26 Kasım 2019 Salı

The Walking Dead 10.Sezon 7 & 8.Bölüm İncelemesi


Selamlar herkese... Ve twd dostlarım sezon arasına girdik ne yazık ki, the walking dead'siz haftalar bizleri bekliyor :( Şubat'a kadar görüşemeyeceksek madem bu inceleme yazısını ve teorilerimi yazmadan olmazdı. Baştan uyarayım iki bölümü art arda izlediğimden iki bölümün sahnelerini karıştırabilirim :D o yüzden iki bölüm ayırmadan inceliyorum bugün bu arada tabii 7. bölümü  daha çok sevdiğimi söylemeliyim :) İncelemeye ağır spoi içeren resimler koymayacağım yine de dikkatli olun çünkü yazıda bahsedeceğim: Spoiler ******* 



'Open your eyes' (gözlerini aç) adlı yine Micheal Cudlitz'in yönettiği güzel bir bölümdü bu...
Rosita-Siddiq-Gabriel-Eugene aşk dörtgeninde ben nötrdüm başta hatta 9.sezonda bir bölümde Negan'ın dalga geçtiği gibi görüyordum onları, Rosita'dan da iyice soğumuştum. Bu bölüm onlara bakış açımın biraz biraz değiştiği bir bölüm oldu. Özellikle Siddiq'e çünkü;


Şu sahnede sonunda Siddiq yaşadığı buhranı Rosita'ya itiraf etti. Bir ihanet mi söz konusu yoksa kendini suçlu hissetmek mi derken nihayet bu sorumuzun cevabına ulaştık... Alfa Siddiq'e zorla arkadaşlarının ölümünü izletmiş. Siddiq de hiçbir şey yapamadığından ötürü kendini suçlu hissediyormuş. Rosita ile konuşmakta ona çok iyi geldi hatta Alexandria'daki hastalıkların sebebinin su olduğunu fark etti.


Özellikle bu sahneden sonra Rosita-Siddiq ikilisini desteklemeye başladım, çok sevdim bu sahneyi çok tatlılardı. Siddiq'in Eugene hakkında söyledikleri çok komikti. (En iyi bokanalistçi :D) Rosita, Gabriel'de kıskançlığın k'sinin olmadığını söyledi. Ne kadar haklı değil mi? Gabriel'e zaten çöpçü kadının A ve B'sini söylemediği için bir ön yargılıydım, iyice sinir olmaya başlamıştım ki sekizinci bölümde kendini affettirdi aynı zamanda Rosita'ya da. O kısma daha sonra geliriz ki, desteklediğim ikilinin sonu çabuk geldi...


Şu yazımda Dante'yi hiç sevmediğimden bahsetmiştim, hislerimin doğru çıkmasına sevindim çünkü Dante fısıldayanların ajanıymış ve bunu fark ettiğini anlayınca Siddiq'i öldürdü :/ ama böyle bir şeyin olması gerekiyordu böylelikle twd onuncu sezonda önemli biri öldü ilk defa. Yine geride kalanlara üzüldüm, Rosita ve Coco'ya :/

İçilebilir- içilemeyen suları değiştiren Dante imiş, Alfa'ya haber yollayan, sonra bütün o  'slince the whisperers' yazılarını yazan... Cherl'yi en sonunda Siddiq'i öldüren ve az kalsın Rosita'yı, ve Coco'yu da öldürtecekti... Rosita-Coco-Dante-Siddiq(zombi) karşılaşma sahnesi efsaneydi. Bir annenin hasta ve güçsüz olmasına rağmen bebeği için neler yapabileceğini gösterdi aynı zamanda. Şimdi gelelim Gabriel'e o nasıl bir intikam almaktır, söyleyecek bir şey bulamıyorum. Dante fısıldayan teorisini daha önce duymuştum o yüzden o çok sürpriz olmadı benim için ama ölümü çok iyi oldu. Çok şaşırttı Gabe bu kez...


Soldaki fısıldayan da konuşamadan öldü, unutmadan Dante'nin öldürdüklerine onu da ekleyelim tabii. Bir de Siddiq'e suç atıyor, ne sinir adamdı ya.  Ölmesine rağmen hala sinir olmaya devam ediyorum resmen :D 


Sonuç olarak metal kollu adam-gamma olayından öğrenebildiler sürünün yerini (!) Carol fısıldayanların Alfa'nın Lydia'yı öldürdüğünü sandığını öğrenince Lydia'yı kullanarak fısıldayanlara Alfa'nın gerçek yüzünü göstermek istedi. (Daryl, Lydia yeterince şey yaşadı diyerek ona engel olmaya çalıştı tabii) yine de engel olamadı ve Lydia gitti. Başta Gamma'da bu fikrin başarılı olduğunu düşündük. Aaron da Gamma'ya güvendi ama Daryl ve Carol ile konuşurlarken ona güvenip güvenemeyeceklerini tartıştılar. Sonunda Alfa karşılarına çıktı kaçıyormuş gibi yaptı ama bu bir tuzaktı yani Gamma oyun oynamış (umrunda mı onun o bebek :/). Sonuçta sürüyü buldular ama oradan çıkabilecekler mi? 

Bu sezon arası finali bana 9.sezon arasının finalini anımsattı. Orada da ilk defa fısıldayanlarla karşı karşıya kalmışlardı. Sonra tabii oradan kimse ölmeden kurtuldular öncesinde Jesus ölmüştü zaten, yine bu kez de oradan bir şekilde kurtulacaklar kimseyi kaybetmeden yani zaten zombiler onlara ulaşamıyor oradan da bir şekilde çıkacaklardır diye düşünüyorum. Bu yüzden bu sezon arası finali biraz bana sönük gibi geldi açıkçası. Gerçi hep sezon finali ya da sezon arası finali bölümlerinden bir önceki bölüm daha heyecanlı oluyor sanırım, 9.sezon 15.bölüm mesela daha heyecanlıydı 16'ya göre burada da 7.bölüm aynı şekilde o yüzden twd'deki bu duruma da alışmaya başladım sanki.


"Merhametim gazabıma galip gelsin"

Daryl, Carol, Aaron, Connie, Magna (ya da Yumiko karıştırıyorum ikisini hep) bu ekip -yanlarında biri daha olabilir onu da hatırlayamadım şu an- bu ekibin peşinde oldukları şeye göre Michonne ve ekibinin yaptıkları bana biraz anlamsız geldi başta. Hatta müzisyen adam adı neydi bilemedim Oceanside'da bir kadını görmeye gidiyormuş o kadar şey arasında hiç derdimiz yoktu başka. Daha sonra onu aylaklardan bir adam kurtardı ve kaçtı. Bu adamı Oceanside'da yakaladılar ve fısıldayanlardan biri olduğunu düşündüler. "Fısıldayanların artık neye benzediğini bilmiyoruz" gibi bir şey söyledi Michonne -Alexandria'daki durumu öğrenmişti çünkü-. Yaşadıkları onca şeyden sonra uzun bir süre bu adamın dediklerine inanmamaları çok güzeldi. Kime güvenip güvenemeyeceğimizi de sorguladığımız bir bölüm oldu aynı zamanda. Gizemli adam, belki merhameti hak etmiyorumdur dediğinde Michonne, Rick'in söylediği "merhametim gazabıma galip gelsin" sözünü hatırladı, gözleri doldu çok hoştu o kısım. Sonunda adama inandı da ama ben şöyle düşündüm; madem o kadar korunaklı uzak bir yerden geliyorsun, erzak aramaya tek başına mı çıkarsın. Bizimkileri düşünün mesela ne zaman tek başlarına erzak aramaya gittiler yani. İlginçti, Michonne da adamla o deniz aşırı uzak yere gitti silahlarını almak için, fısıldayanlarla savaşlarında işlerine yarayabileceğini düşündü. Peki bu Michonne'u son görüşümüz müydü sizce?  Michonne'un bu sezon diziden ayrılacağını biliyoruz, helikoptercileri ve Rick'i aramaya gidecek sonra twd üçlemesinde karşımıza çıkacak diye bir teorimiz vardı. Umarım bu teori doğru çıkar çünkü Michonne'un diziden bu şekilde ayrılmasını hiç istemiyorum o gizemli adamla gidip geri dönmemesini yani, bu arada tekneyle gitme sahnelerini hiç sevmedim çok yapay bir sahne gibi geldi bana. Judith ile vedalaşmaları güzeldi, Judith ne kadar güçlü bir kızmış değil mi biz olsak ağlarız gitme diye :D


"O zaten ölü bir kadın, bizim bir geleceğimiz var onu mahvetme" 

Şu sahneye bayıldımmm, Daryl kesinlikle Carol'un en büyük destekçisi. O hislerini açığa vurmayan Carol da Daryl karşısında kendini tutmadı ilk defa, ağladı ne yapacağımı bilmediğini söyledi. Sezon başından beri Daryl-Carol arasındaki gizli gerilim böylece son buldu ne harika bir sahneydi...

Şunu paylaşmalıyım o halde <3


(Resimler 07521 088965'e ait)

Gelelim teorilerime öyle çok değil zaten birkaç tane :D 


Lydia benim sonradan çok sevdiğim karakterlerden... Bu bölüm Lydia fısıldayanların tarafına geçti yani sınırın öbür tarafına ama bence onu ilk Negan görecek ve fısıldayanların görmesini istemeyecek tabii ki, onu saklayacak bir yerde. Bir de bu iki bölüm Negan hiç çıkmadı, Alfa da çat pat gözüktü bence gelecek bölümlerde bir bölüm Negan'lı Lydia'lı falan fısıldayanlara ayrılacak tamamen. Sonraki bölüm bizimkilere geçecek, sürüyü yok etme çalışmaları başlayacak. Michonne diziden ayrılmadıysa onun gittiği yeri gösterecekler bence, hatta o yer Eugene'in radyoda konuştuğu kızın olduğu topluluk olabilir, Commonwealt'ti sanırım adları. Yalnız bu topluluk benim düşündüğümün aksine bizimkilere yardım edecek gibi duruyor yani yeni bir düşman değil de Oceanside gibi. Hem krallıkta çöktüğüne göre yeni bir yerleşkemizin olması da sorun değil twd evreni açısından diye düşünüyorum. 


Ve dört gözle beklediğimiz olay (Negan'ın Alfa'yı öldürmesi) sezonun sonunda gerçekleşecek, 15. ya da 16. bölümde tahminim. Diğer bölümlerde de hem bizimkilerden hem fısıldayanlardan ölenler olacaktır. Mesela 6 fısıldayan ölmüş şimdiye kadar. Bu arada Negan'ın Carol'a bakışı :D harika olmuş bu resim <3 

benim yorum ve teorilerim bu şekildeydi, sizin de düşüncelerinizi çok merak ediyorum. 10.'u sezonu sevdiniz mi? ben kendi adıma 10. sezon (ilk yarısı tabii) beklediğim gibiydi, en çok 5. ve 7. bölümü sevdim. Yorumlarda konuşalım, zaten uzun süre twd hakkında konuşacak bir şeyimiz olmayacak özleyeceğiz the walking dead'i yine :/ ne ara sezon arası geldi gerçekten sizce de bu yıl çok hızlı geçmedi mi? O zaman bir daha ki bölüm incelemesinde görüşüne dek kendinize çok iyi bakın, hoşça kalın <33



"-Benden korkmalısın.
+Korkmuyorum. Sana bakıyorum ve hiçbir şey hissetmiyorum."

Güncelleme: Ben bu yazıyı yazarken fragman gelmiş :D fragmanı izledikten sonra tabii bazı yazdıklarımın bir anlamı kalmadı ama olsun bu fragmanla güncellenmiş olalım. Ve bu tanıtım beni çok heyecanlandırdı, son sekiz çok daha çekişmeli çok daha heyecanlı olacağa benziyor. Hadi bakalım ❤



2 yorum:

  1. En son 9. sezonda kaldım. Bir ara yeni bölümlere ulaşılamıyordu ben de ümidi kesip bırakmıştım ancak şuan 10. sezonun başladığını duyunca tekrar kaldığım yerden devam edip izleyesim geldi. :)

    YanıtlaSil
  2. ebrarr ben daha başlayamadım yeni sezona biliyor musun, çatlıyorum merakımdan ama izleme fırsatını da oluşturamıyorum bir türlü. yazıyı okumadım sürprizbozan yerim diye, nasıl gidiyor dizi

    YanıtlaSil