31 Aralık 2019 Salı

Aralık Yazısı ve Romantik Filmler Etkinliği


Merhaba herkese :) öncelikle iyi seneler diliyorum... Umarım bu ay ve bu yıl sizin için güzel geçmiştir, yeni yılınız çok daha güzel olsun. Bu kez Aralık yazımı biraz erken paylaşmış oldum zaten son bir gün kaldı ayın ve yılın bitmesine başka bir şey izlemem diye düşündüm.


Yine her zamanki gibi tüm listeden değil de en sevdiklerimden bahsedeyim. Operadaki hayalet hem Aralık ayının en'i hem de artık en sevdiğim kitaplar arasında. Onun yorumu için tık :)

Vee aynı zamanda romantik filmler etkinliğimizin de sonuna geldik buradan etkinlik yazımı okuyabilirsiniz. Romantik film çok izlemediğim için bilerek sayıyı az tutmuştum. İyi ki öyle yapmışım çünkü maraton kapsamında yalnızca dört film izleyebildim.  


Bunlardan ikisini Kasım'da izleyip yorumlarını paylaşmıştım (love me if you dare ve kasımda aşk başkadır ). İkisini de Aralık'ta izledim (kutup çizgisi aşıkları, about time). Onları da şimdi buradan yorumlayacağım. Yanında kalp olanlar da en sevdiklerim. Kasımda aşk başkadır ve kutup çizgisi aşıkları da çok güzel ama onlar biraz daha normale yakın olduğu için diğerlerini daha çok sevdim yani cesaretin var mı aşka ve zamanda aşk (about time) konusu çok farklı olan filmler. Böyle farklı şeyleri çok seviyorum ben :) 


Kutup çizgisi aşıkları 1998 Fransa-İspanya ortak yapımı filmimiz hayatlarının en büyük tesadüflerini bekleyen bir çifti anlatıyor kısaca. Tabii ki tanışmaları da bir tesadüf eseri oluyor, çocukken tanışıyorlar. Çocuk çiftleri çok seviyorum ben J'eux denfants tada bahsetmiştim hatırlarsanız ;) Neyse bu çiftin isimleri bile okunuş açısından aynı olmasıyla tesadüf. Yani şöyle: Ana ve Otto, tersten ve düzden okunuşları aynı. Otto'nun isminin de ilginç bir hikayesi var ama bunu saklı tutayım :D Otto ve Ana'nın yolları yıllar sonra ayrılır; sonra yeniden bir arada olabilmek için Kutuplarda bir yere giderler ama birbirlerini bulabilecekler midir? (Neden o kadar uzağa gidiyorlar diye sormayın, bunu açıklayamam spoiler olmasın ;)) Kutup çizgisi aşıklarının da aslında farklı bir tarzı var; olayları bir Otto'nun gözünden bir Ana'nın gözünden izliyoruz. Bu tarzı çok hoşuma gitti filmin, zaten GOYA en iyi kurgu ödülünü almış bir film. Kısacası tesadüfi olayları seviyorsanız ve farklı havası olan bir film arıyorsanız kutup çizgisi aşıklarını tavsiye ederim... 


Bu filme keşke izler izlemez yorum yazısı yazsaydım, şuan üzerinden bir iki hafta zaman geçtiği için aslında ne yazacağımı bilemiyorum bir de filmi çok sevdiğim için hakkında çok yazmak istemiştim. Neyse... Filmimiz 2013 İngiltere yapımı. Rachel McAdams, Domhnall Gleeson başrollerinde. Tim zamanda yolculuk yaparak geçmişe gidebilen bir adam ama öyle çok fantastik bir şey aklınıza gelmesin; ben çok sevmem aslında zamanda yolculuk, bilim kurgu vs. ama burada öyle değil. Çok doğal bir şekilde geçmişe gidiyor; değiştirmek istediği şeyi farklı yapıp o şekilde hayatına devam ediyor. Bu harika bir şey değil mi? Mesela geçmişte takılıp kaldığımız, pişmanlık duyduğumuz şeyleri geri dönüp değiştirebiliriz. Düşünsenize bir, bence süper olurdu. Bir özel gücüm olmasını isteseydim kesinlikle bunu isterdim. Tim ve Mary'nin tanışmalarını çok sevmemiştim ki neyse ki sonra birkaç defa daha tanıştılar Tim'in bu özelliği sayesinde :D Buradan sonra biraz bilindik romantik komedi tarzında ilerlese de filmin sonuna; vermek istediği mesaja bayıldım. Bence bu filmi kesinlikle izlemelisiniz. 

Aslında biz de geçmişi değiştirebiliriz! Zamanda aşk'ı izledikten sonra aklıma Nlp (duyu-dil programlama) geldi -duygu değiştirme gibi düşünebilirsiniz-. Benim sık kullandığım ve her seferinde beni rahatlatan bir Nlp tekniği var. Onu paylaşmak istiyorum: 



Nereden nereye geldik 😂 Neyse  umarım siz de seversiniz bu tekniği... 

Bir de bu ay Yds kursuna başladım. Baştaki foto da yeni kelime defterime ait beğendiniz mi :)

Bu arada size bir sorum olacak: Sizce bir insan kıskançlıktan cinayet işleyebilir mi? 
Merak etmeyin tamamen kurgu için soruyorum :D Bir hikayemde bunu işlemiştim, çok sevdiğim ve güvendiğim bir hocam 'insan kıskançlıktan cinayet işlemez' demişti. Şimdi yeni hikayemde farkında olmadan yine bu konuyu işlemişim. (cinayeti işleyen kişi kadın yani kadın adamı öldürüyor gibi düşünebilirsiniz) Niye ısrarla bunu anlatmak istediğimi bilmiyorum o da çok ilginç gerçekten :) Peki sizin fikriniz nedir; sizce de insan kıskançlıktan cinayet işlemez mi? yoksa işleyebilir mi? Yorumlarda fikrinizi belirtirseniz çok sevinirim...

O zaman şimdilik hoşça kalın, mutlu yıllar!

15 yorum:

  1. Listende ki hiçbir filmi izlememişim galiba.😋 İçinden birkaçını seçip izlemem lazım kaçırmayayım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzlemediysen about time’ı kesinlikle tavsiye ederim canım, dizilerden de W’yu. Keyifli seyirler :))

      Sil
  2. Kutup Çizgisi Aşıklarını izlemiştim diye hatırlıyorum.. başına bakarım daha olmadı. About Time' ı çok sevmiştim. :)
    Yeni yılda seyredecek bir sürü filmimiz olsun diliyorum :) Bu yorumu yazarken yan barda Killing eye' ı gördüm.. Şimdi ona da bakıcam :) Teşekkürler ve güzel bir yıl hepimizi bekler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet İnşallah bol filmli bir yıl olur :) kutup çizgisi aşıkları da güzel ama about Time’ı daha çok sevdim ben de. Killing Eve de güzel bir dizi. 1.sezon yorumumu da okuyabilirsiniz var blogda :) Çok teşekkür ederim :)

      Sil
  3. Listendeki flimlerden bazılarını izledim vakit bulursam about time izleyebilirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle tavsiye about time, keyifli seyirler şimdiden :)

      Sil
  4. kutup çizgisi aşıkları en sevdiğim filmlerden yaaa :) about time de hoş :) nlp swish tekniği, not aldım, teşkür, severim bu konuları. yds kolaylıklar sana. reader at work 1 adlı kitabı al, odtünün, bir de reader at work 2 sonra. bu iki kitabı iyi anlayarak bitirirsen yds den iyi not alırsın. bir de, yds kurslarında genelde sorulara yöneliyorlar. o yüzden sen kendin, grameri bir geç aynı zamanda. iyi anlayarak ve yazarak. gramerde iyi olmalısın. eksik olmamalı. okuma da üstteki kitaplardan çalış. kursta da zaten sorular filan. oleey :) kıskançlıktan cinayet tabisideki işlenir. çok olan bir şey bu. sevdiğine ilgi duyanı veya sevdiğinin ilgi duyduğunu öldürmek. olmaz mı hiiiç :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yds tavsiyelerini uygulamaya çalışacağım sağ ol deep :) <3Kıskançlık konusuna gelirsek benim sormak istediğim aslında kıskandığı kişiyi öldürebilir de başka birini öldürür mü yani şöyle: Sevdiğine ilgi duyan ya da sevdiğinin ilgi duyduğu değil de sırf onları kıskandığı için onlara benzeyen başka birini veya onların yanında onların arkadaşlarını ? Kulağa biraz saçma geliyor farkındayım ama :D

      Sil
    2. yok saçma değil, öldürebilir, ama ruh sağlığı bozuktur, obsesif kompulsif, şizofren gibi bişeyler olabilir. normal ruh sağlığı elbette öldürmez yaa. ama hasta olup böyle dediğin gibi öldürenler var tabisideee :)

      Sil
    3. Ay işte benim karakterim öyleydi; hem obsesif hem şizofren ama o ikisi de aynı anda olmuyormuş sanırım 😂 neyse, yeni karakterimde bunları dikkate alacağım çok teşekkür ederim kocaman sevgilerimi yolluyorum sana ^.^

      Sil
    4. hım bak o zaman şizofren yapma obsesif kompulsif yaaap :)

      Sil
    5. Obsesif kompulsif tamamdııır :D

      Sil
  5. Güzel filmler ve diziler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize sevindim, teşekkür ederiim :)

      Sil
  6. Evet benim de beklediğimden kötüydü; zaten az film seçmiştim hepsini izlemeyi umuyordum neyse başka zamana kaldı izleyemediklerimiz artık :D Hmm saplantıya varırsa cinayet işler diyorsun çok teşekkür ederim, evet Anna ve Otto iyi bir çiftti ;) About Time hakkında aslında evet öyle çok abartılı bir son yoktu, sadece her anınızın tadını çıkarın gibi bir mesaj veriyordu ya onu çok sevdim yani böyle yazınca aşırı basit oldu ama filmde o değişik tarzda izlemek bana da değişik hissettirmişti :)

    YanıtlaSil