22 Mayıs 2020 Cuma

Umut İçin Küçük Bir Oda (Sachiiro No One Room)

"Mutlu olmak istiyorum."

Yapım: 2018-Japonya Tür: Dram, Romantik

Hakuri'nin aynı adlı mangasından uyarlanan dizinin bölüm sayısı 10, bölüm süresi 20 dakika. Animeler gibi, yani süre olarak. Mini dizi de diyebiliriz. Diziyi Esra'nın bloğunda (Bulut Ol) görüp keşfettim. Onun yazısını da okumanızı tavsiye ederim çok güzel anlatmış, ki zaten diziye başlama vesilem, buradan okuyabilirsiniz. :)


Diziyi dün gece bitirdim ve hemen yorumunu yazmak istedim. Çünkü en sevdiğim diziler arasına girmeyi başardı hatta zirvelere yerleşti diyebilirim. Dizinin İngilizce adının tam çevirisi 'umut için küçük bir oda' ama Japoncadan tam çevirisi -yanlış çevirmediysem- 'mutluluk renginde hiç oda yok' demek. Yani 'Sachiiro' 'mutluluk rengi' demek. Ben filmlerin, dizilerin orijinal isimlerine ve bu isimlerle bize ne anlatmak istediklerine çok dikkat ederim. Ancak iki isim de dizi ile çok uyumlu ve anlamlı olunca başlığa birincisini yazmakta bir sakınca görmedim. 'Sachi' de mutluluk anlamına geliyor ve Onii San da mutlu olmasını istediği için kıza bu ismi veriyor. Dizide kızın gerçek adını hiç öğrenemiyoruz. Aslında bu bile çok anlamlı çünkü kız Sachi adını gerçek adından daha çok sevip kabulleniyor. O yüzden onu Sachi olarak, maskeli genci de Onii San olarak tanıyoruz yalnızca...


Dizinin konusunu anlatmak istedim ama Sachi'nin başına gelenleri nasıl anlatacağımı bilemedim bir türlü. Gerçekten diziye başlamadan önce içeriğinde bu kadar dram olacağını bilmiyordum. Daha on dört yaşındaki bu kızın başına gelenler o kadar üzücüydü ki... Sachi'nin bir sözünü kullanarak anlatmaya çalışayım.
"Yemek hiç yoksa, eğer su varsa 5 gün yaşarım."
Bunu söyleyen birinin nasıl bir hayat yaşadığını tahmin edebildiniz mi? Ailesi, evet yanlış duymadınız ailesi(!), öğretmeni ve arkadaşları tarafından sürekli eziyet gören, istismara uğrayan Sachi oradan oraya mutsuz bir şekilde yürürken kendisini takip edip fotoğraflarını çeken Onii San'dan habersizdir... 


Taki Onii San onu kaçırana dek (!) -Bu olay biraz gizemli olduğu için açık vermek istemiyorum ancak Onii San'ı suçlu gibi düşünmenizi istemem.- O da Sachi gibi derinliği olan bir karakter ve bölümler ilerledikçe hakkında daha fazla şey öğreniyoruz...


Peki Onii San'ın küçük odasındaki bir duvarın kendi fotoğraflarıyla dolu olduğunu gören Sachi ne yapacaktır? O odada normal hayatında herhangi bir yerde olduğundan çok daha mutludur Sachi. Ancak polisler her yerde onu aramaktadır. 
Sachi ve Onii San polislerden kaçıp mutlu olabilecekler midir?


İzlerken bazı yerlerde ağladım, bazı yerlerde gülümsedim... Çok etkileyiciydi ve bittiğinde kendime 'mutlu olmalıyım' dedim. Bu üstteki de en sevdiğim sahnesi ❤

Ayrıca Esra'nın da paylaştığı şu videoyu çok beğendim. Bölüm sonlarında çalan şarkıya klip yapmışlar başrol oyuncusu ile. Şarkıyı da çok sevmiştim zaten, klipte çok güzel olmuş. Diziyi izlerken hissettiğim o gotik havayı çok iyi yansıtmışlar. 

Ve ben de bir edit paylaşmak istiyorum. Ancak diziyi izlemeyi düşünüyorsanız, bunu şimdi izlememeniz daha güzel olur ;)



Jaa-ne <3


15 yorum:

  1. Çok güzel yazmışsın :)
    Dizi tek kelimeyle mükemmeldi .
    Yani insan diziyi izlerken böyle bir dizi beklimiyor ilk baş klasik bir dizi sandım ama beni öyle bir şaşırttı ki :)
    Böyle hem kısa hem sürükleyici dizi bulmak çok zor :(
    Özellikle de Japon Dizileri , o kadar az çevirisi var ki :(
    Koyduğun klipte çok güzel ve çok hüzünlü :)
    Yazılacak çok şey var .
    Dizi de kızın adını bilmiyoruz ve Onii sanın da bu ayrıntı bana da çok güzel gelmişti .
    Ama beni asıl etkileyen son bölümler oldu kızın ilk baş yaşadığı fiziksel zararı görürken sonlara doğru kızın şizofren gibi olmayan bir kızı görmesi .
    Yeni yazılarını bekliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. [SPOİLER] beni de o sahneler baya etkiledi yaa, spoiler olmasın diye yazmadım :D Bir de en çok son bölüm etkiledi,sonunda ağladım :/ ve evet beni de çok şaşırttı bu dizi, müthişti gerçekten... Geçen sene izlemişsin galiba, iyi ki paylaştın bloğunda <3 ve iyi ki izledim, bu diziyi kaçırmak üzerdi :) bloğundaki diğer Japon dizilerine de bir bakayım, peki bu tarz başka dizi önerilerin var mıı :) dediğin gibi bu tarz dizi bulmak çok zor gerçekten... Teşekkür ederiim, ben de senin yazılarını bekliyorum canım ^^ <3

      Sil
    2. Yorumlar okunmaz diye yazdım :)
      Yani uzun , uzun yazmisim ;)
      Neyse daha bu tarz dizi istiyorsan Japon falan benim yine önceki izledim Japon dizileri var şimdi sınavlarım var ama bitince senin için 2-3 Japon dizisi yazıcam daha çok bu tarz diziler yazmaya çalışıcam .
      Var böyle bildiklerim .
      Dediğin gibi geçen yıl izlemistim bu sıralar ama bir an aklıma geldi yazayım dedim.
      Neyse yazılarının devamını bekliyorum :)

      Sil
    3. Aslında spoiler konusunu ben biraz abartıyor olabilirim, arkadaşım da çok tepki gösterdiğimi söyler. Biraz fazla hassasım bu konuda galiba :)))
      Tamamdır, merakla bekliyorum yazılarını ^.^ Bu arada sınavlarında başarılar, inşallah kolaylıkla atlatırsın :)

      Sil
  2. Yazıma ekledim klip spiler içermez diye ve senin bloğunun linkini de koydum.
    Umarım Japon dizilerine ön yargılı olan arkadaşlar böyle güzel diziden mahrum kalmazlar .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazımı beğenmene sevindim ben dee, teşekkür ederiim paylaştığın için :)) Sinemalar.com’da diziyi bir kullanıcı izlediklerine ekledi yazıyor, çok şaşırdım. Umarım daha çok kişiye ulaşır <3

      Sil
    2. Daha fazla değeri hak ediyor gerçekten...

      Sil
  3. Bu arada mimlendin canım ;)
    Son yazıma bak ❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa çok teşekkür ederiiim hemen bakacağıım :))) ♥️

      Sil
  4. hıhım esra da gördüydüm izliycem hıhıms, yan bilgiler de pekiiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok iyi yaa kaçırma ;) iyi seyirler şimdiden zaten hemen bitirirsin bence :D

      Sil
  5. çok merak ettim izlerim bunuu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzlee çok kısa zaten hemen bitirirsin ve seversin umarım :) Keyifli seyirler canım :) <3

      Sil
  6. Anime izlemeye bayılırım ama Japon dizisi izlemedim daha önce hiç. Manga olduğunu görünce de ilk düşüncem, keşke anime olarak çekselerdi oldu. Ama yazını okuyunca bir şans vermeye de karar verdim. Not aldım, umarım çok bekletmeden izlerim ben de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anime seviyorum ben dee ve benim de bu ilk Japon dizimdi :) Aslında anime olarak çekilseydi bu kadar etkili olmazdı bence yaa, biraz hüzünlü çünkü. İyi ki böyle çekmişler dedim yani animede o hissi yakalayamazdım ben sanki... Kesinlikle bir şansı hak ediyor ama :) Umarım sen de seversin <3 İyi seyirler şimdiden :)

      Sil