7 Kasım 2019 Perşembe

Kasım Meydan Okuma #6. & 7.Gün

Merhaba, yedinci sorunun kendimdeki cevabını çok sevmediğim, bilerek kısa tutmak istediğim için bu iki günü birleştirmek istedim...  Umarım seversiniz :)

6.Gün- Bir şehir olsan hangi şehir olurdun? Neden? 



İstanbul... Bir şehir olsam sanat aşığı biri olarak kesinlikle İstanbul olurdum. Yapılan sanatsal etkinliklerden bahsetmiyorum. Rumeli Hisarı’yla, Yere Batan Sarnıcı’yla, kendisini izlemelik denizleriyle ve şu an aklıma gelmeyen nice güzellikleriyle İstanbul’un kendisi sanatsal bir şehir aslında. Hani hep İstanbul’un kalabalıklığından, trafiğinden şikayet ediliyor ya peki hiç İstanbul’a sordunuz mu? Belki asıl kendisi istemiyordur gürültülü insanlığı...


Yere Batan Sarnıcı demişken orada bulunan çok sevdiğim Medusa’nın hikayesini anlatmak istiyorum sizlere:


Medusa, yaşamına çok güzel bir genç kız olarak başlamıştır. O kadar güzeldir ki tanrıçaların kıskançlığını üzerinde toplamış, tanrıları da peşinde koşturmuştur. Özellikle Tanrıça Athena (Zeus'un en çok sevdiği kızı) onu çok kıskanmaktadır. Denizlerin tanrısı Poseidon ise Medusa'ya hayrandır. Başı öylesine dönmüştür ki bir gün Athena'nın tapınağında Medusa'ya zorla sahip olur. Bu durumu kendisi için aşağılayıcı bulan Athena, Medusa'yı gorgon yaparak cezalandırır. Gorgonlar, Yunan mitolojisinde keskin dişli, saç yerine başlarında canlı yılanlar olan, dişi canavarlar. Efsaneye göre gözlerine bakanı taşa çevirirler. *


7.Gün- Hayatında seni yönlendiren en belirgin duygun nedir? 

İnsanlar ne düşünür endişesi. “Dünya hassas kalpler için bir cehennemdir” sözü geldi aklıma. Gerçekten insana dünyada cehennemi yaşatan bir durum bu ama eskiden beni daha fazla yönlendiriyordu. Şimdi daha iyiyim yani daha az düşünüyorum insanların düşündüklerini. Bilinç altı teknikleri uyguluyorum bunun için, zamanla da bu duyguyu tamamen aşacağıma inanıyorum...

Peki sizin cevaplarınız neler? Yorumları bekliyorum, görüşmek üzere :)
*Kaynak: https://eodev.com/gorev/12950708

4 yorum:

  1. Yerebatan sarnıcına daha gidemediğim için çok üzülüyorum ya, bayılıyorum öyle yerlere. Çok haklısın belki de İstanbul sıkılmıştır artık bizden..
    İnsanlar ne düşünürü ben artık koyvermek istiyorum gerçekten. Ben de senin gibi hissediyorum, iğrenç bir duygu değil mi başkasının fesatlığıyla yönetilmek?
    Sevgiler, çok güzel olmuş iki soru bir arada

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim bu güzel yorumun için, ben de İstanbul’a gitmeyi, gezmeyi çok istiyorum çok özledim... Sevgiler benden de :) <3

      Sil
  2. Saçlarım kıvırcık ve çılgın gibi dağınık sevdiğim için çok duydum "Medusa gibisin, bu ne biçim saç ya!" serzenişlerini ama hiç takmadım hatta sevdim hep Medusa olmayı :) bu aralar beni yöneten en belirgin duygum "merak". Umarım başıma iş açılmadan biter ruhumdaki merak egemenliği :) hassas kalpler maalesef kırılmaya üzülmeye mahkum her daim :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok klişe olacak ama fazla merak iyi değil derler, ben de çok meraklıyım umarım bir şey olmaz :D Medusa demeleri çok hoşmuş :) çok teşekkürler yorumun için canım, sevgiler :))

      Sil