2 Kasım 2019 Cumartesi

Kasım Meydan Okuma #2.Gün /Sevdiğin Koku ve Sesler


Selamlar, Zeynep in başlattığı keyifli bir etkinlikle geldim :)  SessizKaldım ın şu yazısında gördüm etkinliği ve katılmalıyım dedim... Bugün meydan okumanın ikinci günündeyiz ve bugünün sorusu :

En sevdiğin koku ve sesleri yazar mısın?

En sevdiğim seslerden başlayayım istedim... Sevdiklerimin sesini seviyorum. Annemin, babamın, Peri’nin (kedimin) onun kucağımda yatıp hırlaması beni rahatlatan, bana huzur veren yalnızca bir kaç şeyden biri. Sonra miyavlamasını seviyorum, su içme sesini hatta tuvaletini örtme sesini bile seviyorum :D

Ezan sesi, gerçekten kendimi verip dinlediğimde huzur veren bir başka şey...

Ben evdeyken yağmur yağmasını seviyorum, yağmurun o cama çarpma sesini seviyorum yani. Kokuya henüz geçmedik ama yeri gelmişken söyleyeyim, yağmur yağdıktan sonraki toprak kokusuna da bayılırım :) 

Sonraa piyano tuşlarının çıkardığı sesi çok severim. Piyonada çalınan hemen hemen her müziği severim diyebilirim en çok da film müziklerini... 

Yazdıklarım arasında en ilginci bu olacak sanırım, film fragmanlarının sesi :D 
Hani artan müzik eşliğinde konuşma sesleri aynı anda geliyor ya onu çok seviyorum. Çok sevdiğim bir fragmanı bırakayım buraya mesela : 



Gelelim kokulara, yine anneden başlayacağım ama en sevdiğim koku anne kokusu. Annelerin kendilerine özgü bir kokusu olduğuna inanırım ve annemin kendine has kokusunu çok seviyorum. Bir de anneannemin kokusunu çok severdim ama o artık yok ;( 

Aktar/baharat kokusu... Eskiden en büyük hobilerimden biri aktara gitmekti, hiçbir şey almasam bile o atmosferi solumayı seviyordum. Şimdilerde ihtiyacım olmadan gitmiyorum ama çeşitli bitkilerin, bitki çaylarının kokusunu çok severim. Mesela ıhlamur, rezene en sevdiğim bitki çaylarından tatları da çok güzel ayrıca.

Çikolata/kakao kokusu... Buna evde yapılan tüm hamur işlerinin kokusu da diyebilirim; kek, pasta, poğaça. Sonra bazı yemeklerin, yiyeceklerin kokusunu da seviyorum. 

Kitap kokusu, kahve kokusu uzayıp gider bu liste... Meğer ne kadar çokmuş sevdiğimiz ses ve kokular. Üzerinde durup düşününce fark ettim. Kıymetini bilmiyoruz işte bazı şeylerin... Zeynep’e bu güzel soruyu düşündüğü, farkındalık oluşturduğu için teşekkürler :)

Bu arada farklı bir renk kullandım yazıda sevdiniz mi ? Ve sizin sevdiğiniz sesler, kokular neler ? Yorumları bekliyorum, görüşmek üzere :) 

6 yorum:

  1. Yazı rengin hoş :)) Anne kokusu cidden bambaşka. Bebekken alışıyoruz herhalde o kokuya..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim bu güzel yorum için :))

      Sil
  2. Ne güzel yazmışsın öyle keyifle okudum 😊🌸evett kitap kokusu ve çikolata kokusu severim 😊 emeğine sağlık canım benim sevgiler 😊🌸

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa sevmene sevindim, canım benim sayende gördüm etkinliği ayrıca teşekkür ederim :))

      Sil
  3. Bu tür listeleri yazmak iyi geliyor her zaman, çünkü yazmadan düşünmeden bu küçük detayları fark edemiyoruz. Öylesine yaşıyor gibi sanıyoruz ama düşününce ortaya çıkan minik şeyler, hayatımızda büyük değeri hak ediyor.

    Ah aktar kokusuna ben de bayılırım bak, unutmuşum :) Ihlamur kokusu da nasıl güzeldir..
    Çok sevdim senin listeni de :)
    Ayrıca katılmana da çok sevindim, böylelikle sana rastlamış oldum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldin :)) sevmene çok sevindim ve ben de bu etkinliği çok sevdim :)) ayrıca ne güzel bir rastlaşma oldu ben de senin bloğunu keşfettim böylelikle çok teşekkürler tekrardan böyle bir etkinlik başlattığın için ayrıca güzel yorum için de... Sevgiler <3

      Sil