11 Kasım 2019 Pazartesi

Love me If you Dare (Cesaretin Var mı Aşka) | Romantik Filmler Etkinliği


Yapım: 2003, Fransa- Belçika Yönetmen: Yann Samuell Oyuncular: Marion Cotillard, Guillaume Canet, Thibault Verhaeghe, Josephine Lebas-Joly, Gilles Lellouche


Listeme en son eklenen, Fransa yapımı olduğu için çok büyük bir beklentim olmadan, etkinlik kapsamında izlediğim ilk film... Çok büyük beklentim olmamasının sebebi yanlış anlaşılmasın; normalde hani o meşhur  kafa karıştıran Fransız geçişleri yok mu onlardan bu filmde de vardı yine de izlediğim en derli toplu Fransa filmiydi. Gidişatta bir iki şey aklıma yatmasa da filmi genel olarak sevdim, özellikle sonu beni çok etkiledi. Merak etmeyin spoilersız bir yorum olacak bu :) etkiledi demem spoiler sayılmaz herhalde değil mi, her türlü son her insanı farklı etkileyebilir sonuçta :))


Bu çiftimizin ilk karşılaşması. Sophie ile Julien... Çocukken tanışmaları çok hoşuma gitti çok sevdim bu küçük ikiliyi ben...


Her şey bu kutuyla başladı, kutuyu ilk Julien'e annesi verdi, sonra Julien Sophie'ye ve ikili 'hayatın kendisinden iyi' olduğunu düşündükleri bir oyun başlattı. 'Cesaret' oyunu, kutu kimdeyse öbürünün kutuyu geri alması için karşıdakinin istediği cesaret gerektiren herhangi bir şeyi  yapması gerekiyordu ve ikisi de çok cesurdu, ruh ikiziydiler... 


Ve büyüdüler...


Farklı şekillerde de olsa oyun devam etti. Zaten bu çiftin en çok hoşuma giden tarafı, bir oyun için kafalarına esen her şeyi yapabilmeleri. Ne küçükken ebeveynlerini umursadılar ne de büyüdüklerinde etraflarındaki insanları. Çok rahattılar, kim ne demiş ne düşünmüş önemli değil önemli olan iddiayı yani kutuyu kazanmaktı, bunu çok sevdim. Onlara verilen tepkileri görünce -özellikle küçüklerken- 'yeter ya ben bu oyunu oynamayacağım' derdim ben olsam dedim kaç kere :D 

Hani 'deli bu çocuk' derler ya, işte bunların ikisi de deli... Bu açıdan çok farklı bir çift seyrettik ve bu farklılıkları filme de yansıdı. Diğer romantik komedilerden ayırdı tamamen. Bu arada Marion Cotillard ve  Guillaume Canet harikaydı, tam bir uyum içindeydiler onu da belirteyim. 

Diyalogları da sevdim, hep bir filmin içindeki başka şeylere gönderme vardı sanki...





Yer yer hüzünlendim, yer yer güldüm. Kısacası çok ilginç bir filmdi ve evet beklentimin üstündeydi. Bence siz de filmi izledikten sonra sevdiklerinizle bu oyunu oynamak isteyeceksiniz ama baştan uyarayım 'bu oyun çok tehlikeli!'

8 yorum:

  1. Çok sevdiğim bir film. En iyisini yapmışsınız beklentisiz izleyerek bende de tekrar izleme isteği oldu tanıtımınız sayesinde teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, filmi sevmemde beklentisiz izlememin de etkisi oldu sanırım. Ben teşekkür ederim bu güzel yorumun için, sevgiler :))

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. Ne demek, ben teşekkür ederim :)
      o zaman keyifli seyirler şimdiden :)

      Sil
  3. Cotillard'ın çoğu filmini severek izlerim. Bu filmin konusu da hoşuma gitti. Tam bir hafta sonu filmine benziyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Marion çok iyi bir oyuncu gerçekten ben daha önce sadece inception’da izlemiştim sanırım. jeux d’enfants izlemeni tavsiye ederim aynen öyle hafta sonu, bir de yağmur yağarsa süper olur ;)

      Sil
  4. Bu filmi çok görüyorum ama bir türlü izleme fırsatı bulamamıştım. Bir romantik film gecesinde izleyeceğim mutlaka :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok karşıma çıkmasına rağmen Fransa yapımlarını pek sevmediğim için bir şans vermemiştim ben de ama bu film farklı baya. Yağmurlu havada izlenmesi tavsiyem, iyi seyirler :))

      Sil