30 Mayıs 2020 Cumartesi

İşkencenin İki Yüzü: The Final | Film Meydan Okuması 30


30) En sevdiğiniz film hangisi?


Jascha Washington, Julin, Justin S. Arnold, Lindsay Seidel, Marc Donato, Laura Ashley Samuels, Ryan Hayden ve Travis Tedford'un rol aldığı 2010 yapımı filmin yönetmenliği Joey Stewart'a, senaryosu Jason Kabolati'ye ait.


-Göz kanatan imla hatalarımı düzeltmeye çalıştığım haliyle- Sinemalar’daki yorumum:

*"LİSE CEHENNEM OLABİLİR!" "Kendinize şu soruyu sormanızı istiyorum, bunu bir final olarak düşünün ve bu sınavda cevaplanacak tek bir soru var: Bunu hak edecek ne yaptım?" "Bu gece hayatlarınızı tamamen değiştirdik… Teşekküre gerek yok" "...Bence hem korkunç hem de iğrenç ikisi birden, yani mükemmel." Ancak bu kadar eğlenceli ve anlamlı diyaloglar olurdu… Film neden bu denli sevilmemiş anlayamadım fakat dram, gerilim ve korku için çok güzel bir konu seçilmiş. Yapılan işkenceler korku türünü dozunda karşılıyor, olaya slasher açısından bakmayın. İkinci olarak kesinlikle filmin verdiği mesaj çok önemli: Demek ki neymiş eden bulur... Üçüncü olarak; sonu: Bence gayet anlamlı ve yerinde bir final olmuş. Oyunculuk belki daha iyi olabilirdi ama içlerinde iyiler de var. Bir filmden başka ne beklenir ki? "İşleri bittiğinde, ölüm beklenen bir dost olur..." ve en akılda kalanı -Anne kızın yüzü niye böyle olmuş? Favorilerimden… 8.7*

Şimdi düşünüyorum da insan yapılan yorumlardan ve verilen puanlardan etkileniyor gerçekten. En sevdiğim film için 8.7 vermişim baksanıza, bir puanı oyunculuktan kırarsam puanımı 9 olarak düzeltiyorum ve kaldığımız yerden devam edebiliriz. “Anne kızın yüzü niye böyle olmuş?” tan. Bu çok önemli bir soru çünkü. Burada annenin ‘Yemeğini ye tatlım’ demesi bile anlamlı. Biz de merak ediyoruz: Bu kız kim, yüzüne ne olmuş?

Daha sonra okulda geçen bir başka sahneye geçiyoruz. ‘Lise cehennem olabilir’ alıntısının bu sahnelerle ilgili olduğunu düşünebiliriz. Ancak beşlinin bir daire oluşturarak oturdukları yerde kendi cehennemlerinden söz etmeleri bizi biraz daha derin düşünmeye itiyor. Sonuçta yaşamları bir okuldan ibaret değil. Her birinin farklı yaşamları var, kiminin ailesel sorunları var. Psikolojik durumlarını hepsini bir araya getirerek düşünmeliyiz bence. Eğer film size fazla basit geldiyse öbür türlü düşünüyorsunuz demektir ve bu faktörleri de göz önünde bulundurmanızı öneririm.


Evet işkencenin iki yüzü dedik…

Ravi, Emily, Dane, Jack ve arkadaşlarının grubu işkencenin bir yüzünü temsil ederken; Heather, Bradley, Bridget, Bernard ve arkadaşlarının grubu ise işkencenin diğer bir yüzünü temsil ediyor. Bu kelimeyi kullanınca aklımıza ilk fiziksel işkence geliyor değil mi? Peki ya psikolojik işkence? İşin psikolojik boyutunun fiziksel olandan daha acı verebileceğini hiç düşündünüz mü? Peki ya psikolojik eziyetten pekiyi anlayanların fiziksel eziyete gelince ‘Ben kimseyi incitemem’ demesi? İşte film bunun üzerine kurulu…


Bahsettiğimiz beşli intikam planlarını yaptıktan sonra yine de emin olamayıp Tanrı’dan gelecek bir işaret bekliyorlar. O işaret, çok geçmeden karşılarına Kurtis olarak çıkıyor. Grup aralarında bir süre tartışsa da ‘iş işten geçti’ diye düşünüp ‘çoktan başlamış olan’a devam ediyorlar. Bu, filme dair üzerinde düşündüren bir olgu daha olmakla birlikte filmin devamında heyecan katmaya devam ediyor. Daha sonra ise başta öğretmenin söylediği şu sözün büyük bir anlam kazandığını fark ediyoruz: "Eylemlerinizin bir bedeli vardır ve işleri bittiğinde, ölüm beklenen bir dost olur..." Eğer henüz izlemediyseniz, filmin başında öğretmenin ders anlatırken gelişigüzel kurduğu cümlelere dikkat edin derim. Aynı zamanda önemli dediğim “Anne kızın yüzü niye böyle olmuş?” cümlesinin aynı anda işkencenin iki yüzünü de temsil ettiğini, tüyleriniz diken diken olduğunda fark edeceksiniz…

Vauuv ilk defa spoilersız bu kadar uzun bir yorum yazabildim, en etkilendiğim filmse demek ki :)
 O zaman parti başlasın! İyi eğlenceler!


9 yorum:

  1. Bunu duyduğuma sevindim.
    Keyifli seyirler :) <3

    YanıtlaSil
  2. hımm hatırlamadım yaaa du en kısa zamanda izlicem :) türkçesi intikam imiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, intikam olarak geçiyor :) İyi seyirleer :))

      Sil
    2. izliyorum şimdi, saol ya, gerçekten de ilginç bir film, bakalım nasıl intikam olacak, evet üstünde düşünülecek filmmiş :)

      Sil
    3. şimdi bitti, hepsi öldü :) ilginçti, bi daha izlicem, yani dümdüz izlenince sıradan bir intikam korku filmi gibi ama başka şeyler de var senin de yazdığın gibi :) aşağılanma ve intikam gibi, düşünmeden izlersen yani :) eden bulur evet, anne kızın yüzüne nolmuş hıhım, eylemlerin bedeli oluyor evet bu filmde valla sahiden de cehennem gibi oluyor. benim de en sevdiğim replik, ben kimseyi incitmem. çıkan bi sonuç da, sahiden de birilerine dediğimiz yaptığımız alçaltıcı konuşma veya hareket o kişinin bütün hayatı boyunca unutamayacağı bir olay olabilir. sahiden de dikkat etmeli sözlere ve davranışlara, birinin yaşamını çok kötü etkileyebiliriz. bir daha izleyince daha iyi anlarım. genel olarak bir korku filmiydi, hıhım slasher tarzıydı :) aklıma en çok testere geldi :)

      Sil
    4. [SPOİLER] uyarımı yazayım da yine ne olur ne olmaz :D Testeree evett, hak edene işkence...
      Ama testerede hani bilmiyoruz ya önceden bu kişilerin kötü olduğunu, bana fazla korkutucu gelmişti. Burada biliyoruz ya tanık oluyoruz önceden yaptıkları kötülüklere, o yüzden bu filmi daha çok sevdim. ‘Kızın yüzü niye böyle olmuş’ filmin başında ve sonunda duyuyoruz. Bu tarz başı ve sonu aynı olan filmleri çok seviyorum, bir de burada sonunda anlıyoruz o kızın yüzüne kimyasal sürülen kız olduğunu. Yani ilk başta girdiği kafede herkes ona bakıyor, psikolojik baskı atında hissediyor ve ona üzülüyoruz ama sonunda psikolojik işkence gösterenin -okul arkadaşlarına- aslında o olduğunu anlıyoruz. Ve bunun intikamı olarak yüzü o hale geliyor. Bu da fiziksel işkenceye giriyor. Yani işkencenin iki yüzünü de görüyoruz böylelikle. Ben böyle yorumladım :) senin yorumunu da çok sevdim evet insanlara yaptıklarımıza söylediklerimize dikkat etmeliyiz. ‘Ben kimseyi incitemem’ onu da yazdım benim de enn etkilendiğim sahnelerden birisi o :) hatta Emily’nin ona cevap olarak söylediği ‘ama beni incittin’ cümlesi tüylerimi diken diken etmişti. En sevdiğim sahnesi ‘Kim olduğunu biliyorum, sen okuldaki kızsın.’ ile birlikte... Ayy ne filmdi yaa benim de tekrar tekrar izlemek istediğim film <3 ve izlemene, beğenmene çok sevindim ayrıca :))

      Sil
  3. heeyoo ben de izlediim :D psikolojik şiddet fiziksel şiddet bir aradaydı filmde kimse masum değildi, masum olanlar haksız duruma düşürdü kendini ve daha bile kötü oldular diğerlerinden. Valla nasıl bu hale geldiler yaa diye diye izledim. bir de böyle liseli olur mu allahım dedim sürekli :D fenalıklar geçirdiğim sahneler vardı. garip bir şekilde bütün karakterler hem kötü kişilere dönüşmüştü hem de hepsinin başına gelenler üzücüydü. kime üzüleyim şaştım :D en baştaki o minnak çocuğun soruyu sonda da sorması iyi bir detay olmuş. Bir insanın içinde hem iyinin hem kötünün olduğunu ve ağırlığın hangi tarafta olacağını kendisinin seçtiğini anlatıyor sankim. yin yang gibi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaaa izlemene sevindim çok :) -[SPOİLER]’ımı yazayım yine :D- masum olanlar haklılardı bence ya yani evet yaptıkları yanlıştı ama sonunda bedelini ağır bir şekilde ödediler canlarıyla. O yüzden ben en çok onlara üzüldüm, diğerlerine üzülemedim ne yalan söyleyim. Hem de masum olanların söylediklerinin doğrulunu görmüş olduk. “ Bu gece hayatlarınızı tamamen değiştirdik” cümlesi örneğin. Gerçekten de hayatta kalan ‘diğerleri’ için hayat eskisi gibi olmadı. Sondaki kız özellikle görünüşüyle, Emily’den çok daha kötü bir duruma düştü. Yemek almak için gittiği bir yerde herkes ona baktı, hatta siparişi alan kadın “Burada mı yiyeceksin?” dedi. Sonra kız bağırdı ya böyle olmayı ben mi istedim diye. Çok üzücü bir durumdu, ama sonunda nasıl o hale geldiğini öğrendik. Bu çok etkileyiciydi bence ya ve evet bu noktada kime üzüleceğimi şaşırdım ben de. Ama sonunda hiçbir şey eskisi gibi olmadı her şey değişti yani yaptıkları çok anlamlıydı ya herkes dersini aldı yani yaşamaya devam etselerdi bu kadar özel olmayacaktı. Bu yüzden hafızama kazındı film. Ne zamandır inceleme yazmak istiyordum üzerine, bir türlü kısmet olmamıştı. Meydan okumada iyi denk geldi, en sevdiğiniz film sorusu ama spoilerlı yerlerden bahsedemedim. Böyle kısaca anlatayım dedim çok uzamasın, gördüğün gibi uzattıkça uzatıyorum :D ahaha susuyorum :)) Bu arada Ying yang aklıma gelmemişti hiç. Çok iyi düşünmüşsün gerçekten doğru :) işte bu ikisi arasındaki denge çok önemli o denge şaştığında bunlar oluyor işte maalesef ki... Böyle düşündüm ben ying yang deyince, biraz farklı düşünmüşüz aslında ama olsun :) Herkes farklı yorumlayabilir kii, hem doğru da aslında ağırlık kendi tercihimiz bir yerde ;) <3

      Sil
    2. Ying Yang nedir yaa 😂 Yin Yang :)

      Sil