3 Hadi Negan kitabında yeni bir sayfa açalım o halde :)


Şu sahnede de sevinçten gözlerim doldu.
 Peki ya Negan- Carol ittifakı ? Eminim hepimiz ikinci bir şok yaşamışızdır bu yüzden. Negan'a kapıyı kim açtı sorusu aklımızı kurcalayıp duruyordu. Carol'mış! Daryl'a da kız arkadaşın deyip duruyor Negan. Canım ya, girlfriend Connie yanlış anladın 😂 


Şu sahnede hepimiz Negan'ın rol yaptığını biliyorduk tabii ki. :)


Beta'da iyice psikopata bağladı Alfa'nın ölümünden sonra. Ünlü bir rock yıldızı yatıyormuş o maskenin altında onu öğrendik bu arada. Yalnız Alfa'nın yüzü de gerçekten konuşulanları anlıyormuş gibi bir ifade taşıyordu :D 


Eugene'in kız arkadaşı olayından çok az bahsedebileceğim, yani burada o kadar önemli şey varken uzun uzun onun hakkında yazmak olmaz :) 9.sezonun sezon finalinde radyoda biri "orada biri var mı?" diye sormuştu ya. Şimdi o ses, Eugene'in şu an radyoda konuştuğu kıza aitmiş yanlış anlamadıysam 🙈 Onunla buluşmaya giderken de şu çılgın prensesle karşılaştılar. Koskoca şehirde iki yıldır yalnız yaşayan prenses de ekibimize dahil oldu böylece, aman tanrım hoş geldin! :)
Eugene'in konuştuğu kızın da Commonwealth topluluğundan olduğunu daha önce söylemiştik. Demek ki, commonwealth olayı büyük ölçüde on birinci sezona kaldı.


Bu arada savaşta Hilltop yandığı için ve Beta'dan kaçmak için göçebe hayata geri döndük. Geçici olarak eski hastane gibi bir yere yerleştik. Bu sahnenin başında herkesi tek tek gösterdiler ya, işte o kişilerden biri ölecek bence gelecek bölüm. Daha sonra dışarı çıkanlar hariç kimleri gösterdiklerini not almıştım bunun için:

Jerry
Müzisyen adamla bir kadın (Oceanside'daki kadın olabilir mi o?)
Magna 
Gabriel
Lydia
Negan

Lydia ve Negan ölmez tabii de. O zaman; Jerry, Magna, Gabriel ve o müzisyen adam. Aralarından biri veya birkaçı ölecek, ihtimal olarak yani. Sonunda Beta izleri takip ederek bizimkilerin kaldığı yeri buldu. Aaron ve Enid'in erkek arkadaşı da dışarıda, fısıldayanlar tarafından kapana kısıldılar. Belki Enid'in erkek arkadaşı yaralanabilir. 


Ancak Beta'nın iyice psikopata bağladığını söylemiştim, hatta o kadar ki, yanındaki aylağın konuştuğunu sandı. 


Burada da bir an oyun havası oynayacak diye korkmadım desem yalan olur :D Beta has to die Carol, bir el at şu işe.

Yazı daha fazla uzamasın diye her şeyden bahsedemedim. En sevdiğim bölümler 12,13 ve 14 oldu. En sevdiğim  sahneleri aşağı bırakıyorum o zaman yine, geçen sezondaki gibi... ❤

En sonda da fragman var ve fragmanın sonunda sürpriz var (belki biliyorsunuzdur ama yine de) söylemem 😁



16 yorum:

  1. Ben bu diziyi hayranlıkla izliyordum ya... Hayat mücadelesi severek izlediğim dizilerden bile alıkoyuyor bazen... Hiç yalan söylemeyeyim. Yazıların bir kısmını okudum. Fotoğraflara bakınca ise sanki farklı bir diziden bahsediyormuşsun gibi geldi bana. Artık ne kadar izlemediysem. :)

    Teşekkürler yayın için... Fırsatını bulduğumda şu diziye bir daha bakayım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında spoiler uyarısından sonrası izleyenler içindi :D çok teşekkür ederim :) izlemeni tavsiye ederim tabii, keyifli seyirler :)

      Sil
  2. İlk sezonunu severek izlediğim bir diziydi, fakat sonrasında nedense izlemeyi bıraktım. Yeniden başlamam gerekiyor sanırım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk sezonu da hepsi gibi çok iyiydi, sadece 3-4 arasında bir yerde vali geliyor orası sıkıcıydı biraz. Sonrasında yine çok güzel devam ediyor. Yeniden başlamalısın bence de ve teşekkür ederim yorum için :)

      Sil
  3. Yüzüncü takipçin ben oldum :)

    YanıtlaSil
  4. Selamlar blogunuzu takipteyim sizde blogumu takip edip son yazıma yorum yazarsanız çok ama çok mutlu olurum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben bloğunuzu takip ediyorum zaten, yoruma da gelirim tabii

      Sil
  5. Ebraaaar yazını okumadım henüz çünkü 12. Bölümü bitireli iki üç dakika oldu ve Carol Negan efsane ikilisi nefesimi kestii. Negan’ın taraf değiştirmesini hazmedememiştim ki taraf değiştirmemiş zaten gerçekten bu sezon bir harika gidiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaaa 12.bölüm efsaneydi değil mi 😍 13 ve 14.bölümler de çok güzel tamam, bitirince okursun :)) Negan’a ben de sinir olmuştum Alfa ile çok ileri gitti :D Evett, bu sezon da çok iyiydi dediğin gibi ve 16.bölümde Maggie geliyor çok mutluyum :) <3

      Sil
    2. Okudum şimdikkk. Ben de beşinci sezonunda yakalamıştım güncel bölümleri ve pazartesi sendromunu bu diziyle yendim :P Benim önerimle başlayan insanlar hep yarım bıraktı ama ben devamm işte. Ben de Maggie gelecek diye heyecanlıyım neler yaptı bunca zaman acabaaa. Yeni bölümler bir an önce gelse karantinada izlemek çok iyi geliyor :D

      Sil
    3. Evet karantinaya güzellik katıyordu acaba ne zaman gelir ki on altıncı bölüm o da belli değil :/ iyi ki devam ediyorsun 😇 bölümler hakkında konuşmayı da özlemişim <3 Maggie-Negan karşılaşması nasıl olacak onu da baya merak ediyorum :D

      Sil
    4. Negan'ı sevdiğimi fark etmişsindir dokunmasınlar artık civanıma asıl düşmanlarına baksın Maggie. Evet Negan'da düşmanı ama eski düşmanı o, geçmiş geçmişte kalsınn

      Sil
    5. Negan’ı da seviyorum ama en çok Maggie ile Daryl :D
      ama evet dediğin gibi zaten Maggie de yeni düşmanlara yönelecektir :))

      Sil
  6. melabaağ :) iyi geceleer :)

    YanıtlaSil