15 Mayıs 2020 Cuma

Film Meydan Okuması #15, #16 ve #17

15) En sevdiğiniz bilim kurgu filmi hangisi?


Rüyalar ve bilinçaltı hep ilgimi çekmiştir zaten. Bu filmde de birinin bilinçaltına girerek vereceği önemli bir kararı değiştirmeye çalışıyorlar ve rüyaların başlangıcı, rüya içinde rüya,  lucid rüya (rüyada iken rüyada olduğunu anlamak) hatta araf kavramı bile mevcut. Üzerinde bol bol düşündüren türlerden... O yüzden çok etkilendiğim bir filmdir kendisi. Hatta bir kere rüyada olduğumu bu film sayesinde keşfetmiştim. En etkilendiğim sahne ise Leonardo DiCaprio ile Marion Cotillard'ın ayrı binalarda karşı karşıya durduğu sahne. Bu filmi iki kere izledim ve bu sahne istemsiz bir şekilde ara sıra aklıma gelir, yani normal hayatımı yaşarken durup dururken birdenbire o sahneyi düşünürüm bazen. O derece etkiledi beni. Bu arada kaptırmış gidiyorum yeni fark ettim, filmin adını söylememişim. Gerçi zaten hemen anlamışsınızdır üstteki giften de ama belki düşük de olsa izlemeyenlerin olması ihtimali var. Filmin adı başlangıç (inception).

"Rüyadayken gördüklerimiz bize gerçek gibi gelir. Ancak uyandığımızda bir tuhaflık olduğunu fark ederiz. Rüyalarının başlangıcını da hiç hatırlamazsın değil mi?
 Olup bitenin ortasında bulursun kendini." 

16) Bu sene, şimdiye kadar, izlediğiniz en iyi film hangisi?


Mükemmel yabancılar... Tek mekanda diyalog üzerinden koskoca bir film yapabilmek kolay iş değil; üstüne bir de sıkmayan, farklı konulu, sıradışı  ve eğlenceli bir film yapmak eklenince içimden tebrik etmek geliyor. Başta biraz çekindim hep böyle diyalog üzerinden mi devam edecek diye ama film gerçekten sıkmadan izletiyor kendini. Devamında da sonu kötü olacak diye korktum ama sonu da çok iyiydi. Bu yüzden çok sevdim, zaten bu tarz farklı filmleri çok severim. Filmin konusunu Sinemalar'dan paylaşıyorum: 

Uzun zamandır birbirleriyle görüşmeyen ama çok yakın olan yedi arkadaş bir ortamda toplanarak eski günleri anarlar. ''Birbirimizden saklayacak bir şeyimiz yok!'' diyerek bir oyun oynamaya karar verirler. Herkes cep telefonlarını çıkartarak masanın üstüne koyar. Alınan her kısa mesaj, e-posta ve telefon görüşmesinin içeriğini birbirleriyle paylaşmaya karar verirler. Herkes telefonundaki bütün bilgileri aktarır. Bütün sırlar paylaşılır, iyisi ile kötüsüyle anlatılır. Gizli bilgilerin açığa çıktığı saatler güzel başlasa da tüm gerçekler yüz üstüne çıkınca gecenin rengi değişmeye başlar. Aralarındaki denge yitirilir ve işler çığrından çıkar.

17) Geçen sene izlediğiniz en iyi film hangisiydi?


Öncelikle söyleyeyim: Filmin tamamı bilgisayar ekranı üzerinde geçiyor. Yine başta çekindiğim bir filmdi bu yüzden ve yine beni yanıltan bir film oldu. Film biraz ilerlediğinde bilgisayar ekranını falan unutup tamamen olaylara odaklandım. Hikaye çok güzel. Eminim normal tarzda çekilseydi daha çok beğenilirdi ama bu yönetmene özgün bir tarz katmış bence. Kayıp aranıyor (searching), Aneesh Chaganty'nin ilk uzun metraj filmi. Telefon kamerasıyla çektiği kısa filmini de izledim o da güzeldi ama adını hatırlayamadım şuan. Neyse filmin konusuna gelecek olursak; on altı yaşındaki kızı kaybolan David, kızının dizüstü bilgisayarını araştırarak ipuçları elde etmeye çalışır. Bu sırada çok iyi tanıdığını sandığı kızını aslında tanıyamadığını fark eder... Gizem dolu bu filmi henüz izlemediyseniz kaçırmayın derim. Birde filmin müzikleri çok iyiydi, bir tanesini paylaşarak veda ediyorum....
Kendinize iyi bakın :)

13 yorum:

  1. Perfetti sconoscioti nin Türk versiyonunu izlemiştim ve sevmiştim. Hatta bunu da izlemek istiyorum bir ara...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Türk versiyonunu duymuştum ben de cebimdeki yabancı idi değil mi ismi :) bence de orjinal versiyonu izlemek daha güzel olur, izlemelisin ;) Keyifli seyirler şimdiden <3

      Sil
  2. Yaa beyin yakıyor cidden. Sevmene sevindim :) Evet, ben İtalya yapımını izledim ama senin o yazını okumuştum sanki hatırlıyorum ben de korkmuştum İtalyan versiyonunu bulamayacağım diye :D Searching için şimdiden keyifli seyirler, umarım beğenirsin <3

    YanıtlaSil
  3. searching not aldım pekuuu :) ikinci filmin yerli versiyonu ortalama bir filmdi, bu da aklımda olsun barik, leo günümüzün en iyi oyuncusu oldu artık yaa abd sinemasında yanii :) cotillard da şekerlik zaten :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Searching keyifli seyirler, umarım beğenirsin :) zaten her şeyin orijinali daha iyidir yaa. Bu İtalya yapımı baya güzeldi :) Favori aktörünüz sorusuna cevabım Leo :))

      Sil
  4. başlangıç çok iyiydi iki kez izlemiştim benim de sevdiğim konular rüyalar bilinçaltı filan :) diğer ikisini izlemedim aklımda olsunlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet yaa ikimizin film zevki benziyor bence :) <3 Tamamdır, umarım beğenirsin :) keşke sen de katılsaydın bu etkinliğe, cevaplarını okumak isterdim :))

      Sil
    2. yine olursa böyle filmli dizili şeysiler katılırım tabisii zaman konusunda dertliyim bu aralar :)

      Sil
    3. Anladım, olsun canım bir dahaki sefere katılırsın sen de :) ^.^

      Sil
  5. Inception iki kere izlememe rağmen yine hatıramdan silinen bir film. Çok severek izlediğimi ve beynimin yandığını hatırlıyorum ama ayrıntılar yine yok. Tekrar izlemek için başka bahaneye gerek yok aslında, hala ne duruyorsam :D diğer iki filmi ilk kez görüyorum. not alıyorum, ilgimi çektiler fırsat bulunca izleyeceğim mutlaka :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnception’ı ikinci izleyişimde taşlar daha çok yerine oturmuştu benim de :) bir de en etkilendiğim sahnesini unutamıyorum. Marion Cotillard’ın rüyada olduğunu zannettiği yer... İkinci film çok heyecanlı ya şimdi ne olacak acaba diye diye izledim. Bir de farklı bir film işte bu tarz farklı yapımları çok seviyorum. Üçüncü de bol gizemli, tam bizim tarzımız ;) beğeneceğini umuyorum :) ve keyifle seyirler ^.^

      Sil
  6. Searching'i bir blogda görmüştüm ama hangisi olduğunu hatırlayamadım şimdi. Mükemmel Yabancılar'ın Türk versiyonunu çektiler ama eğer izlersem orijinalini izlerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de orijinalini izlemelisin, yerli yapım İtalya yapımı kadar güzel değildir yani. Yorumlardan öyle anladım ben izlemedim çünkü ama orijinali yani İtalya yapımı baya güzeldi. Umarım seversin, iyi seyirler :) <3

      Sil