13 Mayıs 2020 Çarşamba

Film Meydan Okuması #12, #13 ve #14

12) En sevdiğiniz animasyon hangisi?


Victor Van Dort kısa süre sonra güzel Victoria ile evlenecektir. Ancak genç adam kendini henüz evlenmeye hazır biri gibi hissetmemektedir. Kendi kendine yüzük takma provası yaparken yüzüğü yanlışlıkla Ölü Gelin'in parmağına takıverir ve apar topar Ölüler Diyarı'na götürülür. Ölü gelin, Victor ile olmak istemektedir ve Victor'u bırakmaya hiç niyeti yoktur. Victor yaşayanların dünyasına geri dönmeye çalışırken, Victoria da orada onu beklemektedir. 

Tim Burton'un gotik-fantastik türündeki bu filmini çok seviyorum. Filmde ölüler korkunç değil, aksine eğlenceliler. Özellikle 'ölü gelin' karakteri en sevdiğim <3 
"Elimi uzatsam yanan muma acı hissetmem ama yine de yanıyor içim çarpmasa da kırılıyor yüreğim acı duyuyor, anlaşılan varmış hala dökecek gözyaşım." 

13) En iyi kitap uyarlaması sizce hangisi?


Anne Rice'ın vampir Lestat'ı... Acımasız, soğukkanlı ama aynı zamanda yalnız kalmak istemeyen Lestat. Bir gün Louis'i vampire dönüştürüyor ve onu eğitiyor. Ancak Louis, Lestat'ın beklediği gibi bir vampir olmuyor çünkü beslenmek için insanları öldüremiyor Louis. Daha sonra küçük bir kızı vampir yapıyor Lestat. Ancak vampir olduktan sonra yaş ilerlemediğinden Claudia ebediyen küçük çocuk bedeninde yaşamak zorunda kalıyor... 

Bu filmi eskiden, kitabını okumadan önce severek izlemiştim. Bir süre önce de kitabını okudum. Şimdi tekrar seyretmek istiyorum, daha sonra da serinin devamını... Kadrosunda Tom Cruise, Brad Pitt, Antonio Banderas gibi sağlam oyuncular bulunduran vampirle görüşme tam anlamıyla bir başyapıt gerçekten. Ayrıca kitaba göre çok iyi bir uyarlama. Genelde kitap uyarlamaları istenilen her şeyi veremezken burada oldukça iyi bir iş çıkmış ortaya. Hatta kitaptan bile iyi neredeyse. Kitap yorumumu ise şuradan okuyabilirsiniz. :)

14) En sevdiğiniz film repliği hangisi?

"Bunu bir final olarak düşünün ve bu finalde cevaplanacak tek bir soru var: Bunu hak edecek ne yaptım?" -The final (2010)

8 yorum:

  1. Şu animasyon ne zamandır aklımda ama bir türlü kısmet olmadı iyi mi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzlenecek o kadar film var ki, bazen öyle oluyor gerçekten :) şimdiden iyi seyirler diliyorum o zaman ^^

      Sil
  2. vampirle görüşme filmini izledim iyiydi, cruise de pek severim zatensi :) finalin finali iyimiş hihihi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vampirle görüşme efsane yaa değil mi ve Tom Cruise, Brad Pitt <3 Finalin finali :D

      Sil
  3. Tim Burton filmlerini severim bu filmi de çok iyiydi :) ikincisini izlemedim nasıl kaçırmışım ki ben bunu ya en sevdiğim konulardan ve oyuncular da harika :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Heyyo sevmene sevindim çok :) vampirle görüşme çok güzel ya, o zaman en kısa zamanda izlersin :D Şimdiden keyifli seyirler canım ^.^

      Sil
  4. Ölü Gelin'i ben de keyifle izlemiştim ama ayrıntılarını unutmuşum, bir daha izleyebilirim aslında. Vampirle Görüşme bence de kitabından daha güzel bir uyarlamaydı. Kitabı okurken sıkıldığımı hatırlıyorum, ama film muhteşem :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa aynı düşünmemize sevindim çok :) Ölü gelin ben de unuttum ayrıntıları ama Noel gecesi kabusunu izleyeceğim önce, daha önce izlemedim :D

      Sil