21 Mayıs 2020 Perşembe

Film Meydan Okuması #21, #22 ve #26


26 ne alaka dediğinizi biliyorum, hemen açıklıyorum. Soruların cevaplarını düşünürken bu üç soruyu art arda canlandırmışım nedense ve aklımda birbirleriyle bağlantılı cevaplar verdim. Daha sonra dönüp bakınca farklı günlere ait olduğunu gördüm ama aklımdaki cevabı sonradan değiştirmek istemedim. O yüzden bu şekilde yazdım ve merak etmeyin 26'dan sonra 27'ye geçmeyeceğim elbette, kaldığımız yerden devam edeceğiz ;) Hadi o zaman cevaplara geçelim :)

21) Sizce en çok abartılan film hangisi?

Paranormal Activity

22) Sizce en az kıymeti bilinmiş film hangisi?

Şimdi vereceğim yanıt üsttekiyle tezat gibi olacak, farkındayım ama gerçek düşüncelerimi söylemek istiyorum. Genel olarak korku-gerilim filmlerinin kıymeti bilinmiyor bence. Gişede de kaybeden hep bu tür oluyor maalesef sadece içlerinden bir iki tanesi sivriltilip, parlatılıyor. Üstte de dediğim paranormal activity gibi ya da -başıma bir iş gelmeyecekse- korku seansı gibi. Geri kalanı yok sayılıyor adeta. Mesela bu film:


Gerçekten bu filmi izleyenlere, 'filmin nesini beğenmediniz?' diye sorasım var. Olabilir yani, belki ben yanlış yorumlamışımdır. Bu arada korku değil, gerilim filmi. Bu tarz kıymeti bilinmeyen çok gerilim filmi var, bu ilk aklıma gelen. Ama madem oraya korku seansı yazdın, korkudan örnek ver dediğinizi duyar gibiyim. O zaman geçtiğimiz meydan okuma yazısında yazdığım şu listede bulabilirsiniz birkaç tane. 'Geçen yaz ne yaptığını biliyorum' gibi. 


Bir de 'Kabuslar Evi' serisinin hak ettiği değerin yarısını bile göremediğini düşünüyorum. Özellikle ülkemizde çekilen korku (!) filmlerine bakıldığında. Tabii on üç filmin on üçünü de izleyin demiyorum. İçlerinden en çok sevdiğim üçünü önereceğim:

Takip
Seni Beklerken
Hayal-i Cihan


26) Kirli zevkiniz olarak nitelendireceğiniz bir film seçin.

Vampir/Kurt Adam filmleri diyeceğim. Örnek vermek gerekirse daha yeni hemen üstte paylaştım zaten. Alın size bir kurt adam filmi: 😂 Kabuslar Evi: Takip

Ama zaten genel olarak benim film zevkimi kirli bulabilirsiniz. Anlayışla karşılarım, gerçekten. :D 
Çünkü genelde filmlerin IMDB ya da başka herhangi bir film sitesine ait puanlarını önemsemem. Önemli olan benim sevip sevmemem diye düşünürüm. Film bittikten sonra yalnızca çok merak edersem IMDB puanına bakarım ve eğer düşükse yine de ben beğendiysem açık açık söylerim, umursamıyorum :D. Bunun tam tersi de geçerli. Yani en iyi filmler listesinden beğenmediğim, sevemediğim filmler de olabiliyor bazen. :) 

Ve bugünlük de bu kadar... Yorumlarda ve yeni yazılarda görüşmek üzere :) <3

14 yorum:

  1. Korku filmleri herkesin tercih edebildiği tür değil. Elbette çok kaliteli yapımlar vardır. Ama ne bilim kormak için film izlemem ben yani 😬 bahsettiğim filmleri de ilk defa duydum korku filmi izlemek isteyenlere öneririm ☺️ eline sağlık ❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elbette herkesin izleyebileceği bir tür değil, saygı duyuyorum. Dediğim gibi sadece içlerinden birkaçının abartılıp, diğerlerinin kıyıda köşede kalmasını anlamlandıramıyorum. Tabii bu tamamen benim kendi film zevkimle ilgili bir durum. Umarım yanlış anlaşılmamışımdır ^^ teşekkür ederiim, umarım önerileri beğenirler o zamaan :)) Sevgiler... <3

      Sil
  2. kirli zevklerini izleyim, kabuslar evi ve hayaletli ev not aldım, izliycam :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keyifli seyirleer umarım beğenirsin :))

      Sil
    2. hayaletli evi keyifle izlediim, oliviaaa lizaaa :)

      Sil
    3. Yaa ciddi misin, çok sevindim beğenmene :) stay, kimlik, triangle, after life, iskelet anahtar, açık mezar, 39.dosya, dead slince, göz, hide and seek, mama, drag me to hell bunlardan izlemediklerin varsa kaçırma, hayaletli ev gibi güzeller :)

      Sil
    4. pikiş izleriim tişkirs :) şeyi izlemeyi denesene, thesis, korku filmisi :)

      Sil
    5. Thesis 1996 mı, onu izledim eveet ne filmdi ya. Etkileyiciydi baya :)

      Sil
  3. bu tür filmleri severim :) imdb pek önemsemem bazen puanların hatalı olduğunu düşünüyorum :D zevkime göre seçerim ben de yani :) izlerim bunları da :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel yaa aynıyız bu konuda :D Genelde film önerdiğim kişiler IMDB puanı düşük deyip izlemezler çünkü. Keyifli seyirleer o zaman, umarım beğenirsin sen de :)

      Sil
    2. eveet hayaletli ev izledim kurgu çok iyiydi sevdiim :)

      Sil
    3. Yaa ben de kurgusunu çok sevmiştim. Çok sevindim sevmene :) ^.^

      Sil
  4. Hayal-i Cihan'da Okan Yalabık ve Çetin Tekindor oynuyormuş. İkisini de çok severim. Bu yüzden türünü sevmesem de izleme listeme aldım. Teşekkürler :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İkisi de çok iyi oyuncular ama özellikle Çetin Tekindor etkilemişti beni bu filmde :) ve çok severek izlediğim bir film hayali cihan. Umarım sen de seversin :)

      Sil